

































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
fluidphreak schreef:Interessant, ik wist dit niet. Maar zou het niet gewoon het verschil kunnen zijn tussen 14” en TRX velgen?
Nee, want Jaco en ik hebben allebei gewoon 14 inch velgen (en Ron ook, en die wist mij op het verschil te wijzen vorige week).
Arjan Verkade schreef:Overigens zie je ook vaak die blokjes in een andere kleur. Wat is daar het idee en de orginaliteit achter?
oorspronkelijk zijn deze velgen in twee kleuren. De velg is RAL 1042 (grijs) en de blokjes zijn afgedraaid.
Wat je tegenwoordig vaak ziet is de velg in RAL 1042 en de blokjes gepolijst aluminium OF de velg in twee kleuren gepoedercoat (zoals bij mij) in RAL 1042 en de blokjes in RAL 9006.
Het voorbeeld dat jij laat zien, waarbij de velg in één kleur is gespoten (en zo te zien ook nog eens met een spuitbus zilverkleurige verf), daar klopt he-le-maal niets van.
Verder zie je ook nogal eens creatieve werkjes met andere kleuren of (zoals bijvoorbeeld bij r.kerstens) het streepje in het blokje zwart geverfd.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Zucht…goed dan, bij deze: serie II koplampen en 14” GTI velgen….voilá..
Dit topic is bedoeld om aan te geven wat de CX jou kost om haar te kunnen rijden, niet om zout te strooien op verkeerde benamingen.
‘Spirit of avant-garde’
Rustig maar Pascal, we zijn toch geen zout aan het strooien?
Ik was al bang voor zo’n reactie en daarom had ik mijn opmerking niet voor niets gekscherend al [zeurmodus] genoemd.
Het kan toch geen kwaad om af en toe even wat uitleg te geven? Er zijn zat mensen die daar weer wat van opsteken.
Okee, we zijn daardoor even off-topic gegaan. Maar ik weet zeker dat er veel mensen blij zijn weer wat opgestoken te hebben. Dat geldt ook voor mij.
Zucht dus nog maar even heel diep, dan gaan we weer on-topic verder.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat snap ik ook wel Jaco, vandaar de knipoog ook.
Ben de rust zelve….(zit in Zenhouding op de grond,benen gekruist, duim en wijsvingers aan elkaar…..hoooooommmmm)...
‘Spirit of avant-garde’
Sorry, ik had jouw knipoog over het hoofd gezien.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pascal schreef:Zucht…goed dan, bij deze: serie II koplampen en 14” GTI velgen….voilá..
Dit topic is bedoeld om aan te geven wat de CX jou kost om haar te kunnen rijden, niet om zout te strooien op verkeerde benamingen.
Correctie: Serie 2 koplampen, geleverd op de duurdere versies, in Frankrijk en daarbuiten.
Citroen!





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ondanks de ongetwijfeld correcte benaming bekt dan ‘franse koplampen’ toch een stuk lekkerderter….
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Pascal schreef:Ondanks de ongetwijfeld correcte benaming bekt dan ‘franse koplampen’ toch een stuk lekkerderter….
Aha, daar komt dat zout vandaan…





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Goed, weer een kleine bijdrage. Middendemper vervangen (van de oude was de pijp finaal doorbinnen gebroken na slechts 1 jaar—Bosal kwaliteit…), koelfan vervangen, scharnierpen vervangen: 294 euro inclusief leenauto (Saxo, wat een niksig autootje is dat als je een CX gewend bent).
De nieuwe middendemper hoefde ik niet te betalen vanwege garantie. Ik ben tevreden, en oh, wat rijdt een (stille) CX toch weer geweldig.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
fluidphreak schreef:Saxo, wat een niksig autootje is dat als je een CX gewend bent
Och…valt wel mee toch? ‘Pino’ is ook láng geen CX/DS, maar rijdt voor zo’n karretje prima hoor.
Kan er verrassend hard mee drempels over zonder niergordel…
De nieuwe middendemper hoefde ik niet te betalen vanwege garantie.
Netjes…da’s nou service!
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Pascal schreef:fluidphreak schreef:Saxo, wat een niksig autootje is dat als je een CX gewend bent
Och…valt wel mee toch? ‘Pino’ is ook láng geen CX/DS, maar rijdt voor zo’n karretje prima hoor.
Kan er verrassend hard mee drempels over zonder niergordel…
Ja ach, het is best OK, maar een CX rijdt zoooo veel fijner. Ik heb trouwens vroeger best veel in een AX gereden en dat vond ik veel karakteristieker. Maar in de stad rijdt een klein autootje wel makkelijker.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een CX is natuurlijk echt perfect om lange afstanden mee af te leggen en erg uitgerust weer uit te stappen
Overigens geeft met met slecht weer wel de voorkeur aan de Xsara Hoewel het op lange afstanden ook met de CX ook nog goed te doen is.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Even een aanvulling op de gemaakte kosten dit jaar:
daar komt nu dus een kachelradiateurtje (ik heb al sinds aankoop licht waterverlies/- verbruik..) à €80,- en een waterpomp (gewoon zekerheid) à €70,- bij en dan ben ik ècht klaar voorlopig.
Pffff, was een “duur” (vind-ik, voor sommige is dit peanuts) jaar dit jaar (en we zijn nog maar halverwege!!), anderszijds heb ik de ‘TO-DO’-lijst wel zo goed als weggewerkt nu.
Ik zou niet wéten wat ik nog ter opleuking of verbetering moet doen, de rest wordt louter onderhoud/ rijkosten dus.
Smooi…
‘Spirit of avant-garde’


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De afgelopen 12 jaren ongeveer gemiddeld 0,35 cent per km aan onderhoud en restauratie uitgegeven aan mijn DS - toch zomaar meerdere duizenden euro’s per jaar. Telkens met het idee dat er weer iets duurzaam opgelost zou zijn. Mwah. Die gaat nu weg en als bezuinigingsmaatregel heb ik een CX aangeschaft (ik zit vol spanning op de aflevering te wachten). Dit forum nog maar eens doorgelezen. En ondanks dat sommigen van jullie met tegenvallers te maken hadden vind ik het financieel nu al een geslaagde actie van mezelf.