2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
koppel kromme D12T
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 31 mei 2009 12:08 AM
  [ # 16 ]

Zodra er wat te melden valt laat ik het weten !

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 31 mei 2009 01:30 AM
  [ # 17 ]

Die linder er veel andere stationairmotors zijn laagtoerig. dwz vanaf een 1000 1200 leveren ze al hun vermogen en bij de 1500 die jij aangeeft zitten ze net over de top heen. Mocht er belasting komen dan valt die eventueel terug in toeren in zijn top en trekt die snel bij. Met een 2000 max 2500 toeren houd het echt wel op met deze motoren.

Een auto blok maakt daarintegen veel meer toeren en levert zijn koppel veel later, jij zal dan op een 2000 toeren moeten gaan zitten wil je net over de koppelingskromme heen komen.

Enige wat idd rest om de motor zo te tunen dat het ook een soort laagtoerig iets word, of je moet er een reductiekast tusssen zetten die van 2000 toeren ingaand 1500 uitgaand maakt….

Kleinere turbo zal een beter resultaat geven, maar dan ga je wel op zoektocht naar de nieuwe waardes, lange weg te gaan maar dat lijkt me voor jou geen probleem Wink

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook