hey,
nieuw op het forum en nog op zoek naar een bx, merk ik flinke verschillen in de prijs van te koop aangeboden karren in mijn buurt, niet altijd gerechtvaardigd door de staat waarin ze zijn!
ik hoor graag jullie gedacht wat een eerlijke prijs is voor een mooi en goed onderhouden exemplaar met geen directe kosten, dus geen project maar ook geen showroom-stuk…
natuurlijk in functie van type, motor, uitrustingsniveau en opties - met genoeg reacties maak ik graag een mooi overzichtstabelletje
thanks,
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
simpele 1400 tot 1900 tot 800 euro
luxere 1600 of 1900 tot 1200 euro
GTI/16v sport tot 1500 euro
Dat zijn redelijke prijzen voor nette Bxen vind ik zelf.
Voor een net en onderhouden exemplaar.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
McDean schreef:simpele 1400 tot 1900 tot 800 euro
luxere 1600 of 1900 tot 1200 euro
GTI/16v sport tot 1500 euroDat zijn redelijke prijzen voor nette Bxen vind ik zelf.
Voor een net en onderhouden exemplaar.
‘bijzondere’ exemplaren tot ..... euro (..... = wat de gek ervoor geeft). Ik heb het dan bijv. over een hele nette/jonge break turbodiesel, die zijn redelijk gewild.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Bij een liefhebber zal de prijs wat hoger liggen omdat die zijn BX goed heeft (laten) onderhouden. Als je een BX koopt van iemand die niet een liefhebber is dan zal het onderhoud ook minder zijn, dus daar zou ik nooit meer dan €500,- voor neertellen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
eigelijk is het gewoon per bx verschillend
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
eigelijk is het gewoon per bx verschillend
Klopt… je kunt voor een kratje bier een hele nette aanschaffen, maar ook voor 1000 euro een wrak van een handelaar.
Over het algemeen is er niet echt een hele duidelijke lijn te zien in de prijzen volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
eens!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
idd, mijn eerste bx koste me 750 euro en was waardeloos onderhouden bleek later. een vriend van me (niek) heeft een bx gekocht voor 300 euro en deze is prima, uiterlijk is niet geweldig maar motorisch prima.
De sleaupregeling zal ongetwijfeld ook tot enige prijsopdrijving leiden.
Ich bin ein Breaker
tot op de dag van van vandaag vind ik dat citroën een obscure benaming hanteert voor diverse uitrustingsniveaus, ik heb een C1 ‘séduction’, maar de basis versie ‘tentation’ klinkt mij mooier…
on topic: wat is eigenlijk de logica van de letters bovenop het type en benamingen als chic, deauville, palmarès, progrès, wat nog, maar vooral: wat zit erop?
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
‘wat zit er op?’ als in extra opties enzo?
de logica achter de benamen.. nooit echt kunnen vinden, zijn gewoon merknamen, Lays maakt chips, Droste maakt chocola. Ergens klinkt het wel logisch
2CV 1985
hier staan de meeste uitvoeringen mooi beschreven.
http://cwdegier.googlepages.com/specialeditions.html
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
McDean schreef:simpele 1400 tot 1900 tot 800 euro
luxere 1600 of 1900 tot 1200 euro
GTI/16v sport tot 1500 euroDat zijn redelijke prijzen voor nette Bxen vind ik zelf.
Voor een net en onderhouden exemplaar.
Waar zit de mijne dan ongeveer daan
Ik kocht mijn GTi met ABS afgelopen september bij BX-specialist Hegru voor 1000 euro, inclusief een nieuwe distributieriem, op druk gebracht veersysteem, nieuwe APK en 3 maanden garantie. Auto verkeert in zeer goed staat, heeft 180.000 op de teller, heeft amper roest en al zeker niet op de bekende en gevaarlijke plekken. Garantie bleek nuttig, want snelheidsmeter stopte er opeens mee, schakelstang schoot los vanwege wrak busje en wat koelvloeistofleidingen scheurden. Allemaal gratis vervangen. Zelfs toen ik merkte dat de koppeling op zijn laatste eindje liep en daar wat van zei, kreeg ik de keus: of gratis vervangen met gebruikt materiaal, of nieuw spul en dan wel meebetalen. Dat laatste was ik zelf eigenlijk ook al van plan, de auto zou er immers beter van worden en bovendien werkte de koppeling nog steeds, en was prettig verrast toen ik maar 150 euro zelf hoefde bij te dragen.
Dit is dus volgens mij een heel redelijke prijs, maar belangrijk is vooral dat je de staat van onderhoud goed bekijkt en of je eventueel wat garantie meekrijgt.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
karel schreef:De sleaupregeling zal ongetwijfeld ook tot enige prijsopdrijving leiden.
:
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mijn BX kostte alles bij elkaar iets meer dan € 900. Dat is aanschaf van de auto en technisch voor elkaar maken + APK. Dat lijkt misschien wat veel voor een basis-BX, maar ik heb nu wel een absoluut roestvrije variant. En dat laatste is wel van het grootste belang. En dat mag dan ook wat kosten, ongeacht de uitvoering.
Verder ben ik het met Karel eens: de sloopregeling kan ook voor wat hogere prijzen gaan zorgen. Maar dan wel bij die eigenaren die voor de regeling in aanmerking komen. Logischerwijs zouden dat er niet zoveel moeten zijn; de meeste BX-en worden (helaas!) nog steeds gekocht om even goedkoop een APK mee op te roken, om het ding daarna een rotschop de sloop op te geven.
Dan voor de prijsgids:
Een echt goede BX zonder roest en achterstallig onderhoud mag best meer dan € 1500 kosten. Bijna ongeacht de uitvoering; voor een appel en een ei maak je van je basis BX een superdeluxe bak met alle opties.
BX-en mét achterstallig onderhoud mogen (vind ik) maximaal 2 a 300 euro kosten, afhankelijk van wat er dan achterstallig is aan het onderhoud
BX-en met roest zijn alleen de sloopopbrengst waard, tenzij het een uitzonderlijk model betreft (elke type 1, SPORT, GT, DIGIT, GTI 16V, Ourane etcetera) Nogmaals, dat vind ik.
Wat is nou de grote grap: tenzij je echt een monteur bent met BX-ervaring zul je vrijwel altijd een beetje op de gok moeten kopen. Een BX van 1500 euro die er geweldig uitziet kan onderhuids vanalles mankeren. Terwijl juist een beetje een chabby type qua uiterlijk, technisch helemaal in superconditie kan zijn.
Uiteindelijk kan dus niemand op basis van prijs iets garanderen…
En o ja, voordat het halve forum gaat stuiteren: natuurlijk kun je een hele goede BX kopen voor minder dan 500. Maar dan heb je wel mazzel, niet?