een heel mooi ding
Mag ik ook vragen hoeveel je betaald hebt?
Kben ook van Roeselare btw
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
visual_bAstArd schreef:een heel mooi ding
Mag ik ook vragen hoeveel je betaald hebt?
Kben ook van Roeselare btw
Wat mij betreft is dit geen geheim.
Ik deed 5 plaatsen naar hetzelfde type en Callant was de goedkoopste mede dank zijn sommige gratis toebehoren.
ik betaalde 1119 € btw inbegrepen.
Heb net ongeveer dezelfde gekocht maar dan geen metalen.
Wel makkelijk e, zo een dubbelasser. Veel aangenamer om mee te kruien. Ben wel iets groter gewend. Dus met berlingo en een dubbelassertje is het een feest om te maneuvreren.
Nog voordeeltje van die 2assers. Als je aan het verbouwen bent en je hebt een klein kuubje zand nodig. Dan kan het mee. Voor een keertje moet dat kunnen.
Wel alleen 120 met een niet gekeurde aanhanger e jongens. Ik moet voor mijn werk normaal altijd netjes 90 blijven rijden. Maar vind persoonlijk 100-110 een mooiere snelheid.
New Berlingo, heerlijke wagen
Ik rij ook rond met een berlingo 2.0 hdi, mr ik vroeg me af, ik heb dat gecontroleerd. Ongeremd mag ik mr 500 kg trekken.
wat ben ik dan met een ongeremde kar van 250 kg?
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
visual_bAstArd schreef:Ik rij ook rond met een berlingo 2.0 hdi, mr ik vroeg me af, ik heb dat gecontroleerd. Ongeremd mag ik mr 500 kg trekken.
wat ben ik dan met een ongeremde kar van 250 kg?
Nee het is zo dat je in het totaal 750 kg mag trekken, dus de 250 kg van de aanhanger eraf dan blijft er nog 500 kg over die je erop mag laden.
spykiller schreef:
paso schreef:
Die wielen onder de bak is inderdaad mooi meegenomen, denk niet dat dit met een enkelasser gedaan wordt.
Jawel dit bestaat hoor, volledig in hetzelfde materiaal zoals ik nu heb maar dan de enkelasversie.
En vandaag zag ik een witte Berlingo voorbij flitsen met zo een enkelasser.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
spykiller schreef:visual_bAstArd schreef:Ik rij ook rond met een berlingo 2.0 hdi, mr ik vroeg me af, ik heb dat gecontroleerd. Ongeremd mag ik mr 500 kg trekken.
wat ben ik dan met een ongeremde kar van 250 kg?
Nee het is zo dat je in het totaal 750 kg mag trekken, dus de 250 kg van de aanhanger eraf dan blijft er nog 500 kg over die je erop mag laden.
ik denk dat hij bedoelt dat de berlingo op papier maar 500kg ongeremd mag trekken/slepen
bij onze 1.8i is dat 600ongeremd en 1100 geremd
iig mooie aanhanger, kan je idd veel mee doen
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Even een vraagje aan de specialisten onder jullie
Ik ben ooit een gelijkaardige dubbelasser gestolen geweest, dus dit wil ik niet meer beleven.
Zoals je op de Foto’s kan zien heb ik een dissel slot die zowel kan geplaatst worden als de aanhangwagen los gekoppeld is of als ie afgekoppeld is.
Ik heb er al mee gereden terwijl ie erop blijft en ondervind momenteel geen problemen ermee.
Zijn er mensen onder jullie die dit ook doen of heeft iemand er slechte ervaringen mee dit wel te doen?
Rijden met een aanhanger die met een slot aan je auto vast zit zou ik niet doen. Stel je krijgt een ongeval en die aanhanger zit in de weg. De sleutel van het slot heb jij in je broekzak waar je net toevallig op ligt (er van uitgaande dat de hulpdiensten dat weten). Dan moeten de hulpdiensten de aanhanger van je auto af slopen wat tijd kost en wellicht ook meer risico’s omdat er meer geweld gebruikt moet worden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Lelijke Eend schreef:Rijden met een aanhanger die met een slot aan je auto vast zit zou ik niet doen. Stel je krijgt een ongeval en die aanhanger zit in de weg. De sleutel van het slot heb jij in je broekzak waar je net toevallig op ligt (er van uitgaande dat de hulpdiensten dat weten). Dan moeten de hulpdiensten de aanhanger van je auto af slopen wat tijd kost en wellicht ook meer risico’s omdat er meer geweld gebruikt moet worden.
Zover had ik idd nog niet gedacht
Das een zeer goede opmerking waarvoor mijn dank
Mijn aanhanger is meestal op slot met een hangslot door de koppeling.
Als er een serieus ongeval is zal de brandweer dat slot wel doorknippen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Soms telt elke seconde, dan wil je niet ook nog eens een slot door hoeven knippen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Ik heb ondertussen al de aanhangwagen meermaals gebruikt en zelfs leeg loopt ze netjes achter zonder te dansen.
En dit vind ik echt wel belangrijk, want als je na veel van die aanhangers rijd, zie je ze enorm schokken bij oneffen wegdek of vluchtheuvels.
Ik zou ze zeker niet meer willen missen, ik ben er enorm tevreden over.
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 26-09-2008
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Ik heb net nog 6 vloer haken ingebouwd want als je dan iets opspant dan hoef je niet over de deuren te gaan wat op de duur kan je ze stuk maken door de spanning op de trek riemen.
Ik zag al op een foto van Kapzaa dergelijke aanhangwagen met vloerhaken maar die waren ingebouwd in het hout i.p.v. het metaal.
Ik deed het in het metaal omdat ik zo breedte uitwin en het meteen ook steviger is.
En een stuk tapijt op maat gesneden om de aanhangwagen wat te beschermen.
Zo een rubbere mat zo als in de berlingo zou wel mooier staan..
De vrouw gaat het wel niet graag hebben als ze ziet dat je haar mat als bescherm materiaal gebruikt