4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Bodemloze Put - CX onderhoud
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 maart 2009 07:06 PM
  [ # 46 ]

Zo nu en dan piept er nog wel eens eentje door die stelling heen…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 15 maart 2009 01:13 PM
  [ # 47 ]
Pascal schreef:

En zo komen we blijkbaar weer terug op de aanname dat elke CX bij aanschaf nog een 1000-1500 euro aan achterstallig onderhoud/ kleine dingetjes heeft wil je haar echt betrouwbaar en probleemvrij kunnen noemen…
Daar heeft de aanschafprijsklasse schijnbaar geen invloed op….

ben ik het helemaal mee eens! Ik help anderen wel eens die net een andere wagen(wel merk dan ook) hebben gekocht, en houd als stelling aan dat je het eerste jaar 600-800 euro moet reserveren voor onderhoud/achtertallig werk. Bij een cx (of andere klassieker) kan dat wegens zijn complexiteit inderdaad oplopen naar 1500 Confused  Niet alles kan je zien bij de aanschaf, bv die mooie uitlaat kan inwendig al helemaal krokant zijn en na 2 maanden afbreken. En het is maar waar je wensen liggen, een band van 1,7 mm is inderdaad een goedgekeurde band, maar bij mij blijven ze er niet onder liggen Wink

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 15 maart 2009 02:31 PM
  [ # 48 ]

Tja…...kosten…....

In januari 2000 kocht ik mijn dame met 90.000 km. op de klok voor omgerekend 4500 euro.
Nu in 2009 zijn we op de 256.000 km aangeland en is er het nodige gebeurd.
In totaal ca. 7500 euro aan onderhoud, waarin begrepen een daktransplantatie (van schuif naar dicht) en een volledige spuitbeurt.

Net deze week een motor + (automaat)baktransplantatie afgerond met daarbij nog veel ander onderhoud (ca. 3500 euro).

Kom ik in 9 jaar en 166.000 km op 15.500 euro en dat is excl. MRB en brandstof.

Ik bespaar niet op onderhoud, ben het liever preventief voor.
De CX is in onderhoud bij D&O Services te Almere, specialisten EN perfectionisten met het hart op de goede plek.
Omdat je daar ook zelf kunt meesleutelen, kunnen de kosten ook nog eens wat beperkt blijven.

Ik denk verder niet zo na over de kosten, daar wordt een mens niet echt vrolijker van.
Het rijplezier is onbetaalbaar. En daar gaat het me maar om.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 15 maart 2009 02:50 PM
  [ # 49 ]

En zo is het.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 maart 2009 07:44 PM
  [ # 50 ]

Dat is 9,3 cent per km, inc onderhoud en afschrijving, zonder rekening te houden met restwaarde. Dat is zo debiel goedkoop, dat als je de brandstof, WB en verzekering er dan bij optelt je denk ik net aan een C2 1.1. kan rijden voor dezelfde prijs…. heel misschien een met anderhalve optie…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 mei 2009 12:15 PM
  [ # 51 ]

Dit topic zakt snel weg merk ik; de laatste toevoeging is alweer van maart.
Goed, mijn laatste toevoeging:

op zowel Koninginnedag als de vrijdag erna heb ik ‘Maya’ van een broodnodige nieuwe drukgroep voorzien (zie http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197882 ).
Daarbij zijn ook de onderste motorsteun en de oliedrukschakelaar vervangen.
Kosten:
- drukgroep €60,-
- motorsteun (gebruikt) €35,-
- oliedrukschakelaar € 8,20
- Gates uitlaatspruitstuk- luchtfilter verbinding €8,50
- garage/ olie/ filter/ koelvloeistof €200,-

Verdere toevoegingen (blingbling, geen regulier onderhoud);

- TRX-lookalikes €75,- (stralen/ spuiten kost me niets),
- ‘franse’ koplampen €50,-
- dashboardklepje (van Leontien) €20,-
- plamuur en knikkerbussie ‘Brun Maya’ €20,-

Voilá..
Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 31 mei 2009 12:46 PM
  [ # 52 ]

Okee, het is off-topic EN [zeurmodus], maar je hebt het over TRX-lookalikes. Je bedoelt dus gewoon 14” GTI-velgen? TRX is namelijk een maat, niet de naam van een velg. De velgen waar jij het over hebt, zijn zowel geleverd in de TRX maat als in 14”. Niks look-alikes dus.

[/zeurmodus]


Wink

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 31 mei 2009 12:48 PM
  [ # 53 ]
jaco schreef:

Okee, het is off-topic EN [zeurmodus], maar je hebt het over TRX-lookalikes. Je bedoelt dus gewoon 14” GTI-velgen? TRX is namelijk een maat, niet de naam van een velg. De velgen waar jij het over hebt, zijn zowel geleverd in de TRX maat als in 14”. Niks look-alikes dus.

[/zeurmodus]

Niks geen zeurmodus, weet nu eindelijk eens hoe het zit!

Jeroen

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 31 mei 2009 12:51 PM
  [ # 54 ]

Nou ja, ik vond het zelf wel zeurmodus, omdat dit al vaker (ook door mij) is uitgelegd. Wellicht in een ander topic, maar toch.

Maar ik bedoel het natuurlijk niet als zeurmodus, ik leg het graag uit aan eenieder die het nog niet weet. Wink

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 753
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 31 mei 2009 02:21 PM
  [ # 55 ]
Pascal schreef:

- ‘franse’ koplampen €50,-

Wat bedoel je met Franse koplampen Confused:

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 mei 2009 02:32 PM
  [ # 56 ]

Dat zijn de koplampen met aparte verstralers, zover ik weet alleen op de thuismarkt geleverd.


@Jaco: ik merk dat veel mensen de term ‘14 inch GTI’ i.c.m. ‘CX’ niets zegt, terwijl veel mensen de ‘TRX’ wel kennen (zij het van CX, dan wel van de BMW5).
Ik weet ook wel dat het beestje een eigen naam heeft, maar met ‘TRX-lookalikes’ snappen ook niet-ingewijden wat ik bedoel.
‘Verstelbare moersleutel’ zegt Jan-met-de-pet ook geen ruk, terwijl iedereen de term ‘Bahco’ kent.
In de wereld der Mini’s heb je ook zoiets: iedereen kent de term ‘worstenvelgjes’ terwijl ze eigenlijk ‘Minilites’ heetten…
Heeft dat niet een bepaalde term in het nederlands, als een merknaam of uiterlijk kenmerk de eigenlijke benaming overtreft in gebruik…?

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 mei 2009 02:33 PM
  [ # 57 ]
Pascal schreef:

Dat zijn de koplampen met aparte verstralers, zover ik weet alleen op de thuismarkt geleverd.

Bedoel je de serie 2 lampen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 mei 2009 02:35 PM
  [ # 58 ]

Ik zag ook al te denken wat zijn dat nu…
Deze zijn op elke serie 2 CX geleverd, misschien met uitzondering van de 20 RE.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 mei 2009 02:37 PM
  [ # 59 ]

het kan best dat ze standaard op duurdere uitvoeringen zaten van de serie II; de RE,RS,RD en TRS hadden ze standaard in Nederland in ieder geval niet…
Op de thuismarkt wèl.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gepost: 31 mei 2009 02:53 PM
  [ # 60 ]

De TRD turbo II in elk geval wel Very Happy

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook