Al vrijwel sinds het begin heb ik last van storingen in de EB6V.
Na een software reset en het z.g. inleren doet de bak het een paar dagen goed, maar daarna begint het gelazer weer.
- schokkerig overschakelen
- file rijden in 1e versnelling is haast ondoenlijk, onder een bepaald toerental duikt de wagen met de neus naar de weg
- na het overschakelen lijkt de bak met een slippende koppeling te rijden; er gebeurt even niks en dan schiet de auto naar voren
- je verwacht dat de auto in dezelfde versnelling blijft terwijl je gas geeft (bijvoorbeeld na een rotonde), maar in plaats daarvan schakelt de bak op en is er haast geen koppel beschikbaar.
Garage doet elke keer niks anders dan de zaak resetten. Moet binnekort voor de 90.000 km beurt en ben van plan te zeggen: hou hem maar tot het voor elkaar is.
Iemand met dezelfde klachten waarbij WEL iets vervangen/verandert is??
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
wellicht kan een moderator dit even overhevelen naar het C4 Picasso forum… bedankt!
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik herken enkele van deze dingen.
EN het eigenaardige is dat ze zich de ene keer wel voordoen en de andere keer niet.
Dan bedoel ik vooral het filerijden. Soms schok ik me ook dood in de wagen.
De andere zaken komen af en toe eens voor, maar zijn geen structureel gebrek.
Desondanks ben ik toch tevreden over die robotbak, al heb ik de indruk dat hij icm de 1.6HDI veel beter werkt. Dit is toch mijn ervaring met de vervangauto die ik eens meekreeg.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Ik herken een aantal punten (schokkend schakelen, slippende koppeling), ook met mijn 2.0 hdi. En ook helaas een dealer die alleen maar de computer reset (en soms zelfs dat verprutst). En eerlijk gezegd: mooi dat het met de 1.6 beter werkt, maarreh, bij mij heeft het ook beter gewerkt. Sinds een aanpassing na klachten over schokkend wegrijden uit stilstand is het niet meer goedgekoen.
Ben eigenlijk van plan de volgende keer bij de onderhoudsbeurt een andere dealer te bezoeken en daarom benieuwd naar ervaringen met dealers die wel weten hoe ze deze robotbak goed moeten instellen.
C4 Grand Picasso 2.0 HDi EB6V
Icare Paars
Ik had ook deze symptomen, echter niet zo sterk. Dit is een C4GP uit april 2007, 78000 op de teller.
Nog net binnen de garantie is de druklager vervangen. Deze bestond bij de eerste series uit gedeeltelijke kunststof en dit inmiddels metaal geworden (vertelde de dealer me). Sindsdien geen problemen meer.
Ik herken het ook wel, hoe heter de motor hoe groter de schokproblemen. Het fluwelen voetje werkt in de file niet meer en je schokt inderdaad naar voren. Alleen de eerste versnelling, de rest gaat wel goed.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Exact een kopie van de problemen hbiesheuvel hierboven opsomt heb ik ook…
Vandaag voor de 90.000 km beurt geweest en de problemen gemeld bij de garage. Vanmiddag de auto weer mee gekregen en vanavond gereden. Nog steeds dezelfde ellende!!
Deze problemen zijn er enige tijd. De zwaardere 2.0 HDI diesel heb ik destijds gekozen voor het rijden met een zware caravan. Mijn ervaring met de caravan was de laatste keer levensgevaarlijk!!!
Door het langzaam een kruispunt oprijden ging de hele combinatie met caravan weer schokkend vooruit en werd het schokken steeds erger door de reactie van de caravan. Wij durven deze zomer niet echt met de caravan weg door deze ervaring. Ik bezin mij nog op de te nemen actie.
De auto is van de leasemaatschappij. Ik ben voornemens het probleem bij de leasemaatschappij te overleggen.
Mijn (citroen) garage doet echter onnozel over het probleem, alsof hij het voor het eerst hoort…
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
cor123 schreef:Deze problemen zijn er enige tijd. De zwaardere 2.0 HDI diesel heb ik destijds gekozen voor het rijden met een zware caravan. Mijn ervaring met de caravan was de laatste keer levensgevaarlijk!!!
Door het langzaam een kruispunt oprijden ging de hele combinatie met caravan weer schokkend vooruit en werd het schokken steeds erger door de reactie van de caravan. Wij durven deze zomer niet echt met de caravan weg door deze ervaring. Ik bezin mij nog op de te nemen actie.
Tja, en met de (ook zware) caravan ging het bij mij juist perfect. Het leek zelfs minder dan normaal. Alleen bij berg op, schakelde hij wel eens terug van 6 naar 5 en dan voelde je hem slippen voor hij oppakte.
Volgende week krijg ik “verse druklagers”, ben benieuwd.
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Zelfde problemen. Tevens voel ik ook de auto iets trillen in de versnelling.
Krijg volgende week nieuwe koppeling + drukgroep. Dat na 38000 km.
Gelukkig een lease auto.
Zijn er al berijders met een vervangen druklager?
Wat zijn de ervaringen??
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
Bij mij is 4000 km geleden druklager vervangen, werkt weer perfect. Was al met al wel 6 werkdagen garage want na vervangen druklager ging de auto opeens na 7 km in noodloop, ook dat is weer verholpen en ze rijdt weer als nieuw.
grand c4 Picasso 2.0
cor123 schreef:Zijn er al berijders met een vervangen druklager?
Wat zijn de ervaringen??
vorig jaar is bij mij iets vervangen i.v.m met de problemen met de EB6V. Sindsdien heb ik nergens meer last van. Het is beter dan hij ooit is geweest.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Vandaag is de dame voor een onderhoudsbeurt geweest (61000 km) en hebben ze een verandering doorgevoerd aan mijn EBV6. Dit zou ook evengoed een update geweest kunnen zijn hoor…
Hij was al vlot en soepel, maar nu is hij nog soepeler, gaat vloeiend door zijn versnellingen heen in beide richtingen en is een heel stuk stiller geworden (de motor in het geheel). Verder heb ik ook het gevoel dat hij iets meer ‘trekt’ met schakelen, meer gevoel in het gaspendaal daarbij (raar om te verwoorden).
Misschien een idee om naar te vragen bij de dealer?
C4GP 2.0 HDIF, Exclusive, Pack HiFi, Bluetooth, Nocciola en afneembare trekhaak.
Rijden vanaf 28 juli 2008!
nou, had me voorbereid op een heel gesprek bij de dealer, maar ze deelden zowaar mijn mening over de drukgroep / druklager en gaan deze 23 + 24 juli vervangen. Tussen de regels door begreep ik dat ze tot voor kort de opdracht hadden om alles af te doen met een reset van de bak en weer ‘inleren’.
Ben benieuwd en ik zal jullie op de hoogte houden van het resultaat.
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ik heb het alleen bij een koude motor. Als ik dan wil wegrijden lijkt het of de auto helemaal niet reageert. Hij gaat komt dan heel langzaam op gang. Als ik dan teveel gas geef komt-ie er met een klap opeens in. Op verzoek van de dealer moet ik hem aan het eind van de dag brengen zodat ze de volgende dag bij een koude motor dit ook kunnen ervaren. Maar misschien is dit geen EB6V probleem?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
jhvink schreef:Ik heb het alleen bij een koude motor. Als ik dan wil wegrijden lijkt het of de auto helemaal niet reageert. Hij gaat komt dan heel langzaam op gang. Als ik dan teveel gas geef komt-ie er met een klap opeens in. Op verzoek van de dealer moet ik hem aan het eind van de dag brengen zodat ze de volgende dag bij een koude motor dit ook kunnen ervaren. Maar misschien is dit geen EB6V probleem?
Ja, is ook bij mij herkenbaar als eb6v probleem!
Gisteren de leasemaatschappij gebeld voor weer terugkerende eb6v problemen. Inmiddels heeft de dealer 5 keer software geladen en ingeleerd
De dealer stelde voor nog een keer in te lezen…....
Niet geaccepteerd!!!! Kom nou, wat een beleid.
Boos moeten worden wat resulteerde in een voorstel tot vervangen van het bekende druklager (met hulp van de leasemaatschappij).
Je zou maar particulier zo’n car met eb6v aangeschaft hebben.
Sorry, maar dit kan toch niet. Iets voor Kassa??
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.