Totaal aantal Berichten: 555
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Vandaag een koop gedaan: een rechter buitenspiegel. Zonder rubber onderaan, maar dat bestel ik wel bij CX-basis. De spiegel kostte mij verzending inbegrepen 40 euro. Voor de rubber zal ik nog eens zoveel mogen neerleggen als die van DE moet komen. Ik mis ‘m wel, mijn spiegel rechts. Vooral bij het afslaan, om nog eens te kijken of daar geen fietser is.
Een en ander als ik het over mijn hart kan krijgen die mooie lijn van de rechterflank op te offeren aan de veiligheid natuurlijk.
Volgende stap: dashboard-controlelampjes. 1,2W T5 Wedgebase. Volgens de handleiding vervang je die niet zelf maar moet dat door een Citroën agent worden uitgevoerd. is het pad naar een goed werkend dashboard bezaaid met valkuilen, wolfsklemmen en schietgeweren?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
BEsuper schreef:Vandaag een koop gedaan: een rechter buitenspiegel.
Een en ander als ik het over mijn hart kan krijgen die mooie lijn van de rechterflank op te offeren aan de veiligheid natuurlijk.
Volgende stap: dashboard-controlelampjes. 1,2W T5 Wedgebase. Volgens de handleiding vervang je die niet zelf maar moet dat door een Citroën agent worden uitgevoerd. is het pad naar een goed werkend dashboard bezaaid met valkuilen, wolfsklemmen en schietgeweren?
rechter is wel een passende chromen ? (link is weg)
is dat een electrisch aanstuurbare ??
ik heb het wel gedaan, zo is de auto weer symmetrisch, en functioneel !!
lampjes gaat wel hoor !!
zeker de bovenste rij controle lampjes vervang je zo. deksel vd lunule er af. kan je zo bij. zitten in een draai houdertje.
alleen de lampjes aan de achterkant en onderkant zijn lastiger te benaderen. moet je die ook vervangen ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Elektrisch aanstuurbaar wel, maar mijn linkse werkt niet meer, de andere mag er ook gewoon op. Ik ga geen gat in mijn deurpaneel maken. Geen idee of de bediening er bij is trouwens.
Ik laat er toch niemand anders mee rijden
Dashboardlampjes: enkel de bovenste. De rooie (behalve de stop en de motorolie) lichten niet meer op, geen enkele brandt met de testknop, dus die moeten weer aan de praat voor er onheil gebeurt.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
BEsuper schreef:
Elektrisch aanstuurbaar wel, maar mijn linkse werkt niet meer, de andere mag er ook gewoon op. Ik ga geen gat in mijn deurpaneel maken. Geen idee of de bediening er bij is trouwens.
Ik laat er toch niemand anders mee rijden![]()
Dashboardlampjes: enkel de bovenste. De rooie (behalve de stop en de motorolie) lichten niet meer op, geen enkele brandt met de testknop, dus die moeten weer aan de praat voor er onheil gebeurt.
foto van wat ik had liggen:
je hebt naast de spiegelvoet (met zwart rubberen randje) een deurplaat nodig voor in je portier zodat ie stevig in/op de deur zit (is maar dun plaatwerk). die 2 zitten aan elkaar met een grote “holle inbus” waar de kabel door heen gaat. dan dus 1 groter gat maken.
of je monteert die spiegelvoet zelf met 2 kleine gaatjes door de spiegelvoet/deur, en maakt zelf een verstevigingplaatje in je deur om stevigte te winnen.
de cx basis zal je wel kunnen helpen.
ik heb nog wel wat benodigd kabelwerk liggen (kort/lang zoals op de foto) en een universele bevestiging/spiegelvoet voor op een deur (is wel voor deze spiegel), maar ik denk dat dan de hoek niet klopt voor de cx lijn.
electrisch aansturen is wel erg chique !!
en bovenste dashboardlampjes kan je dus zo bij. allemaal vervangen, ook diegenen die het nog doen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Ik heb weer eens te veel op mijn geld gekeken… Ik heb maar evenveel lampjes gekocht als er defekt zijn.
Wie weet zijn het de lampjes niet maar iets anders. De stoplamp doet het niet als ik op het kleine testknopje druk, ook niet als de auto nog niet op hoogte is, maar wel icm de motorolielamp.
Eens kijken dus. En eventueel wat contactenspray links en rechts.
Spiegel dan: Ik ga het nog eens bezien. Die montageplaat hebben ze ook bij de CX-basis. 21 euro en oneffen.
Vanavond was het nog mooi weer en heb ik het similidak behandeld met dit flesje , met een schuimkwast. Het is mooi donker geworden, morgen zien of het egaal is, anders een tweede laag.

De binnenverlichting kon ik vroeger enkel met de knop bedienen. Vandaag de situatie eens bezien. Door de contactjes metalliek zuiver te maken (met een vijltje, of met een roterende metalen borstel), heb ik de twee voorste schakelaartjes weer aan het werk gezet.
De achterste dan: die doen het niet. Ook weer de contacten metalliek zuiver gemaakt, maar op de draden die in de stijlen lopen, staat geen spanning. Het bedradingsschema laat zien dat die draad ergens wordt afgetakt. Ik heb de buurt van de schakelaar uitgeplozen maar in de console is niets te vinden van stekkertje, zoals op het schema te zien.
Op welke plek wordt die draad afgetakt?
Dan nog een oud zeer proberen te herstellen: als ik het contact aanzet, branden de STOP en de oliedruklamp. De olie- en stoplamp gaan samen uit nadat de motor draait. Als ik op het testknopje druk, gebeurt er niets.
Ik heb de lampjes vervangen maar, zoals ik al had verwacht, geen effect. Ik voel er weinig voor de lunule verder te ontleden, voor je het weet breekt er een stuk van dat fragiele plastic af. Kent iemand dit probleem, dat zich waarschijnlijk in de bedrading/printplaat situeert?

En we hebben een platte batterij…
Gisteren 45 minuten gedaan over 4 kilometer, dat zal wel de reden zijn.
Of het zou moeten zijn dat mijn werkzaamkeden aan de schakelaartjes er iets mee te maken hebben…
Zijn er Carrefour-winkels in Nederland? Zo neen, dan dateert de batterij uit de tijd dat mijn CX op Franse bodem reed. Vervangen dus door een verse.

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja maar laat je alternator ook even checken want als de koolbostels op zijn ligt het aan je alternator. niet aan de accu
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

De dag erna heb ik de multimeter genomen, netjes twaalf komma iets volt (is al een tijdje geleden) over de polen. De loden klem aan de pluskant zat niet zo stevig vast, aangespannen, starten, rijden, nu alweer enige honderden kilometers verder. En nogal wat liters benzine, maar dat had ik wel verwacht.
Het is een heel fijne wagen, hopen dat dat zo blijft. Na de zomer laat ik er dinitrol op zetten zodat ik er nog jaren mee kan blijven rijden. Het is totnogtoe een zeer goede aankoop gebleken, ik heb er al veel succes mee gehad en al meerdere ex-CXrijders, tevreden of minder tevreden, ontmoet.
Misschien, heel misschien, laat ik nog eens de airco repareren.
Doro’s site is uit de ether, alles goed daar?

Op maandag 24 augustus gaat de CX naar de carrossier voor een Dinitrol behandeling

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
BEsuper schreef:Op maandag 24 augustus gaat de CX naar de carrossier voor een Dinitrol behandeling
goedgoed en wat gaat dat kosten?

650 euro excl. btw. Bij de carrossier die jij me hebt aanbevolen, in Lokeren.

... en zopas ook weer opgehaald, ziet er goed uit, overal stopjes met het Dinitrol logo, en uit de kofferklep druipt het nog wat na op de bumper. Er was een begin van roestvorming aanwezig, dus goed dat dat gebeurd is.

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
BEsuper schreef:... en zopas ook weer opgehaald, ziet er goed uit, overal stopjes met het Dinitrol logo, en uit de kofferklep druipt het nog wat na op de bumper. Er was een begin van roestvorming aanwezig, dus goed dat dat gebeurd is.
En waar was het begin van die roestvorming dan wel?
Belangrijk om te weten natuurlijk.

Geen idee, dat heb ik niet gevraagd. De dinitrol-man zei me dat het nu okee is, want de dinitrolvloeistof neutraliseert de roest.