Totaal aantal Berichten: 257
- C4 (2004-heden) c4 1.6 coupe
- Jumper 2.2 hdi 150
Weet iemand een lichtgewicht enkelasser autoambulance te huur?
Het gewicht van de ambulance samen met het max laadvermogen moet lager zijn dan 1226 kg.
De auto die ik tzt wil vervoeren weegt 515 kgs
vr.gr Roel
C’est le Nooord!!!
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Volgens mij mag je met enkel rijbewijs B niet meer dan 750 kg aanhanggewicht trekken. Dus geen 1226 kg.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
hendrik69 schreef:Volgens mij mag je met enkel rijbewijs B niet meer dan 750 kg aanhanggewicht trekken. Dus geen 1226 kg.
Hangt van het gewicht van de trekkende auto af en of de aanhanger ook geremd is.
Met een rijbewijs B mag je een aanhanger waarvan het eigen gewicht + laadvermogen op papier minder is dan het leeg gewicht van de auto trekken. 750kg mag je zowieso trekken.
Boven de 750kg moet elke aanhanger een opdrukrem hebben. Echter, bij sommige auto’s is bij een lager gewicht al een opdrukrem nodig, dit hangt af van de auto.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zo te zien is TS wel op de hoogte van wat wel en niet mag. Niemand die antwoord heeft op zijn vraag?
Voor de duidelijkheid: met rijbewijs B gelden de volgende regels:
-het maximaal toelaatbaar treingewicht mag hoogstens 3500 kg bedragen (dus gewicht + laadvermogen van trekkend voertuig en aanhanger bij elkaar opgeteld)
-maximum toelaatbare massa van de aanhanger mag nooit hoger zijn dan het ledig gewicht van het trekkend voertuig.
Je mag dus zeker meer trekken dan 750 kg.
Voor zover ik weet zijn deze er niet. Ja, wel te koop (adres ben ik even kwijt, staat op een ander forum dat momenteel down is), maar niet te huur. Of je zou via een forum voor de autocross eens moeten vragen, daar worden ze nog wel eens gebruikt.
Bedenk je wel dat je met B wel meer dan 750kg mag trekken, maar dat een aanhanger van +750kg een eigen kenteken moet hebben. En als dat tóch al moet, waarom dan beperken tot 1225kg? Een beetje trailer/ambulance weegt van zichzelf trouwens al gauw >600kg, dus ben ik benieuwd welke auto je wil gaan vervoeren om binnen de 1226kg te blijven?
Ik ben hier zelf ook al eens mee bezig geweest, in die zin: het ombouwen van een oude boottrailer die ik heb tot lichtgewicht ambulance. Het eigen kenteken heeft mij vervolgens (voorlopig) tegengehouden…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Autotrailer mag vaak niet. Eigen gewicht + laadvermogen is meestal te hoog. Hoeveel kg je er op smijt doet er niet zo veel toe.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Idd maffe regel over bij het totaal gewicht van de aanhanger lading + kar zelf mag op papier niet groter zijn dat het gewicht van je auto - 50 kg
Dus dan zou je idd een ambu moeten hebben, enkel as, van zeg maar 400kg met een laadgewicht van 800 kg.
Das zowieso al lastig, want de meeste enkelasjes gaan maar tot 1000kg.
Geloof dat zo’n enekelas ambu iets van 300 tot 400 kg wegen, dan blijft er een 700 tot 600 kg over.
Gaat het soms om een eend (achtig iets) van A naar B te brengen? Triangel geen idee?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Idd maffe regel over bij het totaal gewicht van de aanhanger lading + kar zelf mag op papier niet groter zijn dat het gewicht van je auto - 50 kg
Waar haal je die - 50 kg vandaan ?
Dus dan zou je idd een ambu moeten hebben, enkel as, van zeg maar 400kg met een laadgewicht van 800 kg.
Das zowieso al lastig, want de meeste enkelasjes gaan maar tot 1000kg.
Geloof dat zo’n enekelas ambu iets van 300 tot 400 kg wegen, dan blijft er een 700 tot 600 kg over.
Mijne weegt 250kg
Gaat het soms om een eend (achtig iets) van A naar B te brengen? Triangel geen idee?
Heel officieel is dat ook verboden. Maar bijna niemand weet dat.
- Jumper 2.2 hdi 150
aanhanger
Het gaat inderdaad om een eendje, 515 kgs ( 2cv AZ ).
de berlingo weegt 1226.
De massa van de aanhanger incl max toegestaan gewicht mag niet meer zijn dan het trekkende voertuig.
De kosten van het e rijbewijs liggen zo rond de 600 euro, geld dat ik liever in de eend stop dan naar het cbr breng.
C’est le Nooord!!!
Tja, begrijpelijk, maar denk dat je zoekt naar een speld in een hooiberg.
Waarschijnlijk is de goedkoopste oplossing om een bestelbus en ambulance (of 2-in-1) te huren. Door de hogere massa van de bestelbus krijg je ook meer vrijheid binnen je B-rijbewijs…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Ik heb de speld ook gevonden Het moet dus kunnen. Er was zelfs en bedrijf dat aanhangertjes fabriceerde met een eigen gewicht + laadvermogen van 750kg waar en Eend op kon. Maar dat waren rare hoge dingen ...
Hoe vaak heb je de aanhanger nodig ?
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Toch maar een triangel? Of rolt die niet meer?
Als je iemand achter het stuur zet is het sleep en gelden aanhanger regels niet meer
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Lelijke Eend schreef:Ik heb de speld ook gevonden
Weet je het zeker? Volgens mij praat je over je eigendom? Ik bedoel met de speld vinden het vinden van een dergelijke trailer in verhuur…
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
- Jumper 2.2 hdi 150
aanhanger
Het plan is om er eendje uit Frankrijk te halen.
De triangel vervalt waarschijnlijk omdat de auto die wij zoeken zeer waarschijnlijk fr-kenteken zal hebben en geen ct/apk zal hebben en dus onverzekerd is.
Het gaat echt om huur van een aanhangerautoambulance voor plusminus 2/3 dagen.
Maar heel misschien hebben al een eendje gevonden waar we de grens niet voor overhoeven….
C’est le Nooord!!!