Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik wil de breok van xenon gaan voorzien. Nou kan ik aan een tweedehands setje Pilot H4-xenon komen, dat kost iets minder dan een nieuwe set merkloze lampen. Nou ja, merkloos.. Een goedkope set met een onuitspreekbare naam.
Ik vraag me af of de kwaliteit van Pilot zoveel beter is dan van een onbekend merk, dat ik beter een tweedehands Pilot-setje kan kopen dan een nieuwe onbekende.
Iemand ervaring ermee?
Eveneens ben ik tevens ook.
Geen geel meer?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb al tijden geen geel meer, ik rij al zeker 1,5 jaar met van die 100w nep-xenon lampen rond. De 100 watt gele lampen die ik heb liggen komen in de GTi. Ik heb ze overigens wel in de breok gehad, maar echt niet langer dan 2 dagen.
Eveneens ben ik tevens ook.
100Watt lampen is APK afkeur en val je ook mee door de mand bij een grote politiecontrole die je steeds meer tegenkomt.
Verder is 100Watt een stuk warmer met risico’s van dien.
De Pilot Xenon setjes krijg je over het algemeen 3 jaar onbeperkte garantie op met kosteloze vervanging van onderdelen indien er mankementen zijn.
Ik heb zo’n set ruim 3 jaar gehad en was er zeer content mee. Had de xenon met de auto mee verkocht.
Ik zou gewoon voor een nieuwe Pilot set gaan met 3 jaar garantie.
Als je een occasie set koopt weet je ook niet hoelang die lampen nog meegaan, kosten toch ook snel 60€/stuk.
Deze week ook die 100W Rally lampen aangeboden gekregen en vriendelijk bedankt, hier zijn die ook verboden.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Mensen met van die regenbooglampjes en nep-xenontjes lijken toch meestal niet te snappen waarom ik mijn grootlicht aanzet als ze me tegemoet komen
Denk dat ik maar een beugeltje met verstralers op het dak ga zetten
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
3 Jaar garantie, daar is wel wat voor te zeggen. Maargoed, je betaalt er dan wel goed voor.
Eveneens ben ik tevens ook.
voor de liefhebbers: er bestaat ook geel Xenon.
3 Jaar garantie, daar is wel wat voor te zeggen.
psies, ik kom nogal wat volk tegen met brakke aftermarket Xenon.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
De sets met 3 jaar garantie zijn voor enkel xenon zo rond de 120Euro, prima te doen lijkt mij.
Dat betaalde je 3 jaar geleden voor de imitatiesetjes, toen kostte de echte xenonsets nog 300euries
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is inderdaad prima te doen, al wil ik natuurlijk wel bi-xenon.
Ik was ook een set tegengekomen in Amsterdam, lekker om de hoek voor mij en goed geprijsd. Blijkt de set niet in Amsterdam maar in Emmen te liggen, en er werd helemaal geen garantie op gegeven
Eveneens ben ik tevens ook.
Pilot heeft 2 jaar garantie. Je kan dan beter voor een nieuwe set gaan dan een gebruikte. Op de goedkopere setjes zit 1 jaar garantie, maar kost ook ongeveer de helft van Pilot, dus theoretisch gezien komt het op hetzelfde neer.
Als je geel wilt blijven behouden, dan zou ik kiezen voor 3000K. Die is goed geel.
Ik ben nu ook een beetje op zoek naar H3 Xenon-kit, maar zoek een goedkoop kitje. Kan iemand mij iets aanraden? Heb zelf al een beetje zitten zoeken, maar kom niet onder de 150 euro en dan heb ik niet eens minder dan 6000k. Dat is mij iets te warm in mijn mistlichten en ik doe het vooral om geel licht te maken.
En Xenon inbouwen is voor mezelf ook nog leerzaam.
Iemand tips?
Voor Criezel heb ik ook een Xenon-setje liggen. 3e (!) hands, €60,-. Ik zal wel eens zien wat het merk is en mijn bevindingen posten. Momenteel zijn ze nog niet gemonteerd. Eerst maar eens koplampsproeiers inbouwen.
Schijt aan originaliteit.
Oké. Als je dat merk even kan bekijken, bedankt alvast!
Ik heb even op Marktplaats gezocht en kom wel wat setjes tegen, maar de reden dat ik Xenon in mijn mistlichten wil bouwen is dat ik dan geel licht heb en bijkomstigheid is dat ik er ook nog iets van opsteek.
De setjes die ik tegenkwam waren ronde de 100 euro. Sommigen waren tussen 50 en 100, maar allemaal hadden ze minimaal 6000K. Ik wil echt 3000K en 4300K mag ook nog, maar zal het net niet wezen. Dus ik zoek nog rustig verder. Misschien eens op de zwarte markt kijken
WYD schreef:100Watt lampen is APK afkeur en val je ook mee door de mand bij een grote politiecontrole die je steeds meer tegenkomt.
Die zien echt niet of je een 100-Watter hebt gemonteerd, tenzij je de lamp eruithaalt en het ze laat lezen. Ook op de keuring merken ze het nog niet eens, zolang je licht verder maar goed is afgesteld.
Verder is 100Watt een stuk warmer met risico’s van dien.
Je doelt op “smelten van je reflectors”? Zolang je rijdt, koelt het zaakje voldoende af om geen schade aan te richten.
Maar da’s verder wel wat off-topic in een draad over Xenon.
Misschien dat ik er overheen lees, maar was het per 1 mei 2009 niet verboden xenon in je halogeenkoplampen in te bouwen?
Xsara Coupe