34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2009 12:06 PM
  [ # 496 ]

Ik weet niet of die al ergens in zitten, maar er lag er wel 1 tussen de reserve lampjes Wink

Ze worden ook gebruikt voor de waarschuwingslampjes, misschien dat die bewust feller zijn dan de achtergrond verlichtinglampjes.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2009 03:10 PM
  [ # 497 ]

Vanmorgen weer eens bezig gehouden met de belangrijke dingen van het leven en CX rijden Wink

Het terug plaatsen van de ABS plaatje op de achterklep Cool

Volgens mij ooit met een schroevendraaier verwijderd, dus ben ook direct van de kras af die daar zat, daar zit die nu precies overheen.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 juni 2009 03:53 PM
  [ # 498 ]
Arjan Verkade schreef:

Vanmorgen weer eens bezig gehouden met de belangrijke dingen van het leven en CX rijden Wink

Het terug plaatsen van de ABS plaatje op de achterklep Cool

Volgens mij ooit met een schroevendraaier verwijderd, dus ben ook direct van de kras af die daar zat, daar zit die nu precies overheen.

OK ! goed werk !!

hoe heb je deze nu afgemeten / geplaatst ? waar hoort ie nu af fabriek ??

en nu je nummerbord nog recht   Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 01 juni 2009 04:00 PM
  [ # 499 ]
Arjan Verkade schreef:

Vanmorgen weer eens bezig gehouden met de belangrijke dingen van het leven en CX rijden Wink

Het terug plaatsen van de ABS plaatje op de achterklep Cool


Volgens mij ooit met een schroevendraaier verwijderd, dus ben ook direct van de kras af die daar zat, daar zit die nu precies overheen.

en wat is toch dat zwarte plekje op je achterklep rechts onder, net boven de zwarte strip ?

en waarom zitten bij de meeste T2-s (ook op de folder van Citroen!!) de 2 pijpjes van de einddemper nooit strak horizontaal naast elkaar ?? maar juist de buitenste iets lager ........  Confused

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2009 04:03 PM
  [ # 500 ]

De maten zijn volgens mij 6 cm vanaf de sierstrip en 3.2 cm vanaf het linkerhoekje onderaan naar het achterlicht Wink

Ik had op Citromobile een CX gevonden die hem op dezelfde plek had zitten en opgemeten.

Ik weet dat het plaatje bij mij ook zo hoog hoort door de schade die daar zat van het verwijderen en ik heb een foto in het CX Club blad van toen die ooit een keer eerder te koop stond in het blad toen het plaatje nog op de orginele plek zat Wink
Het kan misschien 1 a 2 mm afwijken, maar hij zit nu dichtbij hoe die orgineel hoort te zitten. Het verschil zal niemand met het blote oog kunnen vertellen Smile

Ach die kenteken plaat…
Op de foto lijkt het eigenlijk erger dan het is valt me nu op.
Er zit in de planning om ooit van die luxe kenteken platen te kopen, dan hang ik die netjes recht. Ik moet zo’n bui hebben dat ik besluit daar me geld aan uit te geven Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2009 04:07 PM
  [ # 501 ]
cx25gtit2 schreef:

en wat is toch dat zwarte plekje op je achterklep rechts onder, net boven de zwarte strip ?

en waarom zitten bij de meeste T2-s (ook op de folder van Citroen!!) de 2 pijpjes van de einddemper nooit strak horizontaal naast elkaar ?? maar juist de buitenste iets lager ........  Confused

Dat is roest natuurlijk Laughing
Inmiddels ingesmeert met Noverox, dus voorzien van een harde zwarte laag. Ik zit nog te twijfelen of ik een spuitbusje koop en het in kleur spuit zodat het wat minder op valt.
Eigenlijk moet ik de rand van de achterklep ook nog verder insmeren of verder afbrokkelen en roesten een beetje te beperken. Dit was eigenlijk een test stukje wat wel goed bevalt.

Die pijpen van mij hangen volgens mij zelfs nog vrij recht Wink

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 01 juni 2009 05:31 PM
  [ # 502 ]

Ben verbaasd hoe kritisch opeens gekeken wordt naar een CX. Dat was ten tijde van productie toch heel wat ‘anders’. (Ik beklaag mij niet: dat scheelt een boel opknapwerk als ik er ooit 1 wil aanschaffen)

Wink

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 juni 2009 10:43 PM
  [ # 503 ]
Archi schreef:

Ben verbaasd hoe kritisch opeens gekeken wordt naar een CX. Dat was ten tijde van productie toch heel wat ‘anders’. (Ik beklaag mij niet: dat scheelt een boel opknapwerk als ik er ooit 1 wil aanschaffen)

Wink

Ach ik denk niet dat elke CX even netjes wordt behandeld, zeker de CXen die dagelijks gereden worden.
En iedereen heeft natuurlijk een beetje zijn eigen kijk of hoe die dingen gedaan wil hebben Wink

Arjan Verkade schreef:

Ik heb de verlichting van het dashboard altijd maar zeer matig gevonden.
Net was ik even met die lampjes bezig en nu zag ik dat er verschillende wattages zijn. Namelijk: 1.1 W, 1.2 W en 2 W. Wat denk ik ook verklaart waarom het ene deel beter is verlicht dan het andere Wink

In de Haynes staat alleen serie 1 beschreven…
Wat hoort er bij een serie 2 in het dash te zitten?
Ik denk dat 1.1 W te weinig is, terwijl die er nu wel op verschillende plekken in zit.
Sommige lampjes zijn ook een beetje zwart uitgeslagen na al de jaren, wat natuurlijk ook niet mee helpt voor een goede lichtopbrengst.

Ik denk dat ik alles maar ga vervangen Wink

Iemand een idee welk wattage waarin moet?

Iemand nog iets te zeggen over welke lampjes erin horen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juni 2009 11:45 PM
  [ # 504 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 03 juni 2009 11:47 PM
  [ # 505 ]

Gewoon allemaal 2w er in knallen. Je hebt toch een potmeter om de spanning te regelen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 12:05 AM
  [ # 506 ]
Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 12:22 AM
  [ # 507 ]

Uhmmm… goeie vraag… meer dan 10, minder dan 40? Ergens in die orde van grootte…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 12:28 AM
  [ # 508 ]

Zover was ik ook al Wink

Aangezien ze je meestal een poot uit trekken bij zulke dingentjes wel handig om te weten.
Zit net te bedenken dat ik een klokkenspel heb liggen los, dat is makkelijk tellen Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 10:21 PM
  [ # 509 ]

Op de los unit maar eens geteld, dan kom ik toch al op de 35 lampjes, deze is uit een eenvoudiger model CX en Turbo zal er zeker niet minder hebben Wink
Ik denk dat een aantal gaten niet gebruikt worden, dus misschien zijn het er iets minder dan 35.

Er zaten wat ik denk ook nog orginele lampjes op, dit blijk 1.2 watt te zijn. Dit leek me al het meest logische.
Het probleem bij mij zal wel zijn dat ik er soms 1.1 in het zitten waardoor het zo slecht verlicht is.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 07 juni 2009 11:37 AM
  [ # 510 ]

Als er lampjes stuk zijn heb je al geen plezier meer onder het rijden. Je wilt tenslotte ook wat sfeer in je voiture.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
 
34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook