Is dat een heikele klus…kun je dat zelf…of moet je daarvoor naar een gespecialiseerd bedrijf toe gaan.
Ik word doodziek van elke keer die code intypen ....en je mist ook dat bakje voor kleine spulletjes en zo.
Dus van mij mag ie eruit…..dat is de vraag van mij dus.
Je kunt dat ding wel uitschakelen, daar is een procedure voor, ik heb het ooit zien voorbij komen op een nieuwsgroep. De dealer kan je er vast wel mee helpen.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
In mijn peug 306 was de startcodering omzeild door een electronische sleutel, dus een extra sleutel als startonderbreken. Heb toen geinformeer of het mogelijk wat om weer terug te gaan naar de code startblokkering maar dat was nogal een ingewikkelde klus. Denk dus niet dat je een startcodering zomaar even eruit kunt halen. Het beste is even inforemeren bij een cit dealer, die weten precies hoe het zit.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Weet het niet zeker, maar dacht dat als de motor loopt en je haalt de stekker van je onderbreker eraf dat ie dan omzeilt is. Mocht het niet werken gewoon de stekker er weer op doen
volgens mij weet zx-cruiser dat tenminste als hetzelfde is als bij een zx
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
in mijn vorige bx zat ook zon startding met code. deze zat zeg maar aangesloten op de draden bij het contactslot. ik heb startonderbreker er tussenuit gehaald en daarna de draden weer aanelkaar aangesloten. supereenvoudig. maar goed… weet niet of het bij zo’n “gaeavanceerde” auto als een xantia ook zo is
Het is inderdaad zo, wanneer je motor loopt kan je de stekker van het klavier halen, en je moet nooit meer je code ingeven.
M&M schreef:Sorry voor de link ...
-> XCNL draadje , lezen kan altijd
Nou…ik heb het zo eens gelezen, maar ik wil toch niet dezelfde problemen krijgen als Rene !
Enne…niks sorry hoor…..ik ben blij met de schat aan info op dat forum.
Kan er nu wellicht mijn voordeel nog eens mee doen.
Waar zit die stekker trouwens….en hoe haal je dat ding uit je bakje ??
Problemen heb ik niet hoor…als ik de conn er afruk slaat de motor af…
en ik krijg hem niet meer aan..
Ik heb vandaag een mooie Service manual voor de Xantia Diesel gekocht bij Chyparse, “Revue Technique Automobile”, alle diesel motoren staan erin, 1.9D, 1.9SD, 1.9TD, 2.1TD en zelfs de 2.0HDI in de laatste Xantia
Het boek is helaas wel in het Frans
Maar goed, er staat het volgende in over het buiten werking zetten van het paneeltje voor de startblokkering, ze geven 2 methodes aan:
1)
- Zet het contact aan.
- Toets de 4 cijferige code in.
- Hou de “D/N” toest 2 seconden ingedrukt.
2)
- Zet het contact aan.
- Toets de 4 cijferige code in.
- Druk op de “C” toets
- Voer de code “0 0 0 0” in.
Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.
Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.
ZX1.4i schreef:Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.
Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.
Oke…..thanks.
Ik zal het er eens op wagen. :47
ZX1.4i schreef:Ik heb vandaag een mooie Service manual voor de Xantia Diesel gekocht bij Chyparse, “Revue Technique Automobile”, alle diesel motoren staan erin, 1.9D, 1.9SD, 1.9TD, 2.1TD en zelfs de 2.0HDI in de laatste Xantia
Het boek is helaas wel in het Frans
Bijdehand, die staat ook op de server als het goed is, voor de overige: ik heb het nog als PDF
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Bram schreef:Oke…..thanks.
Ik zal het er eens op wagen. :47
Ben benieuwd, heb het woordenboek erbij gehaald om het te vertalen
PS: Dat boekie kost €18,20 en dat is goedkoper dan de Haynes en Vraagbaak, het is alleen jammer dat het in het Frans is
Had ik maar beter opgelet op school tijdens de lessen Frans
Simpele Ziel schreef:ZX1.4i schreef:Ik heb vandaag een mooie Service manual voor de Xantia Diesel gekocht bij Chyparse, “Revue Technique Automobile”, alle diesel motoren staan erin, 1.9D, 1.9SD, 1.9TD, 2.1TD en zelfs de 2.0HDI in de laatste Xantia
Het boek is helaas wel in het Frans
Bijdehand, die staat ook op de server als het goed is, voor de overige: ik heb het nog als PDF
Huh? die heb ik dan over het hoofd gezien, de Haynes manual heb ik namelijk aangeleverd als PDF, daarom heb ik daar nooit gekeken.
Maar goed, een boek om te lezen vind ik ook wel fijn hoor, zeker tijdens het sleutelen
Ik ga binnenkort maar eens in Frankrijk kijken wat er allemaal nog meer aan manuals te krijgen is.
Totaal aantal Berichten: 177
Geregistreerd: 12-03-2004
- DS 3 1.2 E-VTI
- C3 1.2 PureTech 82pk S&S Origins
- C5 C5 Break 2.0 16v
ZX1.4i schreef:Ik lees nu verder en er staat dat methode 1 een soort service methode is, hiermee kun je de startblokkering een uur mee uitschakelen.
Methode 2 is als het goed is definitief uitschakelen, om weer in te schakelen zet je het contact aan en toets je een 4 cijferige code in.
Deze werkte bij mij niet! S’avonds ingesteld de volgende morgen weer code nodig.
Heb nu gewoon de auto gestart, paneel eraf getrokken. En dat werkt nog steeds goed!
Citroen C5 Break 2007 2.0 16v
Citroen Xantia 3.0 V6 Berline (handbak)
Citroen C3 Origins edition 2020 (Alleen zakelijk)
Auto historie:
Citroen Visa 1.1 RE Leader 1986
Grand C4 Picasso 1.6VTI
Citroen C5 Break Caractere 2006, 2.0 16v LPG-G3, Lederen interieur, Xenon H7R
Peugeot 307 Break Navteq 2005, 1.6 16v LPG-G3
Citroen Xsara Break 2000, 1.4 LPG-G3
Citroen Xantia Berline Tentation 1995, 1.6 8v
Rover 620Si e2 1994, 2.0 16v
Seat Ibiza CLX 1994 1.9D