31 van de 43
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 27 mei 2009 08:20 PM
  [ # 451 ]

Zo, nieuwe voorpijp besteld want ze klinkt nu echt nergens meer naar. Voel me er ook niet lekker bij want als de pijp scheurt en in het asfalt hapt is de kans groot dat dat nogal wat schade veroorzaakt. Wil dan gelijk het schuifstuk eraf slijpen en buisje tussen lassen. Op die manier kan ik het achterste stuk wat netter ophangen want die hangt wat ver naar voren.

Heb mij ook aangemeld bij de BX club, als dat rond is kan ik de onderdelen voor de voorwielophanging gaan bestellen.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 30 mei 2009 05:04 PM
  [ # 452 ]

Auto staat weer op bokken en dit is de tussenstand.
LHM lekkage bij de spin/hoogteregelaar.
LHM lekkage op die bocht die onder het luchtfilterhuis langsloopt.
Schijf r.a. van binnen verroest, blokje/zuiger zit waarschijnlijk klem.
Olielekkage langs de carterpan (vorige eigenaar was dol op vloeibare pakking)
Belhuis vettig van binnen, lijkt ook een druppeltje aan het druklager te hangen (vandaar die olielucht na volgas opschakelen)
Startmotor die moeite met een halfwarme motor heeft.
Voorste demper waar de pijp van los is gescheurd (achteraf denk ik dat ik de veertjes iets te ver heb opgespannen)
Aantal gare stekkers (ze viel steeds uit toen ik de auto achter het huis ging zetten, even aandrukken en geen problemen meer)
V-snaar piept (spannen)
Voorwielophanging vernieuwen.

Voor nu doe ik alleen even de uitlaat, lekkage bij de octopus is vrijwel niet te plaatsen momenteel, die bocht onder het luchtfilter heb ik volgens mij wel liggen, achterrem kan ook wel even wachten, lekkage bij de bak blijft nog even tot ik een BE3 bak en vliegwiel met tanden heb, carterpan kan vervangen worden door een met schot, startmotor moet het nog even volhouden, gare stekkers kan ook als ze weer op de wielen staat.

Valt me eigenlijk reuze mee, zit nu op ~1600km en wat aanloopproblemen horen er altijd bij.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 31 mei 2009 11:37 PM
  [ # 453 ]

Aanloop problemen (en aanlopen in general Wink ) ho(o)r(t)en bij het karakter van een BX… Cool

Met Besje heb ik sinds de aanschaf en de reparatie aan de hydrauliek geen problemen meer en ik begin me al te vervelen… Wink

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 01 juni 2009 08:00 PM
  [ # 454 ]

En nog eentje erbij, volgens mij is mijn linkervoorbol plat. Vond haar al wat stuiterig en vamiddag viel mij op dat ze linksvoor wel erg laag stond. Systeem nog een paar keer ontlucht, even met de hoogteregelaar gespeelt en dan voelen. Rechtsvoor gaat mooi soepel maar linksvoor veert ze minimaal.

Zou dat ook verband kunnen hebben met de stuurbekrachtiging die niet helemaal meewerkt? (dat het gas in het systeem is gekomen en de stuurbekrachtiging daar last van heeft)
Na het ontluchten en wat draaien aan mijn stuur ging het weer lekker soepel maar denk dat ze morgen weer zwaar gaat.
Ook lekt ze bij de hoogteregelaar iets teveel naar mijn zin, begint nu echt te druppen. Voorlopig maar even niet meer rijden Sad

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 04 juni 2009 06:14 PM
  [ # 455 ]

LHM lek gevonden, bleek (weer) het slangetje van de hoogteregelaar te zijn. Ander stukje ertussen en ze is daar weer lekvrij. Zometeen nog even de voorbollen verwisselen voor de comfortbollen die er eerst op zaten, hopend dat er nog wat druk in zit, zodat ik weer kan rijden.

Wat mij ook opviel is dat de rechteraandrijfas, het stukje tussen en het tussenlager en fusee, axiale speling heeft. Andere kant heeft dat niet, dat hoort niet toch?
Denk dat dat het schoepende geluid zou kunnen verklaren.

Edit: Gerinkel bij 3000 toeren is weer weg, enige wat ik kan verzinnen is dat het in de bol zat…

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juni 2009 02:24 AM
  [ # 456 ]

ik zou prefentief even een nieuwe v snaar monteren (kost je 7 euro ofzo)

multiriem hetzelfde, ook goed spannen want die kan ook piepen!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 06 juni 2009 12:47 AM
  [ # 457 ]

Zijn beide nieuw, pompriem kon blijkbaar wel een stuk nagespannen worden (piept niet meer dus)

Nu met die comfortbollen en voorkant iets lager ligt ze wel een stuk beter op de weg. Vandaag naar Apeldoorn geweest en kon lekker 140-160 aanhouden (wat rijd ze dan heerlijk zeg) met 1 hand aan het stuur zonder dat lichte gevoel van eerst. Stuurbekrachtiging heeft ook niet meer geklaagd en gedrag in bochten bevalt ook beter, die twee afritten die ik heb genomen gingen per ongeluk vrij hard maar ze gaf geen krimp.

Helaas wel een ander probleempje erbij, vanochtend vijf keer afgeslagen voordat ik Hilversum uit was. Zal wel slecht contactje ergens zijn maar waar…

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 25 juni 2009 05:19 PM
  [ # 458 ]


Still going strong, more or less Razz
Moet wel weer aan het sleutelen maar ben er na dik 3000km nog steeds erg blij mee.

Zit overigens een knak in de koppeling, eerst was het alleen licht voelbaar maar nu kan je het ook horen. Zou dit het beruchte hefboomdingetje zijn?

Oeps Surprisedops: Weet nu waarom de pomp zo’n raar geluidje maakte. Aanvoerslang naar de pomp zat een knik in Rolling Eyes Beetje dom, waarschijnlijk ook de reden dat ze bovenin inhield.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 juni 2009 09:15 PM
  [ # 459 ]

blijft een lekker ding om te zien!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 03 juli 2009 05:21 PM
  [ # 460 ]

Zit ik in het autoregister van dit forum te kijken blijkt er opeens een BX GTi met hetzelfde kenteken te zijn. Maar eens verder gezocht op de bijbehorende naam en nu blijkt dat mijn wagentje gewoon al een oude bekende is Very Happy

 
 

Ook grappig dat er wat herkenbare problemen terugkomen. Oliedrukmeter die weinig doet (al begint ze wel weer te werken), haperende stuurbekrachtiging (nouja, die werkt nu vrijwel niet meer), voorkant die omhoog blijf staan al is dat bij mij verdwenen. Gister nog mee gereden en nu is ze helemaal ingezakt. Het stotteren (meer bokken bij vaste snelheid) had ik ook heel erg maar dat heb ik er nu zo goed als uit kunnen halen.
Moet zo te zien wel mijn linkerdraagarm goed controleren aangezien die een flinke klap heeft gehad.

Die hele soepele achterkant was mij ook al opgevallen, nu helemaal sinds ik de rijhoogte wat beter heb gezet. Daar komt ook bij dat als ik rem het gevoel heb dat er nog een luchtbel wegschiet.

Hopelijk heb ik verder wel wat meer geluk met mijn koppakking, dit is blijkbaar al een derde blok in 2 ton.

Edit: Verder gezocht is er nog een andere gebruiker die deze auto heeft gehad.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 08 juli 2009 07:28 PM
  [ # 461 ]

Versere remklep van een Xantia gemonteerd. Kreeg op de sloop een gratis LHM douche erbij toen ik een leiding doorknipte waar nog druk op stond Laughing

Klein rondje gereden en de stuurbekrachtiging lijkt weer wat beter te werken en de achterkant is minder slap. Zometeen komen er nieuwe 16v bollen rondom en kan ik gelijk de remmen ontluchten, ben benieuwd hoe ze daarna aanvoelt.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 08 juli 2009 11:14 PM
  [ # 462 ]

Toch niet helemaal wat ik had gehoopt. Ik vind de achterkant met 16v bollen nog steeds erg slap, aan de andere kant, als ik op youtube filmpjes kijk liggen ze allemaal met hun achterwerk op de grond bij een sprintje.
Auto voelt verder wel goed met deze bollen, ze ligt een stuk steviger maar niet veel oncomfortabeler geworden.
Stuurbekrachtiging lijkt wel weer wat actiever te zijn geworden maar helemaal goed wordt die pas met een andere debietregelaar.

Oja, kwam ook nog een band tegen waar gewoon een gat in zat, kon zo tegen de staaldraden aankijken. Komt overigens door ouderdom, zaten al droogtescheurtjes in toen ik ze kreeg.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 juli 2009 11:29 PM
  [ # 463 ]

als je het stugger wilt kan je ook nog XM V6 bollen monteren

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 09 juli 2009 02:22 AM
  [ # 464 ]

Voor op straat hoef ik geen stuiterbak, ik wil gewoon dat alles zodanig functioneert als meneer Citroen bedoeld heeft. Ik kan alleen niet inschatten hoe soepel de achterkant hoort te zijn. Als ik mijn volle gewicht op de achterklep zet zakt ze naar mijn idee behoorlijk ver in. Ik hoor ook de LHM door de leidingen stromen als ik haar snel indruk, aan de andere kant, als er LHM ergens wegstroomt zou de achterkant naar beneden blijven staan. Dat doet ze niet.
Zou er nog lucht in de leidingen kunnen zitten? Of ik maak me druk om iets waar niks mis mee is Razz

Overigens, ik overweeg de twee volgende velgen (al weet ik nog niet of de borbets te koop zijn) Ik weet dat jullie originele de mooiste vinden maar wat zou de tweede keus zijn? Volgens mij beide 15”
TSW Hockenheim

Borbet type c

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15827
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 juli 2009 04:47 AM
  [ # 465 ]
Gais schreef:

Zit ik in het autoregister van dit forum te kijken blijkt er opeens een BX GTi met hetzelfde kenteken te zijn. Maar eens verder gezocht op de bijbehorende naam en nu blijkt dat mijn wagentje gewoon al een oude bekende is Very Happy

 
 

Gais schreef:

Edit: Verder gezocht is er nog een andere gebruiker die deze auto heeft gehad.

Jouw GTI is zeker een bekende BX in het BX-wereldje. Hij kwam me al zo bekend voor.  Laughing

De eerst bekende eigenaar is volgens mij Remco uit Tilburg. Hij zit hier op het forum, maar ben even zijn forumnaam vergeten. Hij is in ieder geval de webmaster van deze site: www.bxsport.nl


Jouw GTI heeft ooit nog in de stalling gestaan waar ik mijn Digits had staan:


En dit jaar op Citromobile nog een leuke actiefoto van jouw GTI gemaakt.  Wink

Profiel  
 
 
31 van de 43
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook