dubbel chassisnr
reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 04-07-2005

Gepost: 21 juli 2005 10:10 PM

bij de apk afgelopen jaar kwam aan het licht dat er een ander chasis nummer is ingeslagen(wel datgene wat op het kenteken staat)

het oude nummer is doorgehaald met xxxxxxxxx

waar kan ik achterhalen waar het oude chassisnr van is?

de keurmeester heeft op dat moment de rdw gebeld ,maar die vonden het geen probleem, en de apk mocht doorgaan

ik dacht in eerste instantie aan twee halve auto`s , maar daar is niks van te vinden aan lasnaden en dergelijke

maar waarom dan een tweede chassisnummer?

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 21 juli 2005 10:12 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 04-07-2005

Gepost: 21 juli 2005 10:13 PM
  [ # 2 ]

ja dat dacht ik ook maar zie geen lasnaden , en die zou je dan toch ergens moeten kunnen zien

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 21 juli 2005 10:17 PM
  [ # 3 ]

Zit een geurtje aan, als het chassisnr opnieuw is ingeslagen moet dat volgens mij op het kenteken vermeld staan.

GrG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 21 juli 2005 10:33 PM
  [ # 4 ]

Dat hoeft volgens mij niet. Onze acadiane heeft in 1998 een nieuw chassisnummer gekregen, en die is er door de douane ingeslagen. Er zit dus een los A4tje bij het kentekenbewijs in, dat er een nieuw nummer ingeslagen is..
het staat verder niet op het kenteken vermeld.
Het oude nummer is weg geslepen, en daar is een nieuw nummer overheen geslagen.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 04-07-2005

Gepost: 21 juli 2005 11:09 PM
  [ # 5 ]

is het nergens na te gaan waar het andere chassisnummer vandaan komt dan?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 juli 2005 11:38 PM
  [ # 6 ]

Vroeger mocht je onder toezicht van de duane (die bij je thuis kwam) zelf je chassisnummer in slaan, met je eigen slagletters. Hiervan werd niets gedocumenteerd, dit is dus niet meer te achterhalen. Ik denk dat je eend een ander, gebruikt chassis heeft gekregen waarbij het nummer op deze wijze is ingeslagen. (of zonder duane natuurlijk)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 juli 2005 01:53 AM
  [ # 7 ]

Oeps, ik ging er op een of andere vage manier van uit dat het om een 2cv ging, dat is dus niet zo zie ik….  Surprisedops:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 juli 2005 02:31 AM
  [ # 8 ]
Ds23man schreef:

Zit een geurtje aan, als het chassisnr opnieuw is ingeslagen moet dat volgens mij op het kenteken vermeld staan.

GrG

Ik ken het bij een andere BX. Die heeft ooit “jong” schade gehad. Is de kop vernieuwd (de hele voorkant tot het schutbord) en het chassisnummer klopte daarna niet helemaal. Bij de Franse Controle Tecnique schijnbaar geen probleem Later is dat ding in NL geimporteerd en toen heeft de RDW na een echtheidsonderzoek het chassisnummer opnieuw ingeslagen in de kofferbakbodem. Moest er ook een snee in het tapijt om het zichtbaar te maken bij de keuring (en er kan geen permanente bas box overheen). De plaats van het chasssisnr staat aangegeven op het kentekenbewijs, dus als dat significant wijzigt (omdat ie ergens anders is ingeslagen) is dat idd op het kentekenbewijs ook aangegeven.

Trouwens, er is in het verleden ontzettend veel gerommeld met chassisnummers, dus denk niet dat alles wat in het verleden mocht nu nog wordt toegelaten.

Gr,
Marten

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 22 juli 2005 03:09 PM
  [ # 9 ]

Het is normaal om een nieuw nummer in te slaan als de oude onleesbaar was, misschien is dat hier van toepassing? En dan bedoel ik natuurlijk onleesbaar voor de x’jes Wink

Marcel

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 22 juli 2005 05:13 PM
  [ # 10 ]

Ik heb dat ook een keertje mogen meemaken, het APK-keurstation keurde mijn Ford Fiesta toendertijd af omdat ze vonden dat mijn chassisnr. niet goed leesbaar meer was (was ik het niet mee eens, maar ja, die APK moest er wel op komen, dus vooruit dan maar Evil or Very Mad ).

Ik moest dat toen door de RDW laten doen. Was eigenlijk vrij simpel: afspraakje gemaakt met het RDW station in Zoetermeer (daar ergens in de buurt), en die hebben toen met een speciale graveerapparaat het chassisnr. achter op de bodem van de kofferbak gegraveerd. Waren aardige lui, ze vonden mijn Fiestaatje geloof ik wel grappig (die was op dat moment al 20 jaar oud!!).  Smile

Profiel  
 
reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 04-07-2005

Gepost: 22 juli 2005 07:46 PM
  [ # 11 ]
web schreef:

Het is normaal om een nieuw nummer in te slaan als de oude onleesbaar was, misschien is dat hier van toepassing? En dan bedoel ik natuurlijk onleesbaar voor de x’jes Wink

Marcel

nou dat is bij mij zeker niet het geval.

het oude chassisnummer is beter leesbaar ,als het nieuwe

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 juli 2005 08:12 PM
  [ # 12 ]
winnetou schreef:

Ik heb dat ook een keertje mogen meemaken, het APK-keurstation keurde mijn Ford Fiesta toendertijd af omdat ze vonden dat mijn chassisnr. niet goed leesbaar meer was (was ik het niet mee eens, maar ja, die APK moest er wel op komen, dus vooruit dan maar Evil or Very Mad ).

Ik moest dat toen door de RDW laten doen. Was eigenlijk vrij simpel: afspraakje gemaakt met het RDW station in Zoetermeer (daar ergens in de buurt), en die hebben toen met een speciale graveerapparaat het chassisnr. achter op de bodem van de kofferbak gegraveerd. Waren aardige lui, ze vonden mijn Fiestaatje geloof ik wel grappig (die was op dat moment al 20 jaar oud!!).  Smile

De donor XM van mijn motor had ook een volstrekt onleesbaar chassisnummer. De verkoper vond het nog best leesbaar. :S Het is een XM kwaaltje zo het schijnt, dus het zal wel. Het ding zou toch gesloopt worden, dus “who cares”.

Profiel  
 
reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 04-07-2005

Gepost: 22 juli 2005 08:16 PM
  [ # 13 ]

ik lig er ook niet wakker van, dat er twee chassisnummers instaan.

de rdw doet er niet moeilijk over , dus waarom ik wel

zou alleen graag weten waar het andere nummer vandaan komt

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook