Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De beenruimte achterin een gewone CX (voor zover die bestaan natuurlijk) is al riant. De beenruimte achterin een Prestige heeft alleen een meerwaarde voor mensen met te dikke benen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Maar is een Prestige nu luxer dan een Pallas of alleen meer beenruimte?
En dan houd ik erover op, want volgens mij is dit het verkeerde topic in het verkeerde forumgedeelte ops:
Volg je hart, gebruik je hoofd.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nee hoor, er zou overal over CX-en gepraat moeten worden.
Ja. Maar buiten de been- en hoofdruimte (het dak is enkele centimeters hoger) volgens mij alleen andere bekleding (velours of leer), een extra lusje bij wijze van handgreep voor de achterpassagiers en misschien standaard airco.
Even kort gezegt:
Ja, een Prestige is luxer en langer (zelfde basis als de break) en hoger (behalve dan de eerste paar jaar).
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
xmbreak schreef:Even kort gezegt:
Ja, een Prestige is luxer en langer (zelfde basis als de break) en hoger (behalve dan de eerste paar jaar).
Eh..nee: een Prestige (en Limousine) is langer, Pallas is een luxeklasse.
Achter in een CX zit je al niet slecht qua ruimte; in een CX Prestige kun je tennissen.
Een Prestige in Pallas-uitvoering is je-van-het op duikbootgebied…
On-topic: heb sinds een lange tijd ‘Musketierz’ weer eens gezien, druk de XM aan het boenen..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Vanmiddag plm 14.20 in Den Dolder vlakbij het station een zwarte 2.0 8-klepper uit 1992. Kenteken FX-XF-10
En gisteravond in (ik meen de Wittevrouwen) in Utrecht rond een uur of 9 een type 1 Exclusive groen met in het kenteken heel erg veel G’s…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mulder schreef:De beenruimte achterin een gewone CX (voor zover die bestaan natuurlijk) is al riant. De beenruimte achterin een Prestige heeft alleen een meerwaarde voor mensen met te dikke benen…
Nah, dat ben ik niet met je eens. De 2e keer dat ik in een cx achterin zat was die van Sans. Ik was toen onder de indruk van het vermogen dat dat ding heeft. Qua beenruimte kom je er bekaaid vanaf…
xmbreak schreef:Even kort gezegt:
Pascal schreef:Eh..nee: een Prestige (en Limousine) is langer, Pallas is een luxeklasse.
Achter in een CX zit je al niet slecht qua ruimte; in een CX Prestige kun je tennissen.
Een Prestige in Pallas-uitvoering is je-van-het op duikbootgebied…....
Waarom nee…......?
Wat schrijf ik verkeerd?
De vraag was toch wat het verschil tussen Prestige en Pallas is?
Prestige is gewoon langer en luxer.
Limousine is alleen langer en diesel.
Gaan we nu weer XMmen
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Lijkt me prima.
Wat hij bedoelde: Pallas is een luxe-aanduiding van de ‘gewone’ Berline (zoals Exclusive bij de XM). De Prestige is qua carrosserie anders en dus meer dan enkel een met wat toeters en bellen opgeleukte CX.
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
par eXeMple! schreef:Vanmiddag plm 14.20 in Den Dolder vlakbij het station een zwarte 2.0 8-klepper uit 1992. Kenteken FX-XF-10
Reed pas ook door Soest, met rapmuziek aan die je 2 huisblokken verder nog kon horen…
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
fftopic
Rene schreef:fftopic
Ehh wat ?? Soest, de rapmuziek of de huisblokken ???
sry
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Leeuwis schreef:Rene schreef:fftopic
Ehh wat ?? Soest, de rapmuziek of de huisblokken ???
sry
Niels
Nou 1,5 paginas lang!
Nu weer ONtopic verder met gespot…..
Totaal aantal Berichten: 849
- 2CV 6 Spécial S6 '90
- 2CV Acadiane
- Saxo 1.1 Ben
Een XM V6 break automaat:
http://www.glimeend.nl/auto/albums/citroen/index8.html
[ http://www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990) - Acadiane (1985) - 2CV Spécial (1976)