16 van de 31
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
Robinrossie’s bx progress
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 12 mei 2009 10:24 PM
  [ # 226 ]

ik ga van de zomer ook maar eens aan m’n velgen klussen maar blanke lak lijkt me niet zo, als je gewoon de blanke delen goed in de was houd lijkt mij geen probleem.
hoe schuren jullie de blanke delen weer blank? met de had of machinaal, welke korrel en noh met een bepaalde beweging?

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 12 mei 2009 10:57 PM
  [ # 227 ]
veertien E-tje schreef:

Slot van de tankdop is vrij simpel te verwijderen, zit aan de binnenkant een veer overheen gespannen, deze eerst verwijderen en dan de plasticjes een klein beetje naar buiten dwingen en hebbes.

Ik heb mijn slot er gewoon uitgeduwd toen ik mijn klepje verving. Zo kreeg ik dat bij overname van het goed klepje ook te horen dat het zo moest…. Niet iets met een veer ofzo.

Mijn oude tankklepje heb ik nog steeds, maar de kleur was er vanaf.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 12 mei 2009 11:22 PM
  [ # 228 ]

Mijn tankklepje is echt krom, hij heeft ook wel de bolling in het midden maar aan de bovenkant staat hij helemaal open als since ik hem heb maar nu wil ik er toch iets aan doen.

De velgen heb ik grotendeels met de hand geschuurd met scotch-brite ( schrijf je dat zo) en af en toen een stukje schuurpapier met korrel 400. In de blanke rand net voor de band heb ik er ook een groot deel gedaan met een dremeltje met staalborstel.

Ik zit trouwens ook sterk te twijfelen of ik de andere ook wel zal lakken, als ze nu weer is vies worden heb je ze zo weer schoon met een stukje scotch-brite, maar als ik ze lak en er komt weer een stukje af kan ik het geheel weer helemaal opschuren Rolling Eyes

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 13 mei 2009 11:02 PM
  [ # 229 ]

Nog even een vraagje wat geven de boeken voor waarden aan om de wielbouten aan te draaien, De garage zegt dat die ze normaal met 12 kilo aantrek =120N
En hier wordt gezegt dat ik ze met 90n aan moet trekken wat is het nu?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2009 11:06 PM
  [ # 230 ]

Ik trek ze altijd aan met een kruissleutel tot ze goed vast zitten. Vast is vast. Als jij met aardig wat kracht die bouten vasthengst, dan gaat dat echt niet zo maar los. En als je je er niet zeker bij voelt dan check je ze na 500 of 1000 km nog eens…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2009 11:07 PM
  [ # 231 ]
Vermond schreef:

Ik trek ze altijd aan met een kruissleutel tot ze goed vast zitten.

Ik besef nu dat je aan die zin in ieder geval niks hebt Wink.

Profiel  
 
-niels-
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 14 mei 2009 12:47 AM
  [ # 232 ]

het is 90N kan iets meer of minder zijn dat komt niet heel krap.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 16 mei 2009 10:44 PM
  [ # 233 ]

90 n staat in de vraagbaak van p.h.Olving.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 21 mei 2009 01:58 AM
  [ # 234 ]

Ik rijdt al weer een tijdje rond met gebonk in de voortrein, ik heb het reactiestangetje vervangen maar het gebonk blijft net als aan de andere kant is het dus niet het reactiestangetje geweest,
De vorige keer was het de fuseekogel maar die blijkt nu ook goed, nou heb ik een keer gelezen dat het de silent-blocks kunnen zijn, kun je hier aan zien, voelen, wrikken, om te ontdekken of dit het is? en als het dat niet is wat dan wel?

De silent bloks zijn toch de rubbers op het scharnierpunt van de draagarm?

Verder heb ik geen velgen meer schoongemaakt maar het gaat binnenkort gebeuren want de momentsleutel heb ik al Very Happy

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 21 mei 2009 09:38 PM
  [ # 235 ]

met een bandenlichter of een grote schroevendraaier kijken of die twee rubbers speling hebben, naar beneden of naar boven drukken.
die dingen kunnen idd flink bonken.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 29 mei 2009 12:03 PM
  [ # 236 ]

Ik wil vandaag mij remblokken achter gaan vervangen, maar moet ik daarna ontluchten of is dit niet nodig?
Ik weet niet meer of ik dit de vorige keer gedaan heb of niet.

En ik heb de eerst velg met de momentsleutel vastgezet, en toen merkte ik hoeveel te vast ik ze draaide volgenns mij draaide ik ze 3x zo vast als moet Surprisedops:

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 29 mei 2009 06:50 PM
  [ # 237 ]

Ontluchten is daarna niet nodig.

Dat is niet zo best dat je ze te vast hebt gezet… Als ze te vast zitten zorgt het voor een bepaalde vertraging en het is ook niet goed voor je ophanging. Maarja nu staan ze met het goede moment aangetrokken.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 30 mei 2009 03:26 AM
  [ # 238 ]

Ik heb ze toch ontlucht voordat ik hier antwoord had, het kan nooit kwaad lijkt me? en er kwam nog wat lucht uit ook.

Verder heb ik de veerpootlekretour vervangen, wat een klote klemmen zitten daar op weet iemand hoe deze goed gehaakt te krijgen hij zit wel vast maar er zit nog een soort van borgingetje op wat ik maar niet goed kreeg, dat lipje dat achter een ander lipje moet haken.

Ik heb nog even de dikte van de schijven gemeten, de schijven waren nog 6,5 mm dik, Ik heb het even bij een garage gevraagd maar achter hoeven ze maar 4mm dik te zijn, is dit niet erig weinig?

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 01 juni 2009 05:58 PM
  [ # 239 ]

Vandaag wou ik gaan beginnen om de laatste velg in orde te maken.

Maar dit valt even tegen deze velg is waarscheinlijk niet meer te redden, Aan een kant zit een frote schaafplek en overal onder de zwarte lak zitten bubbels en witte stof aluminium oxidatie?
Is dit net als bij roest als het er eenmaal is is het er niet meer uit te krijgen of is dit nog goed te behandelen?

Een nieuwe velg lijkt mij lastig te worden, dus als iemand er nog een heeft liggen hoor ik het graag!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 01 juni 2009 07:35 PM
  [ # 240 ]

Dat kan je nog wel mooi krijgen, veel schuren enzo.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
16 van de 31
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook