![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_10250.gif)
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
En met een beetje lezen heb ik al drie mogelijke oplossingen voorbij zien komen:
- Piepende poelie vervangen (dus geen spanrol)
- Een te brede multiriem vervangen door een smallere
- Een ratelend/ schavend druklager vervangen
Ben ik even blij met mijn oude BX en GSA… als die piepen is de oorzaak veel sneller gevonden!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Vandaag hebben ze een nieuw type riem gemonteerd,en het geluid is verdwenen.Zal na een paar dagen weer een berichtje plaatsen ,of deze nieuwe riem heeft geholpen.Het iritante geluid is hopenlijk verwenen.
Het geluid is niet meer aanwezig. Ik verwacht dat dit iritante geluid ook niet meer terug komt. Met dank aan de dealer Koelman Heerlen.
Het geluid is weer terug,enwel s’morgens is het aanwezig als de motor koud is .Na ca enkele km rijden gaat dit geluid weg. Zal me weer melden bij de dealer.Wordt vervolgd.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 944
betreft het hier een berlingo type 3?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Hij is van aug 2008, en er zit al een modificatie erop wat het geluid betrefd van de multiriem.Maar dit heeft in het begin geholpen,maar nu begint het geluid weer te komen.Als de motor warm is dan is het geluid niet meer aanwezig.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12158.jpg)
Totaal aantal Berichten: 944
sinds april 2009 is er een nieuwe multi riem gekomen die dient gemonteert te worden. Bij de Berlingo type3 (wij hebben zelf al 2x een spanner (compleet) vervangen en de multiriem 3x ook met de nieuwe gemodificeerde riem is het niet lang goed gegaan. Hier na hebben wij een multiriem spray er op gedaan. sinds dien klacht nog niet terug geweest. Maar laat eerst die gemodificeerde riem eens monteren
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Er zit al een gemodificeerde multiriem er op,zal de dealer eens aanspreken over de spray.maar eerlijk gezegd heb ik er een hard hoofd in.
Weer een gemodificeerde multiriem geplaatst door de dealer.Helaas heeft dit weer geen resultaat opgeleverd.Ben langzaam de tel kwijtgeraakt hoeveel multiriemen er al gemonteerd zijn,maar nog altijd geen positief resultaat. Met de anderen problemen zie ander post vraag ik mij af of ik de juiste auto hebt gekocht.
Voor de eerste beurt van de Berlingo aangegeven dat er nog steeds een piep geluid onder de motorkap vandaan komt. Helaas hebben ze het niet kunnen constateren. Toch aangegeven dat het geluid er ook daadwerkelijk is en erg vervelend is onder het autorijden. Vooral als de motor koud is.
Daarom is er een vervolg afspraak gemaakt. Er zijn er in totaal driemonteurs mee geweest om het geluid te horen.( Petje af voor de tijd die de citroen garage in het probleem wilt steken. Ik ben bij een ander merk auto anders gewend.)
uiteindelijk zijn we een stuk gaan rijden zonder vsnaar. Het vermoeden bestond dat het probleem bij de dynamo vandaan komt. Inderdaad zonder vsnaar geen piep geluid waarneembaar.
De garage gaat een nieuwe dynamo bestellen. Ik wordt gebeld, wanneer deze ook daadwerkelijk binnen is, om een afspraak te maken voor het monteren van de nieuwe dynamo.
Afwachten of de nieuwe dynamo het probleem oplost.
Wordt vervolgd…...
TheNewBerlingo
Begin dec 2009 wederom een nieuwe riem gemonteerd.Helaas had dit niet het gewenste effect.Het piepend geluid zit er nog steeds in.Dit zal de derde of vierde riem zijn die al gemonteerd is geworden. De medewerking van de dealer is geweldig,alleen zij komen ook niet verder.Heb het idee dat citroen nl langzaam de boot aan het afhouden is.Deze laatste zin is gewoon een onderbuik gevoel van mij.
Verder iedereen een schade vrij 2010.
Sorry voor de late reactie.. maar er zijn hoop andere dingen tussendoor gekomen.
Het plaatsen van de nieuwe Dynamo heeft niet geholpen. De piep zit er nog steeds.
Ik ben bang dat het probleem nooit opgelost gaat worden. Tenzij er een terugkom actie komt waarbij de gehele motor wordt vervangen door een beter exemplaar.
Beste wensen voor 2010.
TheNewBerlingo
Mmm ik heb net de nieuwe prijslijst van november 2009 gelezen.
Blijkt dat de Berlingo’s(benzine) nu uitgerust worden met een 120 Pk sterke VTi motor.
TheNewBerlingo
Weet niet wat deze reactie te maken heeft met het geluid Maar het geluid zit er nog steeds in. Dealer heeft nieuwe krukaspoelie vv ,verder alles losgemaakt en opnieuw aangetrokken met moment,maar hij maakt nog steeds dat piepend /sissend geluid.Aan de dealer ligt het niet want die hebben er alles aangedaan.Zal wel een konstructie fout van citroen zijn.
Lang geleden iets gepost over dit probleem.. maar het is weer terug vandaar mijn zeer late reactie…
Sees12 dit heeft te maken dat Citroen het probleem niet kan oplossen met de motor uit 2008 en daarom een ander type motor heeft gekozen waar het probleem niet meer in zit.
Bij mijn Berlingo is het probleem weg geweest( bijna een halfjaar). Nu met de kou komt het probleem weer terug.
De garage heeft inmiddels een klacht bij citroen nederland neergelegd… maar daar hoor ik ook niets meer van.
Sees112 schreef:Weet niet wat deze reactie te maken heeft met het geluid Maar het geluid zit er nog steeds in. Dealer heeft nieuwe krukaspoelie vv ,verder alles losgemaakt en opnieuw aangetrokken met moment,maar hij maakt nog steeds dat piepend /sissend geluid.Aan de dealer ligt het niet want die hebben er alles aangedaan.Zal wel een konstructie fout van citroen zijn.
TheNewBerlingo