Ik ben een raammechanisme aan het overzetten. Van een deauville deur (hand gedraaid) naar een deur waar oorspronkele elektrische ramen inzaten.
Omdat het deauville ruitje getint is wilde ik deze niet overzetten. Alleen het mechanisme overzetten en de originele ruit behouden. Nou krijg ik het raam er neit goed in. In het deauviller ruitje mist aan de raamgeleider, dat metalen deel aan de onderkant van de ruit, een deel van die geleider. Dat is zo gemaakt, verder geen probleem. Nu heeft die andere ruit dat anders namelijk zonder onderbreking van de geleider aan de onderkant van de ruit.
Zit daar het verschil in dat ik dat ding er niet in krijg. Heb erg lang gestunteld en was ver, maar het past gewoon niet! Ik duw de raam schuin in de geleider van de voorkant van de deurpost. Dan laat ik hem zakken totdat er een wieltje van het mechanisme in kan. Vervolgens laat ik de andere kant zakken in de geleider (waar raam in schuift aan de zijkant) en dan past het andere wieltje net niet.
Het mechanisme komt uit een LV deur (de deauville deur) in heb ik in een RV gezet. Daar lijkt niets uit de maken. Het past precies en goed en dergelijke.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Omdat links en rechts fysiek verschillend zijn, door de vorm van de deur is het niet mogelijk om ze hetzelfde te maken. Verder zijn er voor zover mij bekend geen verschillende raammechanismes.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Type 1 raammechanismes hebben andere slinger-asjes. Die zijn iets langer en hebben een versmalling voor het ‘visje’. Type 2/3 mechanieken met opdrukslingers hebben iets kortere asjes. Verder zou ik het ook niet weten. En dat zijn dan details waar hier alweer niemand op zit te wachten
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!