6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

De Bodemloze Put - CX onderhoud
Gepost: 31 mei 2009 04:30 PM
  [ # 76 ]
fluidphreak schreef:

Interessant, ik wist dit niet. Maar zou het niet gewoon het verschil kunnen zijn tussen 14” en TRX velgen?

Nee, want Jaco en ik hebben allebei gewoon 14 inch velgen (en Ron ook, en die wist mij op het verschil te wijzen vorige week).

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6145

Gepost: 31 mei 2009 05:23 PM
  [ # 77 ]
Arjan Verkade schreef:

Overigens zie je ook vaak die blokjes in een andere kleur. Wat is daar het idee en de orginaliteit achter?

oorspronkelijk zijn deze velgen in twee kleuren. De velg is RAL 1042 (grijs) en de blokjes zijn afgedraaid.

Wat je tegenwoordig vaak ziet is de velg in RAL 1042 en de blokjes gepolijst aluminium OF de velg in twee kleuren gepoedercoat (zoals bij mij) in RAL 1042 en de blokjes in RAL 9006.

Het voorbeeld dat jij laat zien, waarbij de velg in één kleur is gespoten (en zo te zien ook nog eens met een spuitbus zilverkleurige verf), daar klopt he-le-maal niets van.

Verder zie je ook nogal eens creatieve werkjes met andere kleuren of (zoals bijvoorbeeld bij r.kerstens) het streepje in het blokje zwart geverfd.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 31 mei 2009 05:45 PM
  [ # 78 ]

Zucht…goed dan, bij deze: serie II koplampen en 14” GTI velgen….voilá..

Dit topic is bedoeld om aan te geven wat de CX jou kost om haar te kunnen rijden, niet om zout te strooien op verkeerde benamingen.

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 mei 2009 05:51 PM
  [ # 79 ]

Rustig maar Pascal, we zijn toch geen zout aan het strooien?

Ik was al bang voor zo’n reactie en daarom had ik mijn opmerking niet voor niets gekscherend al [zeurmodus] genoemd.

Het kan toch geen kwaad om af en toe even wat uitleg te geven? Er zijn zat mensen die daar weer wat van opsteken.

Okee, we zijn daardoor even off-topic gegaan. Maar ik weet zeker dat er veel mensen blij zijn weer wat opgestoken te hebben. Dat geldt ook voor mij.

Zucht dus nog maar even heel diep, dan gaan we weer on-topic verder.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS DSuper
Gepost: 31 mei 2009 06:01 PM
  [ # 80 ]

Dat snap ik ook wel Jaco, vandaar de knipoog ook.
Ben de rust zelve….(zit in Zenhouding op de grond,benen gekruist, duim en wijsvingers aan elkaar…..hoooooommmmm)...

Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 31 mei 2009 07:30 PM
  [ # 81 ]

Sorry, ik had jouw knipoog over het hoofd gezien.  Wink

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10298

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 juni 2009 02:08 AM
  [ # 82 ]
Pascal schreef:

Zucht…goed dan, bij deze: serie II koplampen en 14” GTI velgen….voilá..

Dit topic is bedoeld om aan te geven wat de CX jou kost om haar te kunnen rijden, niet om zout te strooien op verkeerde benamingen.

Wink

Correctie: Serie 2 koplampen, geleverd op de duurdere versies, in Frankrijk en daarbuiten. Wink

Citroen!

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 01 juni 2009 02:20 PM
  [ # 83 ]

Ondanks de ongetwijfeld correcte benaming bekt dan ‘franse koplampen’ toch een stuk lekkerderter….

Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 01 juni 2009 02:28 PM
  [ # 84 ]
Pascal schreef:

Ondanks de ongetwijfeld correcte benaming bekt dan ‘franse koplampen’ toch een stuk lekkerderter….

Laughing

Aha, daar komt dat zout vandaan… Wink

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 juni 2009 02:00 PM
  [ # 85 ]

Goed, weer een kleine bijdrage. Middendemper vervangen (van de oude was de pijp finaal doorbinnen gebroken na slechts 1 jaar—Bosal kwaliteit…), koelfan vervangen, scharnierpen vervangen: 294 euro inclusief leenauto (Saxo, wat een niksig autootje is dat als je een CX gewend bent).

De nieuwe middendemper hoefde ik niet te betalen vanwege garantie. Ik ben tevreden, en oh, wat rijdt een (stille) CX toch weer geweldig.  Cool

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 18 juni 2009 10:06 PM
  [ # 86 ]
fluidphreak schreef:

Saxo, wat een niksig autootje is dat als je een CX gewend bent

Och…valt wel mee toch? ‘Pino’ is ook láng geen CX/DS, maar rijdt voor zo’n karretje prima hoor.
Kan er verrassend hard mee drempels over zonder niergordel… Laughing 

De nieuwe middendemper hoefde ik niet te betalen vanwege garantie.

Netjes…da’s nou service!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 juni 2009 11:25 PM
  [ # 87 ]
Pascal schreef:
fluidphreak schreef:

Saxo, wat een niksig autootje is dat als je een CX gewend bent

Och…valt wel mee toch? ‘Pino’ is ook láng geen CX/DS, maar rijdt voor zo’n karretje prima hoor.
Kan er verrassend hard mee drempels over zonder niergordel… Laughing

Ja ach, het is best OK, maar een CX rijdt zoooo veel fijner. Ik heb trouwens vroeger best veel in een AX gereden en dat vond ik veel karakteristieker. Maar in de stad rijdt een klein autootje wel makkelijker.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2009 11:37 PM
  [ # 88 ]

Een CX is natuurlijk echt perfect om lange afstanden mee af te leggen en erg uitgerust weer uit te stappen Wink

Overigens geeft met met slecht weer wel de voorkeur aan de Xsara Wink Hoewel het op lange afstanden ook met de CX ook nog goed te doen is.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 06 juli 2009 07:57 PM
  [ # 89 ]

Even een aanvulling op de gemaakte kosten dit jaar:
daar komt nu dus een kachelradiateurtje (ik heb al sinds aankoop licht waterverlies/- verbruik..) à €80,- en een waterpomp (gewoon zekerheid) à €70,- bij en dan ben ik ècht klaar voorlopig.

Pffff, was een “duur” (vind-ik, voor sommige is dit peanuts) jaar dit jaar (en we zijn nog maar halverwege!!), anderszijds heb ik de ‘TO-DO’-lijst wel zo goed als weggewerkt nu.
Ik zou niet wéten wat ik nog ter opleuking of verbetering moet doen, de rest wordt louter onderhoud/ rijkosten dus.

Smooi…
Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 juli 2009 04:02 PM
  [ # 90 ]

De afgelopen 12 jaren ongeveer gemiddeld 0,35 cent per km aan onderhoud en restauratie uitgegeven aan mijn DS - toch zomaar meerdere duizenden euro’s per jaar. Telkens met het idee dat er weer iets duurzaam opgelost zou zijn.  Rolling Eyes Mwah. Die gaat nu weg en als bezuinigingsmaatregel heb ik een CX aangeschaft (ik zit vol spanning op de aflevering te wachten). Dit forum nog maar eens doorgelezen. En ondanks dat sommigen van jullie met tegenvallers te maken hadden vind ik het financieel nu al een geslaagde actie van mezelf.  Very Happy

Profiel  

6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook