Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Wederom bedankt voor de tips!
Ik zal mijn gedachten er nog eens goed over laten gaan.
Als een goed interieur moeilijk word, en opnieuw bekleden duur, kan het verstandiger zijn om een netter exemplaar te zoeken.
Maar eerst ga ik de witte in Kropswolde nog eens nauwkeurig onder de loep nemen!
Groet, Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een GS/A met een mooi interieur is een speld in een hooiberg zoeken.
Vaak is het kapot en met stoelhoezen bekleed.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Mooi is een relatief begrip, citro-power. ik verwacht ook geen interieur in nieuwstaat te vinden, hoor.
De hoedenplank zou ik zelf nog kunnen restaureren/vervangen.
De deurpanelen zijn misschien nog wel te redden. Punt daarvan is alleen, dat ik dan verplicht ben een bruin bankstel te vinden, anders lijkt het niet, natuurlijk. Er moet trouwens ook een ander stuur in, want die is ook niks meer. Wat er mee gebeurd is mag joost weten.
Het tapijtje is waarschijnlijk ook nog wel te redden d.m.v een goede reinigingsbeurt.
Kortom, als je maar wil, dan kun je een hoop!
Alleen het bankstel is echt niet te redden, de bekleding van de bestuurders-stoel is gewoon foetsie, en de rest is hier en daar gescheurd, e.d.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ohh ja , alles is te doen.
Er is veel te reinigen zoals de vloerbedekking enz. Als je handig bent is bekleden ook te doen maar makkelijk zal dat niet gaan.
Maar het belangrijkste is dat de basis van de GS goed moet zijn. Dan bedoel ik de koets en techniek. Als de koets slecht is kun je een GS beter laten staan , of je moet ruim in de vrije tijd zitten en een goed lasapperaat hebben.
Een stuur is niet makkelijk te vinden. Ze verbranden door de zon en door jaren lang met zweet handen enz. aangepakt te worden. Ze vergaan daar door gewoon.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Kijk, dat was dus ook mijn idee, dat een hard exemplaar de voorkeur heeft boven een ogenschijnlijk net exemplaar.
En idd, bekleden zou zelf ook nog kunnen, maar ik ben niet zo handig met naald en draad.
Bedankt voor de tips en tricks tot zover!
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Laatste post, 28 oktober 2008…. ops:
Je zou haast gaan denken dat er geen interesse meer is!
Maar niets is minder waar. Steeds als ik in de buurt van Kropswolde kom, rij ik weer even langs “mijn” GS. Weer even er omheen lopen, beetje kloppen op potentieel slechte stukken, eventjes aaien, laten weten dat ik hem niet vergeten ben. Jaa, hij staat gewoon op mij te wachten!
Toch wel vreemd dat ie er nog steeds staat, hoor. Hij is een poosje uit het zicht geweest, waardoor ik dacht dat ie verkocht was. En opeens stond ie er weer!
Vandaag ben ik ook weer eventjes langs gereden. En maar even de camera erbij gepakt.
En wat ooit de hoedenplank-bekleding was…
Kortom, er zit werk genoeg in, maar “nothing I can’t handle”!
Het is niet de mooiste, er moet een ander interieur in, het stuur lijkt op een dropje die te lang in de zon heeft gelegen, de hoedenplank is heen, er zitten wat krasjes en deukjes in, de uitlaat hangt er zielig bij en bestaat uit 2 delen, de onderkant is nogal vettig, dus het blok moet ook droog gemaakt worden.
Maarrrr, hij is wel kogelhard, voor zover ik het kan bekijken.
En mij is verzekerd, dat ook wat je niet ziet, gewoon hard is. En ook dat de techniek gewoon functioneert.
Het is al eens eerder gezegd, liever een hard exemplaar met wat werk, dan een rot exemplaar die er oppervlakkig goed uit ziet.
Binnenkort ga ik weer eens met die man babbelen, eens zien wat de mogelijkheden zijn. Ik wil hem zelf op kenteken zetten als ie rijklaar en enigszins toonbaar is. Daar wil ik rustig de tijd voor nemen, zonder gezeur over schorsen, e.d. Bovendien wil ik er zeker van zijn, dat de originele papieren en kenteken-platen bij de GS blijven, en dat er een klassieker-kenteken op komt, dus blauwe platen met oude letter-cijfer combinatie, i.p.v. die moderne meuk.
Ik heb op korte termijn geen restauratie-plannen, op de lange termijn uiteraard wel. Eerst maar eens roestvrij maken, conserveren en genieten.
Gr. Ed
PS: Waarom werkt de IMG-code niet?? Ik vind dat zo vervelend om op linkjes te klikken om plaatjes te zien….
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hij ziet er inderdaad niet echt florisant uit maar wat jezelf ook al gezegd hebt , als ie maar hard is.
Dat is echt het belangrijkste bij GS’en. Al dat rotte gedoe en laswerk is echt niks.
Ik denk dat er wel wat te onderhandelen valt met de eigenaar. is beslist de beroertste niet.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Eemspoort schreef:PS: Waarom werkt de IMG-code niet?? Ik vind dat zo vervelend om op linkjes te klikken om plaatjes te zien….
Imageshack wordt hier op dit forum niet ondersteund, Mijnalbum bijvoorbeeld wel.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Overigens: Goede interieurs en sturen voor een GS vind je niet meer op elke straathoek.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
@Citro-power: Zo lang als de GS daar al te koop staat, moet er idd wel wat te onderhandelen zijn.
@DriverD: Het was mij reeds bekend, dat het niet makkelijk word om een goed interieur te vinden. Of een goed stuur. Echter, een interieur kun je eventueel zelf nog restaureren, dan wel fabriceren. Ik ben van plan om een naaimachine te kopen, en zelf een poging te wagen met het oude interieur. Mocht dat na de nodige “trial and error” nog niet lukken, dan kan ik altijd nog op zoek gaan naar een netter interieur. Een stuur word een stuk moeilijker om te restaureren, dat dan weer wel…
Wel erg flauw dat Imageshack niet ondersteund word, op andere fora werkt het prima. Ik heb nog ergens een Mijn Album-account, maar dat word door veel andere fora weer niet ondersteunt. Typisch hoor.
Gr. Ed
*edit* Net even een poging gedaan met Mijn Album. Na 10 minuten 1 foto ge-upload… Dan maar met linkjes, Imageshack werkt een stuk prettiger.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Gs in Kropswolde
Hoi,
Hoe hard de auto ook is, ik vind het voor een exemplaar met zoveel werk nogal aan de prijs.
In Frankrijk staan er nog steeds genoeg, keihard en vaak met mooi interieur. Dan betaal je ongeveer 1000 -1500 euro maar dan heb je een plaatje van een auto. TEchniek moet je dan soms nog wel wat aan doen.
Kijk eens op
http://www.anciennes.net of www.leboncoin.fr
GRoet en succes!
Ruben
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Het is mij idd bekend, dat er in La France nog mooie exemplaren te vinden zijn, voor niet veel meer geld. Punt is alleen, dat je hem dan nog wel “even” moet ophalen, wat ook niet voor niks is. Bovendien heb ik geen trekhaak achter de C5, en ik heb ook geen E achter B, wat het ophalen al weer wat moeilijker maakt. Daarbij komt dan nog dat ik geen woord Frans spreek, versta of lees. Dus ondanks de leuke prijzen voor knappe exemplaren, hou ik me liever bij de NL-markt.
Bovendien, deze kan ik vast wel voor minder dan de vraagprijs hebben, en dan word ie nog aan de deur afgeleverd ook. En persoonlijk denk ik toch wel, dat wanneer ik in totaal 1.500,- euro heb uit gegeven, inclusief aanschaf, ik er een leuke, harde GS aan heb, met knap interieur.
Overigens, ik heb dit exemplaar niet zomaar op het oog. Een knappe GS kopen en rijden kan iedereen. De hobby zit hem mij ook in het opknappen. Ik mag graag bezig zijn als ik thuis ben, en dit lijkt mij een prima project, omdat er geen laswerk aan zit. Dat is namelijk 1 van de weinige dingen die ik niet kan. Het opsporen van leuke en of nette onderdelen vind ik een sport. En dan de verworven delen plaatsen, daar heb ik ook erg veel plezier van. Iets zien groeien en bloeien, dat is toch prachtig?
Ik ga ook niet voor puur authentiek. Als ik een net GS-interieur kan vinden in een andere kleur dan er nu in zit, dan zet ik dat er gerust in.
Of ik probeer zelf iets te fabriceren, met het huidige interieur als basis.
En als ik geen hoedenplank kan vinden, maak ik zelf wel een nette.
Ik ren ook niet gelijk naar de schade-specialist vanwege de deukjes en krasjes. Eerst maar eens conserveren, zodat ie niet verder roest. Aan die kleine schades kun je zien dat hij gebruikt is, dat is geen schande.
In de toekomst kan ik altijd nog overwegen om hem volledig te restaureren en in concours-staat te brengen.
Maar even goed bedankt voor de tip hoor!
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Eemspoort schreef:op de 1 of andere manier kijkt ie me steeds zo aan van “neem jij me asjeblieft mee??”. Sja, wat moet je dan?
Ik heb dat gevoel ook steeds, die auto’s hebben zo precies een melancholische blik in hun…ogen/koplampen…
Hey Ed, veel succes met je GS! Blij te horen dat er nog eens eentje extra in de watten gelegd wordt, die wagens verdienen dat!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: Gs in Kropswolde
gsaspecial schreef:Hoi,
In Frankrijk staan er nog steeds genoeg, keihard en vaak met mooi interieur. Dan betaal je ongeveer 1000 -1500 euro maar dan heb je een plaatje van een auto. TEchniek moet je dan soms nog wel wat aan doen.
Nou Ruben , dit ben ik niet echt met je eens.
Er staat inderdaad nog redelijk wat maar kijk niet hoe ze eruit zien.
Kijk , gaaf zijn ze wel meestal , dat is het probleem niet. Maar vaak is geen plaatwerk deel meer strak , bijna altijd dus overspuiten, interieurs zijn echt bijna altijd hopeloos en technisch moet je alles opnieuw doen. Er bestaat niet voor niets de uitdrukking “met de franse slag”.
Er zijn best uitzonderingen maar daar betaal je dan ook voor.
Ligt er ook aan wat voor eisen je hebt natuurlijk en hoe precies je bent.
Vergeet ook niet dat je hem og ophalen moet qua kosten , ben je ook zo 500 euro verder.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Mijn dank voor deze verdere informatie. Ik was daar ergens al bang voor, maar ik ben niet bekend met de Franse markt, en kan er dus ook niet gefundeerd over oordelen. Maar het komt er dus eigenlijk op neer, dat ik in Frankrijk, binnen een redelijk budget, niet direct een beter exemplaar zal vinden als die ik op het oog heb.Ergens ook niet helemaal vreemd, “mijn” exemplaar komt ook uit Frankrijk, en voldoet aan bovengenoemde specificaties. Als ik het goed onthouden heb, staat het laatste getal van het kenteken voor de regio? Dan zou deze dus redelijk uit het zuiden komen.
Dat zal dan ook wel de behoorlijk harde staat verklaren.
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110