Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Autofan schreef:Had je mijn auto dan niet zien staan?
Eh, jawel, maar die had er ook voor een beurt ofzo kunnen staan, toch?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vanochtend bij Ordas nog even de versnellingsbakolie laten verversen. Tot mijn verbazing was wat eruit kwam nog mooi helder
(maar ik weet eerlijk gezegd niet meer of John die vorig jaar nou ook al ververst had ops: )
Reden om ‘t te laten doen was dat van de winter met koude motor de bak nog wel in z’n 1 of 2 te krijgen was, maar vervolgens niet meer eruit. Nou ja, met veel geduld en overreding dan toch.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hmz, bij motip kennen ze de kleuren GNX (carrosserie) en GLJ (bumpers) niet
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Blijf bij motip weg…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ach, voor de bumpers… Maar dat wordt ‘t sowieso niet, dus.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
beerpeet schreef:Hmz, bij motip kennen ze de kleuren GNX (carrosserie) en GLJ (bumpers) niet
Die laat je toch gewoon even mengen bij de verfdump.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:beerpeet schreef:Hmz, bij motip kennen ze de kleuren GNX (carrosserie) en GLJ (bumpers) niet
Die laat je toch gewoon even mengen bij de verfdump.
Die wilde er ook al niet aan. GNX kon ‘ie me zo geven, maar voor GLJ had ‘ie geen formule en voor handmatig mengen had ‘ie geen tijd…
Dankzij ‘n tip maar ‘s in Almere proberen
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
En de firma J&J in Almere kan de kleuren wel kant-en-klaar leveren
Nog dank voor de tip!
Andere vraag: vering voor is weliswaar soepel, maar reageert erg traag en soms schijnbaar niet. Bijvoorbeeld: tegen een verkeersdrempel op met bescheiden snelheid veert ‘ie voor niet in (lijkt het) maar wel uit, waardoor je gelanceerd lijkt te worden. Ook voelt ‘t bij koude start soms de eerste minuut alsof je in hoogste (of laagste) stand rijdt, terwijl hij wel normaal op rijhoogte is.
De veerbollen zijn nieuw, LHM betrekkelijk vers en draagarmlagers voor (en achter) zijn goed. Kan dit aan de hoogteregelaar liggen (die niet 100% gangbaar is) of zijn de veerpoten dan de waarschijnlijke boosdoener?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hoogteregelaarbedieningsmechanismescharnierpunten eens smeren?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
woutersmits schreef:hoogteregelaarbedieningsmechanismescharnierpunten eens smeren?
Is al gedaan
Geen effect
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
beerpeet schreef:Kan dit aan de hoogteregelaar liggen (die niet 100% gangbaar is) of zijn de veerpoten dan de waarschijnlijke boosdoener?
Conclusie: hoogteregelaar is raar… Door op de auto te gaan hangen gecheckt of ‘ie bijregelt, niet dus. Desondanks komt ‘ie wel gelijk terug op rijhoogte als je ‘m weer loslaat. Het rare is dat ‘ie dan voor in een soort niemandsland hangt met een maximale veerweg van ca. 5 cm naar beneden om dan abrupt te stoppen (terwijl hij dan nog lang niet op de laagst mogelijke stand zit).
Vandaar ‘t idee dat ‘ie niet inveert en wel uitveert, hij stuitert gewoon weer naar boven en daar blijft ‘ie dan even hangen om vervolgens met vertraging weer naar deze rare tussenstand te zakken > Nauwelijks vering, geen demping (want je kan ‘m die 5 cm met je pink naar beneden duwen en houden.) Vandaar dat ‘ie vaak zo onrustig rijdt…
Na deze excercitie ‘m in laagste stand (die veel lager is dan de max. invering), hoogste en weer in rijstand gezet, en daarna veerde hij de eerste rit van 60km ineens weer normaal en kon ik bijvoorbeeld ook verkeersdrempels op de normale manier nemen, zonder gelanceerd te worden. (Hij stond voor ook een stuk hoger dan eerder, zeg maar 8 vingers tussen band en voorscherm in plaats van 4, wat eigenlijk te hoog is voor zover ik weet).
Het lijkt dus alsof de hoogteregelaar meestal geen idee heeft hoe hoog hij voor staat en dus maar helemaal niks doet, behalve dat ‘ie schijnbaar toch op normale rijhoogte staat. Maar is dit dan werkelijk een hoogte-afregelprobleem of een probleem met de hydraulische druk? Er wordt kennelijk voor geen druk geleverd als dat nodig is (achter wel).
Beetje onduidelijk verhaal zo, maar goed…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Maar, dat klinkt precies als mijn digit probleem destijds.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ow, da’s lang geleden, is dat ooit opgelost? Ik weet nog dat je verschillende hoogteregelaars hebt geprobeerd…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
1 nieuwe hoogteregelaar van chypruts, want het kon alleen dat zijn volgens de kerel die me hielp daar. Toen ie erin zat was het probleem niet weg..
Smeren stangenstelselscharnierpunten heeft wel geholpen.
Maar, het kan net zo goed de regelaar zijn die vuil is of de scharnierpunten zitten echt zo vast dat een druppel olie niet helpt. Ik weet niet wat er gedaan is aan de RS?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Mits er een goede octopus onder zit, is 20 keer gymnastieken niet te proberen waard? Doe ik regelmatig, heb eigenlijk nooit echt problemen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY