Mijn oliedruk is wat hoog van mijn nieuwe motor (6 tot 8 stationair, moet 4 zijn bij 4000 toeren).
Weet iemand hoe dit kan komen?
Kan dit hoog gebruik olie veroorzaken?
Kan dit te maken hebben met klepstootrubbers?
Heeft iemand deze rubbers wel eens vervangen?
Yep, bij een warme motor.
Hij loopt wel iets terug als de motor warmer wordt.
Mischien is dit pure onzin wat ik zeg, maar je weet maar nooit:
Heb je misschien je olie ververst en daarbij vergeten de oude olie uit je blok te laten lopen ?
Schijt aan originaliteit.
Heb je misschien je olie ververst en daarbij vergeten de oude olie uit je blok te laten lopen
Of zoals een leipe kennis van mij dat ooit heeft gedaan, ruim 5 liter koelvloeistof in de olie-vulopening van zijn Alto gegooid.
Bedankt voor de reacties.
Niet negatief bedoelt tov Japanse auto’s hoor, maar zo’n ding koop je niet omdat je het mooi vind.
Die koop je omdat je geen onderhoud aan je auto wilt doen.
Doe het dan ook niet…. wink
Ik rij in een ZX van 12 jaar oud met de motor van een peug 205 GTI.
Betekend dus dat je jezelf het schompes betaald aan onderhoud, of dit een b-tje in de perken kan houden door het zelf te doen.
Heb motor gewisseld en daarbij domme dingen gedaan (bijvoorbeeld 1 van de bouten waarmee koppelingshuis aan de motor vastzit overhebben als de motor ingebouwd is D ), maar als je zulke dingen doet als jullie voorstellen, kan je beter onderhoud maar gewoon door de garage laten doen denk…..
Ik heb het overigens gevonden denk ik. Ik heb niet de oliedruk sensor gewisseld en nu is waarschijnlijk de schaal anders.
Moet ik dan dus maar overheen kijken, of oude sensor terug…
Niet negatief bedoelt tov Japanse auto’s hoor, maar zo’n ding koop je niet omdat je het mooi vind. Die koop je omdat je geen onderhoud aan je auto wilt doen.
Inderdaad zo ook bij de Suzuki Swift die ik ooit had gekocht. Het was een erg mooie speciale sedan uitvoering, maar veel onderhoud had die wagen niet nodig. En het beetje onderhoud door de dealer was niet duur.
Over die leipe kennis, hij zei dat de temperatuur van de motor nogal opliep. Ik effe kijken en zag dat er te weinig koelvloeistof in zat. Ik zei dat hij er wat koelvloeistof bij moest gooien. Nou dat deed hij dus de volgende dag, maar pleurde het in de olie vulopening. Gelukkig startte hij de motor niet, hij belde mij op en zei dat er al een hele jerrycan erin is gegaan en dat hij nog niet vol is. Ik effe wezen kijken, heb die alto toen maar even aan het sleepoog van mijn krachtige Xsara gehangen en naar de kwikfit gesleept om de olie te laten verversen.
Als je niet weet in welk gat je vloeistofje moet, moet je ook niet een motorkap open trekken (uitgezonderd hierop zijn vergissingen, mijn vader heeft met de boot die we toen hadden ook wel eens de brandstof-vulopening verward met de watertank-opening).
En laatst stond er een figuur aan de kant van de weg met een brandschone motor. Elke week zette hij de hogedrukspuit er op
Schijt aan originaliteit.
Motor laten draaien, en spuiten maar
Is het wel goed om met een draaiende motor of warme motor deze schoon te spuiten. Ik neem aan dat e.e.a. door snel afkoelen van het water kan beschadigen?
Deze vrolijke frans deed het gewoon met de motor uit en met de tuinslang. Hij was zo technisch als een koe, dus hij spoot maar wat op de gok (Verdelerkap? Wasda?).
Schijt aan originaliteit.
verdelerkap zorgt ervoor dat de stroom van 1 bobine wordt verdeeld over 4 bougies (in dit geval), is dus niet goed als ie nat word….!
kan het kwaad om een eendenmotor af en toe van waterkoeling te voorzien?
af te spuiten dus?
M’n buurman (2x2cv6,1xAK400 en 1xAmi6) zegt dat het bij een duckie niets uitmaakt…
Maar hij zei ook dat het geen kwaad kan om snel achteruit te rijden!
Tom Duckpower schreef:verdelerkap zorgt ervoor dat de stroom van 1 bobine wordt verdeeld over 4 bougies (in dit geval), is dus niet goed als ie nat word….!
Ik weet wat een verdelerkap is, hij niet
Ennuh, Rocco, Eendenmotor afspuiten kan, mits de ‘electronica’ maar niet nat wordt en het spul weer droog is voor je start.
Schijt aan originaliteit.
Op de versnellingsbak zit zo een opening, waarin je het vliegwiel ziet draaien. Bij mijn ZX zit er een plastic kapje op, bij de peugeot die ik had niet. Kan het kwaad als hier water inkomt??
En waarvoor is deze opening eigenlijk?
Lelijke Eend schreef:Tom Duckpower schreef:verdelerkap zorgt ervoor dat de stroom van 1 bobine wordt verdeeld over 4 bougies (in dit geval), is dus niet goed als ie nat word….!
Ik weet wat een verdelerkap is, hij niet
Ennuh, Rocco, Eendenmotor afspuiten kan, mits de ‘electronica’ maar niet nat wordt en het spul weer droog is voor je start.
electronica = bougiekabels, bobineaansluitingen, accu?
dynamo, startmotor…...
... contacpuntjes, spanningsregelaar, (kop)lampen ...
Schijt aan originaliteit.