1 van de 2
 1 2 Volgende > 

12v aansluiting xtr
Hugo Bom
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72

Gepost: 03 juni 2009 11:38 PM

even een vraagje.
zit er in de nieuwe berlingo standaard een 12v-aansluiting achteraan in de wagen?
ik heb het model xtr besteld en daar komt een dvd-player in voor onze spruit (en de papa bij lange tochten Laughing )

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98

Gepost: 04 juni 2009 11:06 PM
  [ # 1 ]

nee, je moet daarvoor het modulariteitspakket bestellen. Hierin zitten ook de drie aparte stoelen achter, zaklamp in koffer etc.

Berlingo rijder

Profiel  

Hugo Bom
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juni 2009 12:56 AM
  [ # 2 ]

allee, de dealer vertelde mij dat het standaard in elke xtr zat.
blijkbaar hebben de verkopers eens een grondige bijscholing nodig.
geen ramp, speel het wel klaar met een verlengstuk van voor naar achter toe.

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juni 2009 08:04 PM
  [ # 3 ]

Alle, ik zie dat ge uit Belgie komt; mijn XTR is een Nederlandse.
Het kan dus zijn dat in de Belgische XTR wel een 12V zit ! Dus de dealer kan heel goed gelijk hebben. De Nederlandse versies van auto’s zijn over het algemeen toch behoorlijk kaal omdat de prijs in Nederland door de hoge BPM zo-wie-zo al fors is.

Berlingo rijder

Profiel  

Hugo Bom
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 juni 2009 08:19 PM
  [ # 4 ]

en in belgie is het al duur om met een auto rond te rijden Laughing

Profiel  

joost.s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 05 juni 2009 11:37 PM
  [ # 5 ]

Ik heb nederlandse XTR met pack Voyage en pack Detection. Bij mij zit er rechts achterin een extra 12 volt aansluiting, net voor de speaker.

Profiel  

citroen xtr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 06 juni 2009 12:07 AM
  [ # 6 ]

ik heb een belgische Xtr full option en daar zit de 12volt stekker rechts achteraan tegen de zijruit. wie weet als je de bekleding weghaalt in de koffer kan het zijn de aansluiting al voorzien is.

Profiel  

Hugo Bom
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 juni 2009 12:29 AM
  [ # 7 ]

de mijne word een xtr met als enige optie het detectionpack.
ik ben benieuwd Laughing

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 juni 2009 04:13 PM
  [ # 8 ]
citroen xtr schreef:

ik heb een belgische Xtr full option en daar zit de 12volt stekker rechts achteraan tegen de zijruit. wie weet als je de bekleding weghaalt in de koffer kan het zijn de aansluiting al voorzien is.

ik heb dus een (nederlandse) XTR zonder pack Voyage (3 losse stoelen achterin en zo wat zaken).
en heb dus geen 12V achterin
de bekleding rechtsachter losgehaald (is best lastig trouwens) en daarachter zit een inderdaad een niet aangesloten stekker voor 12V

Berlingo rijder

Profiel  

wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 09 juni 2009 12:15 PM
  [ # 9 ]

Ik zie de stekker op de foto zitten.
Is het zo simpel om een gat in de afwerkplaat te boren,de 12 volt sigaretten aansteker erin te plaatsen,aansluiten en klaar of moet je voorin ook nog ergens wat aansluiten???

En zit er dan genoeg “vermogen “op de 12 volt??

Anders doe ik het ook wel even,was het al van plan om aan de garage te vragen voor er 1 bij te plaatsen.

Ed

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 juni 2009 08:33 PM
  [ # 10 ]
wupie schreef:

Is het zo simpel om een gat in de afwerkplaat te boren,de 12 volt sigaretten aansteker erin te plaatsen,aansluiten en klaar of moet je voorin ook nog ergens wat aansluiten???

Anders doe ik het ook wel even,was het al van plan om aan de garage te vragen voor er 1 bij te plaatsen.

Ed

De afwerkplaat is niet bijzonder stijf/stug; ik zou er geen 12V stekker in willen. Orgineel zit de stekker naast de luidspreker. Bij mijn Berlingo zie je een dun cirkellijntje op de bewuste plek. Daar zou je met een grote gatenboor een net gat kunnen maken waarin de 12V stekker weer precies past. Dat is voor mij echter teveel van het goede; als het mis gaat houdt je lelijk gat over wat in het zicht zit !
Elektrisch vermogen is er voldoende; de aansluiting zit elektrische gewoon parallel aan de 12V aansluiting op het dashbord. Er hoeft ook niet geprogrammeerd te worden. Realiseer je wel dat de 12V er alleen is bij ingeschakeld contact en dat ook de z.g. ECONO-mode er op werkt (de aansluiting wordt na X minuten zonder draaiende motor automatisch uitgeschakeld).

Berlingo rijder

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 juni 2009 08:33 PM
  [ # 11 ]
wupie schreef:

Ed

De afwerkplaat is niet bijzonder stijf/stug; ik zou er geen 12V stekker in willen. Orgineel zit de stekker naast de luidspreker. Bij mijn Berlingo zie je een dun cirkellijntje op de bewuste plek. Daar zou je met een grote gatenboor een net gat kunnen maken waarin de 12V stekker weer precies past. Dat is voor mij echter teveel van het goede; als het mis gaat houdt je lelijk gat over wat in het zicht zit !
Elektrisch vermogen is er voldoende; de aansluiting zit elektrische gewoon parallel aan de 12V aansluiting op het dashbord. Er hoeft ook niet geprogrammeerd te worden. Realiseer je wel dat de 12V er alleen is bij ingeschakeld contact en dat ook de z.g. ECONO-mode er op werkt (de aansluiting wordt na X minuten zonder draaiende motor automatisch uitgeschakeld).

Berlingo rijder

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 juni 2009 08:38 PM
  [ # 12 ]
zutphen schreef:
brandkraan schreef:

nee, je moet daarvoor het modulariteitspakket bestellen. Hierin zitten ook de drie aparte stoelen achter, zaklamp in koffer etc.

Zit er in de Nederlandse pakket ook extra’s zoals een zaklamp? Heb alle opties muv modutop en te openen achterruit gekozen.

In mijn huidige Berlingo Multispace zit als extraatje een opvouwbare boodschappenmand met trolly met klem aan rechterzijde kofferbak. Daarnaast 4! 12V aansluitingen. 2 tussen de voorstoelen en 2 in elk van de kastjes van de modutop.

huidig:
Berlingo Multispace Nouvelle Frontiere 1.6i 110PK kleur blauw [2003]
ex:
Berlingo Multispace 1.4i 90 PK kleur rood [1999]
Saxo 1.4i kleur blauw [1997]
BX 1.6 kleur rood [1992]

Nieuwe Berlingo met jou full options heeft volgens mij een 12V voorin en achterin (bij de luidspeker rechterzijde). Dat is het. Wat de modutop aan extra 12V heeft weet ik niet. De genoemde zaklamp komt in het Voyage pakket (wat ik modulariteitspakket noem).
Maar het lijkt me handig de dealer even te bellen/mailen; dan weet je het zeker.

Berlingo rijder

Profiel  

Hugo Bom
< 100 berichten
Rank

Gepost: 09 juni 2009 09:18 PM
  [ # 13 ]

ik persoonlijk zou hem ook op een andere plaats zetten ipv naast de luidspreker.
moest de mijne geen aansluiting hebben, dan ga ik op zoek naar een betere plaats om deze te bevestigen.
iemand al een idee waar hij/zij de hare zal plaatsen?

Profiel  

wupie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77

- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Gepost: 20 juni 2009 06:53 PM
  [ # 14 ]

Zo vandaag even de plaat eraf gehaald en ja hoor leuk zicht was dat. Confused GEEN extra 12 V aansluiting te zien!!!! Evil or Very Mad

Dus zal ik het hier maar bij laten denk ik .Heb geen zin om van voor tot oachter wat extra draad te trekken voor eigenlijk alleen in de vakantie te gebruiken.

Dus ja de bedrading verschild duidelijk nogal van model en land tot land.

Profiel  

brandkraan
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 juni 2009 01:35 AM
  [ # 15 ]
wupie schreef:

Zo vandaag even de plaat eraf gehaald en ja hoor leuk zicht was dat. Confused GEEN extra 12 V aansluiting te zien!!!! Evil or Very Mad

welk type / uitvoering heb je ?

Berlingo rijder

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook