8 van de 44
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Arjan’s Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27922

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juni 2009 10:16 PM
  [ # 106 ]

Vandaag de nieuwe speakers binnen gekregen Cool

Het is toch een andere keuze geworden namelijk voor en achter de E-motion serie van Pioneer:
TS-E1702i
TS-E1302i

Zover ik overal op internet begreep moet deze serie toch wat betere kwaliteit geven dan de andere series van Pioneer.

Na de installatie en de radio aanzetten was het nog niet alles..
Maar de radio stond nog op de standaard instellingen, na wat rommelen met de instellingen komt er toch een stukken beter geluid uit Cool

Ik merk nu ook wel dat er eigenlijk alleen MP3’s met een hoge bitrate gebruikt moet worden. De lagere klinken niet goed.

Citroën monteert standaard 50 W Philips speakers trouwens.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7790

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juni 2009 10:26 PM
  [ # 107 ]

Echte audio-cd’s klinken eigenlijk nog beter dan mp3 met hoge bitrate. Sommigen zullen beweren dat je het verschil niet hoort, ik vind cd’s beter klinken.

Daarom ben ik eigenlijk ook best tevreden met mijn cd-speler en wisselaar.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 juni 2009 10:34 PM
  [ # 108 ]

Er zat nu ook een oude CD in, daar staan nog veel 128 kbits nummers op. Dat was me al eerder opgevallen dat het niet veel soeps was Wink
320 kbits gaat al een heel verschil maken.

CD zal nog beter zijn. Maar ik heb in de Xsara geen CD wisselaar. 1 CD vind ik weer te weinig.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 04 juni 2009 10:36 PM
  [ # 109 ]

Is ook. Die wisselaar was voor mij de reden om de boel te willen laten zitten.

Veel muziek haal ik nu in .flac-formaat binnen. Vervolgens zonder kwaliteitsverlies op CD en een dikke map in het portier. Werkt prima.

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 juni 2009 10:39 PM
  [ # 110 ]

In de CX heb ik wel een wisselaar, ondanks dat die al erg oud is klinkt dat idd nog wel erg goed.
Is toen de tijd ook een erg duur ding geweest. Van Kenwood overigens. Blijft dus ook lekker zitten Cool

Ik denk dat ik het verhaal nog ga uitbreiden met orginele tweeters die bij de dealer niet veel schijnen te kosten. Of iemand moet nog een andere betaalbare optie hebben Wink
Ik heb eigenlijk niet veel zin in scheidingsfilters e.d.
Het idee is dus daarom gewoon simpele tweeters die in de orginele behuizing passen erin te plaatsen.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 04 juni 2009 10:44 PM
  [ # 111 ]

Er zijn toch ook tweeters op de markt met ingebouwde scheidingsfilters?

Nette boxjes heb je gekocht. Waar heb je ze uiteindelijk vandaan gehaald?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 04 juni 2009 11:32 PM
  [ # 112 ]

Ik weet niet of die filters in de kleine plaats gaan passen in het dash…

Bij de Conrad heb ik ze uiteindelijk besteld. Prijs was netjes. En het verzenden gratis. Bij veel andere websites betaal je 9 tot 12 eur aan verzendkosten… Confused
En dit is denk ik een bedrijf met een naam die te vertrouwen is Wink

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5472

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juni 2009 01:11 AM
  [ # 113 ]

Mooi setje Arjan!

Ik trouwens nog een foto. Van hoe je een voedingskabel aansluit op de accu:

Ik zou tweeters wel overwegen. Nu komt het geluid meer van onder. Met tweeters komt het van de dashboard naar je toe.

Het verschil merk je!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juni 2009 01:15 AM
  [ # 114 ]

Oké thanks voor de foto Wink

Zijn simpele tweeters voldoende? Zie wel eens dat dit al een verschil kan maken Wink

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juni 2009 01:19 AM
  [ # 115 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké thanks voor de foto Wink

Zijn simpele tweeters voldoende? Zie wel eens dat dit al een verschil kan maken Wink

Misschien heb je een setje ouwe speakers ergens?

Kun je dit als test, op de aansluiting van de tweeterkabels monteren?
(zonder aanpassing aan stekker)

Dan weet je het verschil. En of je tweeters moet kopen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juni 2009 01:21 AM
  [ # 116 ]

Ik heb nu natuurlijk de 13 cm en 17 cm speakers die uit de auto komen, maar dat lijkt mij een ander effect dan tweeters Wink

Verder passen die ook weer niet op de stekkertjes die daar zitten…

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juni 2009 01:24 AM
  [ # 117 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb nu natuurlijk de 13 cm en 17 cm speakers die uit de auto komen, maar dat lijkt mij een ander effect dan tweeters Wink

Verder passen die ook weer niet op de stekkertjes die daar zitten…

ik bedoel eigenlijk meer 1-weg uitvoering van een speaker… Misschien is er wel een manier om de speaker te koppelen. zonder de stekker kapot te maken..

Of er moet eens weer een Xsara-meeting komen?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juni 2009 10:03 PM
  [ # 118 ]

Ik wou het toch wel proberen met die tweeters want ik was niet helemaal tevreden over het geluid nog.
Dus net even tweeters bij de dealer gehaald en net er direct in gezet.

En wat een wereld van verschil!! Cool
Het geluid is veel voller en is precies wat ik miste Wink

Het lijkt eigenlijk wel alsof er nu meer bass in zit ook, maar dat zal wel komen door dat het geheel completer is ofzo.

Ik heb er nog niet mee rond gereden, maar het is denk ik stukken beter als dat het was zonder die tweeters.
Overigens passen de orginele tweetertjes erg netjes en klikt allemaal netjes vast.

Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, ze zijn ongeveer 15 euro per 2 stuks excl. BTW. Dus voor de mensen die het nog niet hebben en naar een goedkope upgrade op zoek zijn een aanrader Wink

Bij de dealer natuurlijk ook direct 1.2 watt lampjes meegenomen voor achter de boardcomputer. Die is nu ook weer netjes verlicht Wink

Ook direct een orginele mattenset mee genomen. Bij de huidige set begint de hiel steun los te laten waardoor je er elke keer met je linker hak achter blijft hangen. Eigenlijk bijna gevaarlijk…
Overigens kost een orginele matten set rond de 20 euro, valt ook wel mee Wink
Maar aangezien de Xsara al een tijdje niet meer gemaakt wordt is er geen keuze en is er nog maar 1 set beschikbaar. Helaas niets spannends dus die set.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 05 juni 2009 10:36 PM
  [ # 119 ]

En dan te bedenken dat de originele tweeters echt van rukkwaliteit zijn. In ieder geval in vergelijking met de silk-dome CDT’s die ik had..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 05 juni 2009 10:42 PM
  [ # 120 ]

Tja ik weet niet wat die kosten, maar vele tweeters betaal je flink geld voor…
En dan zal je denk ik ook echt gebruik moeten gaan maken van scheidingsfilters om het maximale eruit te halen Wink

Voorlopig ben ik tevreden, ik ben immers ook geen echte audio kenner Wink

Profiel  

8 van de 44
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook