PrutsyLJ schreef:T(h)ijs schreef:Iemand een idee hoe ik de tank makkelijk leegkrijg? Ik heb een tuinslang maar deze gaat er niet ver genoeg in. Er lijkt wat weerstand aan het uiteinde te zitten.
Slang los trekken bij de injectorrail of onder de auto. Tuin slang daar aan beunen en in een jerrycan stoppen. Vervolgens het relais van de brandstofpomp bekrachtigen.
heb jij nog een slimmere manier om dat te bekrachtigen dan iedere keer de auto op contact zetten? Dit zet nl nog niet echt zoden aan de dijk (ik kom er wel overigens, maar sneller is altijd beter he).
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ja, direct 12 volt op de brandstofpomp zetten. Zoals ik al zei: het relais direct bekrachtigen, of direct 12 volt op de pomp zelf zitten (stekkertjes kan je vinden onder je achterbank rechtsachter onder een plastic dop).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Ja, direct 12 volt op de brandstofpomp zetten. Zoals ik al zei: het relais direct bekrachtigen, of direct 12 volt op de pomp zelf zitten (stekkertjes kan je vinden onder je achterbank rechtsachter onder een plastic dop).
Ja die had ik ook al gevonden. Maar het ging ook wel door het ding steeds op contact te zetten (ik was lui en had je antwoord nog niet gelezen). Toch nog 35 liter uitgekomen. Daar wordt een Starletje hier op de oprit heel blij van. Nou dat is bijna het einde voor deze Xantia. Dinsdag of woensdag even de lokale sloop (jaja die hebben we dat kleine dorpje hier) bellen en dan is het wat mij betreft einde oefening.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is deze auto de moeite niet meer waard? Is zo’n injector zó duur, of ben je hem gewoon zat? Ik vind het nog wel wat lijken namelijk. Maar het kan natuurlijk zijn dat de koppeling eraan komt, hydrauliek is verwaarloosd. Wat krijg je ervoor op de sloop?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Is deze auto de moeite niet meer waard? Is zo’n injector zó duur, of ben je hem gewoon zat? Ik vind het nog wel wat lijken namelijk. Maar het kan natuurlijk zijn dat de koppeling eraan komt, hydrauliek is verwaarloosd. Wat krijg je ervoor op de sloop?
Ik ben em gewoon zat. De voornaamste reden dat het ding eruit gaat is dat airco ontbreekt en dat er voor mijn gevoel hier en daar wat kleine kwaaltjes aan beginnen te komen. Daarnaast moet over 10000km de distributie gebeuren en ik was sowieso van plan om de auto aan het eind van het jaar van de hand te doen. De opstapeling van problemen en dat we over 2 weken even naar St. Marien gaan heeft me nu tot actie over doen gaan.
Voor zover ik kan beoordelen is de auto verder prima. Vorig jaar is er zelfs nog een nieuwe hoogteregelaar onder gekomen en met het spoelen van de achterremmen is de hydrauliek beter geworden. Ik had het hele systeem nog een keer willen spoelen maar dat is niet meer van gekomen. Optisch issie wat minder en een van die domme kapjes van het stuur heeft losgelaten.
M.b.t. de LPG installatie, die heeft het altijd prima gedaan. Ik had wat tips van gjspan gekregen om de injector te maken en dat moet nog steeds kunnen. Maar met een lekke radiateur schiet dat niet op natuurlijk. Een nieuwe injector is niet meer te krijgen en met het vervangen van het membraan zou het gefixed moeten zijn. En sinds ik de bouten van de verdamper aangedraait heb lekt het daar ook niet meer.
Overigens heb ik geen idee wat ik op de sloop krijg. Ik neem aan niets, restitutie van de wegenbelasting en weer een hoop bruikbare plek in de garage
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Radiateur kan je hier op de sloop wel scoren. Injector lijkt me ook wel te fiksen. Moet voor jou niet echt een probleem zijn denk ik Ricolt.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Radiateur kan je hier op de sloop wel scoren. Injector lijkt me ook wel te fiksen. Moet voor jou niet echt een probleem zijn denk ik Ricolt.
Het stelt allemaal ook niet heel veel voor (behalve die injector dan, daar heb je wat meer fingerspitzengefuhl voor nodig) maarja het moet wel even gebeuren
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Zeker te jong voor slooppremie?
Als Ricolt afhaakt zou ik hem voor het bedrag wat de sloper bied ook wel over willen nemen…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
EW schreef:Zeker te jong voor slooppremie?
Ja benzine van 98, ze mogen maximaal van 95 zijn. Daarnaast heb ik een HDi zonder FaP gekocht en je moest een diesel met roetfilter kopen. Dus die vlieger ging sowieso al niet op.
PrutsyLJ schreef:Als Ricolt afhaakt zou ik hem voor het bedrag wat de sloper bied ook wel over willen nemen…
Ik heb geen concreet bedrag. Het idee is meer, ik breng em daarheen en als ik wat terugkrijg is dat mooi meegenomen maar dan ben ik wel van de vaste lasten af. Overigens is er wel al wat concrete interesse in bepaalde onderdelen van mensen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik zal eens kijken of de BX makkelijk gestald zou kunnen worden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Hoewel ik dit echt als een buitenkansje zie, en veel interesse heb in de auto, laat ik het toch maar aan me voorbijgaan. Ik zou hem namelijk willen gebruiken als vervanger voor de BX, maar ik wil de BX ook weer niet ‘dumpen’ waarna hij gesloopt of afgereden zal worden. En stallen kan ik ook zo snel niet realiseren, dus helaas
Eveneens ben ik tevens ook.
K, duidelijk, een een BX is fijner als een Xant natuurlijk
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik wil jouw auto echt heel graag hebben, hij zal goedkoper zijn in het gebruik dan de BX. Maar als ik de BX voor een rotbedrag van de hand moet doen is het werk dat ik erin heb zitten allemaal voor Jan Vayne geweest, en dat is zo zonde. Dan kan ik beter proberen de breok voor goed geld te verkopen als de GTi rijdbaar is, en dan eens gaan zoeken naar een waardige Xantia. 3 auto’s op kenteken gaat me te veel geld kosten.
Eveneens ben ik tevens ook.
Thijs, je hebt pb.