Totaal aantal Berichten: 104
- Berlingo 1.9D MultiSpace
Fluojasje verplicht
Wanneer u autopech hebt of in een ongeval betrokken bent op de autosnelweg of op de autoweg, bent u voortaan verplicht een reflecterend fluoveiligheidsjasje te dragen zodra u uw auto verlaat. De verplichting geldt alleen op de autosnelwegen en autowegen omdat de andere weggebruikers daar het minst verwachten een voetganger te zien opduiken. Ze geldt ook alleen voor de autobestuurder, en niet voor de passagiers (vandaar dat één jasje per auto volstaat). Het jasje moet strikt genomen aan geen enkele minimale technische norm voldoen. Zodra het fluorescerend en reflecterend is, mag u het dragen, ongeacht of het bv. geel of oranje is.
(Bron: Test aankoop )
Die verplichting bestond al even, wat nieuw is dat is dat je verplicht een fluo vestje in de wagen moet hebben, ook voor buitenlanders.
Ik heb er 4 in liggen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Maar dit heeft lekker veel met Berlingo te maken
En dit geldt (nog) niet in Nederland. In Frankrijk en Duitsland ben je ook verplicht zo’n vestje/jasje in je auto te hebben.
das toch oud nieuws ?
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
ik heb 2 rode en 2 gele jasjes in mijn wagen liggen.
dat jasje hoort er al even in te zitten dacht ik
Nee pas vanaf 1/06/09 verplicht.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
@Extragroot
Het is ook verplicht voor buitenlanders. Kwestie van onze nederlandse bakjes rijders ook even op de hoogte te stellen, mochten ze nog eens naar ons landje afzakken om te kijken of het wegennet al is verbeterd.
Als ze dan lek rijden in zo een mega krater zijn ze toch in orde met hun vestje
New Berlingo, heerlijke wagen
Tis inderdaad overbodig , die jasjes
Een berlingo valt nooit in panne , dus we zullen dat nooit kunnen dragen !
1- Renault 5 campus
2- Nissan Vanette
3- Honda CRV
4- Citroen Berlingo II
5- Citroen Berlingo III
6- Citroen Berlingo IIII
Totaal aantal Berichten: 104
- Berlingo 1.9D MultiSpace
extragroot schreef:Tis inderdaad overbodig , die jasjes
Een berlingo valt nooit in panne , dus we zullen dat nooit kunnen dragen !
Misschien wel overbodig maar ze zijn wel verplicht nu ze in de wagen te hebben en daar gaat het om.
Eigenlijk kunnen we Spykiller’s bijdrage meer open trekken tot de algemene regelgeving per land, zèker nu met de vakantie in aantocht.
Zo hoor je - raar maar waar - in Spanje als brildragende chauffeur altijd een reservebril in je auto te hebben liggen.
Naar ‘t schijnt mot je in Frankrijk twee fluohesjes in je auto hebben ...
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Autofan schreef:Maar dit heeft lekker veel met Berlingo te maken
Juistem, en daarom gaat ie naar diversen algemeen.
Waar hij dus nu staat
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tsjonge, daar hebben ze veel aandacht aan besteed zeg…
Volkomen nieuw voor mij dit.
Stiekum een manier om wat extra geld te verdienen uit boetes aan mensen die met pech staan?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Zal je net zien dat je een prent krijgt op het moment dat je uit je auto stapt om de kofferbak open te doen om het hesje te pakken…
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Vergeet niet dat nederland echt parkeerstroken als vluchtstrook heeft, in landen om ons heen sta je soms half op de weg…
Die hesjes heb ik trouwens onder de voorstoel gehad, makkelijk in handbereik, bleek de lucht niet meer te stromen naar de passagiers achter, nu zitten ze onder de achterbankzitting….. ook rare plaats, je kan er wel van binnenuit de auto bij, zitten niet verstopt achter een overvolle kofferbak ed
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Trouwens ook, ik dacht dat je in Spanje evenveel vestjes als inzittenden nodig hebt Dat je daar ook niet gezien bent