1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Startonderbreker er uit halen ??
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 22 juli 2005 03:44 AM

Is dat een heikele klus…kun je dat zelf…of moet je daarvoor naar een gespecialiseerd bedrijf toe gaan.

Ik word doodziek van elke keer die code intypen Rolling Eyes ....en je mist ook dat bakje voor kleine spulletjes en zo.

Dus van mij mag ie eruit…..dat is de vraag van mij dus. Wink

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 22 juli 2005 04:03 AM
  [ # 1 ]

Je kunt dat ding wel uitschakelen, daar is een procedure voor, ik heb het ooit zien voorbij komen op een nieuwsgroep. De dealer kan je er vast wel mee helpen.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 juli 2005 03:36 PM
  [ # 2 ]

In mijn peug 306 was de startcodering omzeild door een electronische sleutel, dus een extra sleutel als startonderbreken. Heb toen geinformeer of het mogelijk wat om weer terug te gaan naar de code startblokkering maar dat was nogal een ingewikkelde klus. Denk dus niet dat je een startcodering zomaar even eruit kunt halen. Het beste is even inforemeren bij een cit dealer, die weten precies hoe het zit.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
vtscoupe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 05-05-2005

Gepost: 22 juli 2005 03:52 PM
  [ # 3 ]

Weet het niet zeker, maar dacht dat als de motor loopt en je haalt de stekker van je onderbreker eraf dat ie dan omzeilt is. Mocht het niet werken gewoon de stekker er weer op doen
Wink

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 22 juli 2005 05:28 PM
  [ # 4 ]

volgens mij weet zx-cruiser dat tenminste als hetzelfde is als bij een zx

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
byung
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2004

Gepost: 22 juli 2005 09:36 PM
  [ # 5 ]

in mijn vorige bx zat ook zon startding met code. deze zat zeg maar aangesloten op de draden bij het contactslot. ik heb startonderbreker er tussenuit gehaald en daarna de draden weer aanelkaar aangesloten. supereenvoudig. maar goed… weet niet of het bij zo’n “gaeavanceerde” auto als een xantia ook zo is Wink

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 22 juli 2005 11:16 PM
  [ # 6 ]

Het is inderdaad zo, wanneer je motor loopt kan je de stekker van het klavier halen, en je moet nooit meer je code ingeven.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 23 juli 2005 12:37 AM
  [ # 7 ]
M&M schreef:

Sorry voor de link ...  Laughing

->   XCNL draadje ,  lezen kan altijd Wink

Nou…ik heb het zo eens gelezen, maar ik wil toch niet dezelfde problemen krijgen als Rene ! Confused

Enne…niks sorry hoor…..ik ben blij met de schat aan info op dat forum. Wink
Kan er nu wellicht mijn voordeel nog eens mee doen. Idea

Waar zit die stekker trouwens….en hoe haal je dat ding uit je bakje ??

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 23 juli 2005 02:07 AM
  [ # 8 ]

Problemen heb ik niet hoor…als ik de conn er afruk slaat de motor af…

en ik krijg hem niet meer aan..

 

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juli 2005 03:20 AM
  [ # 9 ]

Ik heb vandaag een mooie Service manual voor de Xantia Diesel gekocht bij Chyparse, “Revue Technique Automobile”, alle diesel motoren staan erin, 1.9D, 1.9SD, 1.9TD, 2.1TD en zelfs de 2.0HDI in de laatste Xantia Razz

Het boek is helaas wel in het Frans Confused

Maar goed, er staat het volgende in over het buiten werking zetten van het paneeltje voor de startblokkering, ze geven 2 methodes aan:

1)
- Zet het contact aan.
- Toets de 4 cijferige code in.
- Hou de “D/N” toest 2 seconden ingedrukt.

2)
- Zet het contact aan.
- Toets de 4 cijferige code in.
- Druk op de “C” toets
- Voer de code “0 0 0 0” in.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juli 2005 03:23 AM
  [ # 10 ]

Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.

Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 juli 2005 03:57 AM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:

Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.

Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.

Oke…..thanks. Wink

Ik zal het er eens op wagen. :47

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2005 04:17 AM
  [ # 12 ]
ZX1.4i schreef:

Ik heb vandaag een mooie Service manual voor de Xantia Diesel gekocht bij Chyparse, “Revue Technique Automobile”, alle diesel motoren staan erin, 1.9D, 1.9SD, 1.9TD, 2.1TD en zelfs de 2.0HDI in de laatste Xantia Razz

Het boek is helaas wel in het Frans Confused

Bijdehand, Wink  die staat ook op de server als het goed is, voor de overige: ik heb het nog als PDF

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juli 2005 04:18 AM
  [ # 13 ]
Bram schreef:

Oke…..thanks. Wink

Ik zal het er eens op wagen. :47

Ben benieuwd, heb het woordenboek erbij gehaald om het te vertalen Wink

PS: Dat boekie kost €18,20 en dat is goedkoper dan de Haynes en Vraagbaak, het is alleen jammer dat het in het Frans is Confused
Had ik maar beter opgelet op school tijdens de lessen Frans Crying or Very sad

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 juli 2005 04:24 AM
  [ # 14 ]
Simpele Ziel schreef:
ZX1.4i schreef:

Ik heb vandaag een mooie Service manual voor de Xantia Diesel gekocht bij Chyparse, “Revue Technique Automobile”, alle diesel motoren staan erin, 1.9D, 1.9SD, 1.9TD, 2.1TD en zelfs de 2.0HDI in de laatste Xantia Razz

Het boek is helaas wel in het Frans Confused

Bijdehand, Wink  die staat ook op de server als het goed is, voor de overige: ik heb het nog als PDF

Huh? die heb ik dan over het hoofd gezien, de Haynes manual heb ik namelijk aangeleverd als PDF, daarom heb ik daar nooit gekeken.
Maar goed, een boek om te lezen vind ik ook wel fijn hoor, zeker tijdens het sleutelen Wink

Ik ga binnenkort maar eens in Frankrijk kijken wat er allemaal nog meer aan manuals te krijgen is.

Profiel  
 
jjbstolk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004

- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
Gepost: 27 juli 2005 10:20 PM
  [ # 15 ]
ZX1.4i schreef:

Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.

Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.

Deze werkte bij mij niet! S’avonds ingesteld de volgende morgen weer code nodig.

Heb nu gewoon de auto gestart, paneel eraf getrokken. En dat werkt nog steeds goed!

Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)

Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook