1 op 12,69 heb ik met m’n GTi uit 1987 gehaald!
iedereen rijd maar 1 op 10, 1 op 12 met de GTi…...de laaste keer dat ik 1 op 12 reed was geloof ik 2 jaar geleden naar italie.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
1 op 27 gehaald met mijn Suzuki GS500 :cheer4
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Jij blij, mijn Kawasaki GPZ 900 R zuipt als een tempelier!! Heb nooit beter gescoord dan 1: 16, maar 1: 10 is me ook al een paar keer gelukt.
Dan doet de BX het toch een stuk beter. Mijn zusje heeft met haar BX 14 TE (carburateurversie met TU blok) zelfs al een paar keer 1: 16 gehaald!! De enige benzine-auto waar mij dat ooit mee is gelukt is de Visa Special.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
winnetou schreef:Jij blij, mijn Kawasaki GPZ 900 R zuipt als een tempelier!! Heb nooit beter gescoord dan 1: 16, maar 1: 10 is me ook al een paar keer gelukt.
Dan doet de BX het toch een stuk beter. Mijn zusje heeft met haar BX 14 TE (carburateurversie met TU blok) zelfs al een paar keer 1: 16 gehaald!! De enige benzine-auto waar mij dat ooit mee is gelukt is de Visa Special.
Ja ok maar een GPZ 900R is wel iets sportiever natuurlijk.. al zal ie niet zo sturen als een hedendaagse supersport neem ik aan. Maar wel een leuk dingetje (en snel )
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tegen hedendaagse sportievelingen legt ‘ie het zeker af. Maar het wil inderdaad nog best vooruit, het was in wezen de Hayabusa van 1984. Heb 2 weken geleden op de Haringvlietbrug nog eens eventjes het gas vol open gehad. En voor ik het wist zat ik op de 200 km/h. Je begrijpt dat ik het gas maar weer snel heb dicht gedraaid, ik wil mijn rijbewijs toch nog wel een tijdje behouden!!
Verder rij ik er altijd redelijk rustig mee, dus dat hoge verbruik is echt niet aan mijn rijstijl te wijten.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
winnetou schreef:Tegen hedendaagse sportievelingen legt ‘ie het zeker af. Maar het wil inderdaad nog best vooruit, het was in wezen de Hayabusa van 1984. Heb 2 weken geleden op de Haringvlietbrug nog eens eventjes het gas vol open gehad. En voor ik het wist zat ik op de 200 km/h. Je begrijpt dat ik het gas maar weer snel heb dicht gedraaid, ik wil mijn rijbewijs toch nog wel een tijdje behouden!!
Verder rij ik er altijd redelijk rustig mee, dus dat hoge verbruik is echt niet aan mijn rijstijl te wijten.
Hehe ja.. die van mij is afgeknepen naar 25kw (licht rijbewijs) maar die wil boven de 7000 toeren best trekken. 2 Cylindertjes zijn best leuk
Ik wil nog wel eens even flink accelereren, maar over het algemeen rijd ik ook rustig.. lekker schakelen bij de 4000 toeren en met 80 km/u zet ik hem in de 6. Lekker zuinig, en inderdaad wil ik het risico ook niet lopen om boetes te krijgen of rijbewijs kwijtraken
winnetou schreef:Jij blij, mijn Kawasaki GPZ 900 R zuipt als een tempelier!! Heb nooit beter gescoord dan 1: 16, maar 1: 10 is me ook al een paar keer gelukt.
Dan doet de BX het toch een stuk beter. Mijn zusje heeft met haar BX 14 TE (carburateurversie met TU blok) zelfs al een paar keer 1: 16 gehaald!! De enige benzine-auto waar mij dat ooit mee is gelukt is de Visa Special.
Dat heb ik zelfs met de Xantia een keer gehaald ops:
1 op 16,5
toch niet slecht voor een 2 liter 8valve benzinemotor
Gemiddeld gebruik is 1 op 12-13 en olieverbruik tot op heden 0
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Mijn 1.9 GTI slecht: 1 op 8,90 , goed 12,32.
Wat je dan altijd afvraagd is of de auto wel goed afgetankt is.
Olie verbruik is ongeveer 2,0 liter op 9000 kilometer.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
...En om het idee te ontkrachten dat ik zo’n scheurbeest ben: heb gisteren de BX afgetankt, helemaal tot bovenin, er kon geen druppel meer bij. Verbruik: 1: 24,58!!!
En voor complete plaatje: voorlaatste beurt zat ik ergens rond de 1: 18,5, en de keer daarvoor ergens ronde de 1: 20,5. Dus gemiddeld in ieder geval beter dan 1: 20!! Dat blok verkeert blijkbaar in een blakende conditie, ondanks haar 354.000 km op de teller. Al zal het zachte weer ongetwijfeld ook een gunstige invloed hebben.
Mijn GTi is vooral gevoelig voor korte ritjes. Lange tijd flink doorplanken (150-160 en harder) issie niet zo van onder de indruk, dan doet ie nog steeds 1 op 11.
Als je er korte ritjes mee gaat rijden, zit je al gauw op 1 op 8….
winnetou schreef:...En om het idee te ontkrachten dat ik zo’n scheurbeest ben: heb gisteren de BX afgetankt, helemaal tot bovenin, er kon geen druppel meer bij. Verbruik: 1: 24,58!!!
En voor complete plaatje: voorlaatste beurt zat ik ergens rond de 1: 18,5, en de keer daarvoor ergens ronde de 1: 20,5. Dus gemiddeld in ieder geval beter dan 1: 20!! Dat blok verkeert blijkbaar in een blakende conditie, ondanks haar 354.000 km op de teller. Al zal het zachte weer ongetwijfeld ook een gunstige invloed hebben.
Vooral vochtigheid doet goed, en verder ook lagere toerentallen en een late turbo (dwz niet eentje die al begint te fluiten met 1800 toeren en echt drukt op 2100).
Ik heb met de turbod break nooit boven de 1 op 17.nogwat kunnen halen en daar heb ik dan wel flink voor afgezien ook: nadeel van een vroege turbo.
Maar je moet ook een beetje mazzel hebben met het parcours. Zonder het zelfs ook maar te proberen zuinig te doen reed ik met een 19tgd break hetzelfde parcours gewoon zo voluit als het wil met ong. 1 : 18.
Met een 19RD break (allerminst in goede staat) heb ik wel eens 1 : 23 gehaald, maar ook 1 : 10….
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Zou zomaar kunnen. Die turbo komt er inderdaad pas in vanaf pakweg 1800 t/min. En ik heb de gewoonte om tussen de 1800 en 2000 t/min. al op te schakelen, dus dan wordt de turbo er inderdaad nog niet echt bij betrokken.
winnetou schreef:Zou zomaar kunnen. Die turbo komt er inderdaad pas in vanaf pakweg 1800 t/min. En ik heb de gewoonte om tussen de 1800 en 2000 t/min. al op te schakelen, dus dan wordt de turbo er inderdaad nog niet echt bij betrokken.
Aha, dan moet je overigens eens achter je kijken als je wél eens een keer doortrekt; dat zal dan wel even zwart worden denk ik?
Maar “Leiden” als ik het goed zag en “hoge snelheden”, nah, dan moet je er eerst maar eens uit zien te komen…;-)
Ich bin ein Breaker
met m’n bx nix haalde ik op lange afstanden 1 op 17,2 als ik oplette, en 1 op 14,8 als ik doorreeed. met de 1.9tzi was het naar berlijn zo’n 1 op 13,4 of zo, maar dat kon ook veel heftiger. van de trs weet ik het nog niet, ik ben nog niet aan het afstanden rijden toegekomen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar