Pas heb ik de voorste hoogteregelaar vervangen bij m’n BX 14.
(ik heb er nog niet mee gereden, want er zit nog geen motorblok in)
Bij de oude zaten de retourslangetjes schuin naar beneden gericht.
(en dan uiteraard 1 hydrauleiding schuin naar beneden en 1 schuin omhoog)
Maar bij de nieuwe hoogteregelaar zit het kogeltje aan de andere kant, waardoor ik nu de retourslangetjes schuin omhoog moet monteren. En nu gaat dus ook de hoge druk LHM stroom anders door de nieuwe hoogteregelaar t.o.v. de oude hoogteregelaar.
Maar kan dit wel ???
Dus de vraag is:
>Zit er verschil tussen de ingang en een uitgang voor de hoge druk LHM stroom??
>Of kun je dat gewoon ongestraft omwisselen?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dan is het een regelaar die voor de achterkant bedoeld is. Je kan hem gewoon uit elkaar schroeven (wijst zichzelf) en andersom monteren. Laat de oude in elkaar zitten en monteer de nieuwe dan precies hetzelfde als de oude, ook het kogeltje moet de juiste hoek hebben. De regelaar moet op de juiste manier gemonteerd worden.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik had van te voren nog wel geprobeerd om het kogeltje aan de andere kant te zetten.
Het kogeltje ging wel los, maar het boutje aan de andere kant dus niet.
Hoe krijg je die los dan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Eigenlijk is het belangrijkste dat je de hele regelaar even uit elkaar moet halen, omdat het asje ook omgekeerd moet worden.
- demonteer het kogeltje
- demonteer het rubber onder het kogeltje
- demonteer het rubber (of plastic dop, beiden geleverd) aan de andere kant.
Aan beide zijden zit nu een rubber waar een schroefdraad doorheen steekt, aan de ene kant zit daar nog een moertje op. Die rubbers worden op hun plek gehouden door de grote stalen ringen die eromheen zitten.
- haal de ringen eraf en demonteer het rubber aan de kant waar het kogeltje zat
- pak het asje voorzichtig beet met een tangetje (zonder het te beschadigen uiteraard) en demonteer het moertje aan de andere
kant
- haal het rubber aan de kant van het onwelwillende moertje er ook vanaf
- haal de seegerringetjes (borgveertjes) aan beide zijden van het asje los en demonteer de deeltjes die erin zitten
- keer het asje om en monteer de boel weer.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Is het nog gelukt?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Is het nog gelukt?
Toevallig dat je dat “vandaag” vraagt.
Ik heb namelijk vandaag dus de JUISTE hoogteregelaar van Chyparse binnen gehad.
Nou die andere weer uit de auto trekken en op de post doen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Hmmm, guess what, ik heb ook de verkeerde hoogteregelaar van Chyparse Ik ga ze eerst ff bellen of je de boel echt zomaar kunt omdraaien (met behoud van garantie? ) voordat ik dat experiment ga doen.
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
er was vandaag niemand “Die erover ging”.
Knackor, weet je zeker dat dit kan, m.a.w. heb je dit zelf wel eens gedaan en getest? Of misschien iemand anders die dit gedaan heeft??
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Als je een BX-hoogteregelaar die voor achter bedoeld is hebt kan je hem echt omdraaien, ik heb het nu al twee keer gedaan. Mijn beide hoogteregelaars zijn omgedraaid, degene die achter zit kwam van voor en andersom.
Het is echt niet moeilijk, maar of je je garantie bij Chyparse houdt weet ik niet.
Eveneens ben ik tevens ook.
raoel schreef:Hmmm, guess what, ik heb ook de verkeerde hoogteregelaar van Chyparse Ik ga ze eerst ff bellen of je de boel echt zomaar kunt omdraaien (met behoud van garantie? ) voordat ik dat experiment ga doen.
Ik heb dat ding gewoon teruggestuurd.
Als ik om een voorste hoogteregelaar vraag wil ik ook een voorste.
En niet een achterste, die ik eerst nog om moet bouwen.
Want daar heb ik helemaal geen zin in!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90