Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Zou wel iets voor Jackass kunnen zijn
Mijn citroen xm c.t. aut. Heeft 170.000 km op de teller staan. Heeft 15.000 km terug grote beurt gehad met kleppen stellen 1200 Euro. Nu met 170.000 km kleine beurt kleppen controleren nieuwe remblokken 475 Euro.
Is om de 15.000 km een normale interval voor een beurt? En elke 15.000 km kleppen controleren. Xm is g3. Bij rusig gebruik van de auto. Om de hoeveel km kan ik dan verwachten dat de kleppen gesteld moet worden?
Alvast bedankt voor jullie input.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
cobels schreef:Mijn citroen xm c.t. aut. Heeft 170.000 km op de teller staan. Heeft 15.000 km terug grote beurt gehad met kleppen stellen 1200 Euro. Nu met 170.000 km kleine beurt kleppen controleren nieuwe remblokken 475 Euro.
Is om de 15.000 km een normale interval voor een beurt? En elke 15.000 km kleppen controleren. Xm is g3. Bij rusig gebruik van de auto. Om de hoeveel km kan ik dan verwachten dat de kleppen gesteld moet worden?
Alvast bedankt voor jullie input.
Nog nooit gedaan, (310.000km) 2.0i 8v op benzine ik zou het dus niet weten.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
In elk geval bedankt voor je snelle antwoord.
Wellicht is er iemand anders. Is om de 15.000 km voor een Citroen xm ct op g3 een normale (goede) onderhouds interval? Om de beurt grote kleine beurt goed. Of wellicht anders?
Om de hoeveel km kan ik verwachten dat de kleppen opnieuw gesteld moeten worden. Bij rustig gebruik van de xm.
Ben benieuwd. Groeten.
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Lijkt me geen verkeerde interval; om en om een grote beurt.
Kleppen slaan onregelmatig in: de ene keer zullen ze iets gesteld moeten worden, de volgende keer niet.
Zo af en toe een stukje op benzine rijden helpt ook tegen inslaan.
Heeft de XM trouwens geen hydraulische klepstoters, m.a.w: moéten de kleppen nog gesteld worden?
Neem ook eens een koelvloeistofwissel in een beurtje op: LPG-verbranders worden warmer dan benzinestokers, en dan is een goed werkend koelsysteem wel prettig…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Pascal schreef:
Heeft de XM trouwens geen hydraulische klepstoters, m.a.w: moéten de kleppen nog gesteld worden?
Verschilt per motor.
De 2.0 16V heeft hydraulische stoters.
De 2.0 tct heeft ze niet en dus moeten kleppen gesteld worden.
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
XMTurboCT schreef:APK voor m’n V6.12 Exclusive. In totaal 418 Euro voor een andere handremkabel, een setje gebruikte lekzakken, een stuurhuishoes en arbeidsloon. Ik kan weer een jaar vooruit (of eigenlijk 10 maanden, was een beetje laat met de APK).
Groet, Arjan
Ik smokkel ook altijd een week of wat met m’n APK’s, maar de volgende wordt altijd op de datum gezet van de vorige + 12 maanden.
Ik hoop eventueel zo een jaartje over te kunnen slaan
Waar trekken ze de grens ?
Af en toe een stukje op benzine rijden. Om de hoeveel km is dat ongeveer? Ik rij ongeveer 700 km per week.
Alvast bedankt, groeten.
ambijajance schreef:XMTurboCT schreef:APK voor m’n V6.12 Exclusive. In totaal 418 Euro voor een andere handremkabel, een setje gebruikte lekzakken, een stuurhuishoes en arbeidsloon. Ik kan weer een jaar vooruit (of eigenlijk 10 maanden, was een beetje laat met de APK).
Groet, Arjan
Ik smokkel ook altijd een week of wat met m’n APK’s, maar de volgende wordt altijd op de datum gezet van de vorige + 12 maanden.
Waar trekken ze de grens ?
Dat deed ik met mijn zx ook… althans probeerde ik… Totdat ik werd aangehouden in 020 bij de stadion dealer. Ik parkeerde daar op de stoep. Politiewagen stopte.. Meneer, werkt u hier? neen, gaat de wagen nu de werkplaats in? Neen. Oh, dan krijgt u nu een prent voor het 2 maanden overdatum zijn met uw apk…
was iets van 150-200 euro ...
gompy58 schreef:ambijajance schreef:XMTurboCT schreef:APK voor m’n V6.12 Exclusive. In totaal 418 Euro voor een andere handremkabel, een setje gebruikte lekzakken, een stuurhuishoes en arbeidsloon. Ik kan weer een jaar vooruit (of eigenlijk 10 maanden, was een beetje laat met de APK).
Groet, Arjan
Waar trekken ze de grens ?Dat deed ik met mijn zx ook… althans probeerde ik… Totdat ik werd aangehouden in 020 bij de stadion dealer. Ik parkeerde daar op de stoep. Politiewagen stopte.. Meneer, werkt u hier? neen, gaat de wagen nu de werkplaats in? Neen. Oh, dan krijgt u nu een prent voor het 2 maanden overdatum zijn met uw apk…
was iets van 150-200 euro ...
Ja, maar twee maanden heb ik nooit aangedurfd…..zo’n waaghals ben ik nou ook weer niet..
Ikke wel Dacht trouwens dat het iets van 75 Euro kostte… APK is meestal duurder… @Gompy kreeg je geen prent voor op de stoep parkeren?
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ikke wel Dacht trouwens dat het iets van 75 Euro kostte… APK is meestal duurder… @Gompy kreeg je geen prent voor op de stoep parkeren?
Maar Arjan, weet jij misschien waarom je geen 12 maanden APK kreeg ?
Gaan ze bij een te forse overschrijding de oorpronkelijke datum aanhouden ?
Ik vraag me trouwens al een tijdje af waarom niet iedereen bij welke overschrijding dan ook geen boete krijgt, als het toch puur administratief is…
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Iedereen krijgt administratief een boete tussen de 5 en 6 weken na het overschrijden van de APK datum. Dit kan natuurlijk veranderen, maar zo gaat het de afgelopen jaren.
Je APK is altijd een jaar geldig, ook als je te laat laat keuren.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nou, men had het voornemen om sneller boetes uit te schrijven. Ik heb nog nooit een boete hiervoor ontvangen… Lijkt me trouwens ook wel logisch dat je nieuwe APK gewoon 1 jaar geldig is vanaf de oorspronkelijke keuringsdatum. Anders zou je inderdaad kunnen schuiven. Wordt vermoedelijk anders als je auto geschorst is?
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
een apk is idd een jaar geldig. Ingaande van het moment van keuren OF van het moment genomen dat de lopende apk niet meer geldig is.
Je kunt namelijk tot een max van 2 maanden vooraf laten keuren. Dat nieuwe jaar gaat dan pas in als de huidige zou zijn afgelopen.