1 van de 2
 1 2 Volgende > 

draaiknop warm/koud verwarming draait door
Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 589

- Visa Club
Gepost: 05 juni 2009 03:03 PM

We hebben weer iets bijzonders. De draaiknop van de verwarming voor warm of koud draaid door. Ik hoop dat ik er ergens van binnenuit kan kijken wat er loos is. Iemand dit al eens gehad?

Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!

Profiel  

ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 158

- ID/DS Dspecial
Gepost: 05 juni 2009 08:22 PM
  [ # 1 ]

Doet ie van mij ook al jaren, geen probleem mee gehad al die tijd.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  

Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198

Gepost: 05 juni 2009 10:54 PM
  [ # 2 ]

De rubber knop zit over een metalen frame en kan je lospeuteren. Daarna de moer op het frame aandraaien.

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 06 juni 2009 12:39 PM
  [ # 3 ]
Tibor Korzelius schreef:

De rubber knop zit over een metalen frame en kan je lospeuteren. Daarna de moer op het frame aandraaien.

Bedankt Tibor, ga morgen de dynamo trouwens erin zetten die ik van je gekocht heb van de week:-)

Profiel  

Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 517

Gepost: 09 juni 2009 08:45 PM
  [ # 4 ]

Waarschijnlijk halvemaantje uitgelubberd. Eraf halen en een paar klappen met de hamer geven (met een grote drevel oid) en dan sluit ze weer aan. Ik vermoed echter dat de knop is stukgegaan door een vastzittende kachelkraan, en om die te vervangen moet je de kop van de motor halen…....

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 26 november 2009 05:13 PM
  [ # 5 ]

Zonet de draaiknop ed eraf gehaald. De pin/schoef die uit het schuitbord steekt zit muurvast. Wat WD40 langs de kiertjes erin proberen te spuiten en klop met de hamer erop maar het blijft vastzitten. Ben bang dat ik toch achter de kop moet gaan zoeken?

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 430

Gepost: 26 november 2009 06:50 PM
  [ # 6 ]

Ik vermoed dat je een goede knop kapot hebt gemaakt…..En weer een goede vinden is niet altijd even makkelijk. Ik weet dat D&O in almere o.a. ze reviseerd.
Als ik me goed herinder is de draaiknop gemonteerd op een as waar alsware een “halfmaantje” op zit. En die het gat dus (half)open en dicht draait. Dit asje kun je dus blijven doordraaien maakt niet uit het werkt zolang het maar niet lekt! Ik geloof dat er op de ringetjes voor een soor pallteje zit wat er voor zorgt dat de knnop maar één slag draait en waarschijnlijk is dat versleten.
Een hamer is dikwijls geen goed idee…Ik fluister mezelf ook altijd in “met beleid…” lukt natuurlijk niet altijd! Wanneer je de kraan vervangen hebt zorg er wel voor dat je koelvloeistof ik de leidingen hebt lopen. Je zal niet de eerste zijn zoals ondergetekende die onderweg denkt van goh.. laat ik eens de kachel aan doen. Dan komt er opeens een hoop lucht vij…

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 26 november 2009 06:57 PM
  [ # 7 ]
lopezdijkstra schreef:

Ik vermoed dat je een goede knop kapot hebt gemaakt…..En weer een goede vinden is niet altijd even makkelijk. Ik weet dat D&O in almere o.a. ze reviseerd.
Als ik me goed herinder is de draaiknop gemonteerd op een as waar alsware een “halfmaantje” op zit. En die het gat dus (half)open en dicht draait. Dit asje kun je dus blijven doordraaien maakt niet uit het werkt zolang het maar niet lekt! Ik geloof dat er op de ringetjes voor een soor pallteje zit wat er voor zorgt dat de knnop maar één slag draait en waarschijnlijk is dat versleten.
Een hamer is dikwijls geen goed idee…Ik fluister mezelf ook altijd in “met beleid…” lukt natuurlijk niet altijd! Wanneer je de kraan vervangen hebt zorg er wel voor dat je koelvloeistof ik de leidingen hebt lopen. Je zal niet de eerste zijn zoals ondergetekende die onderweg denkt van goh.. laat ik eens de kachel aan doen. Dan komt er opeens een hoop lucht vij…

Het asje is het probleem die zit namelijk muur en muur vast…

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 26 november 2009 07:13 PM
  [ # 8 ]

Je hebt een kruip-olie in een spuitbus van het merk TUNAP. Vaak is het me overkomen dat het wd40 niet lukte maar dit spul wel. Volgende stap zou m.i. zijn de kachel kraan er af halen en warmstoken en met beleid er bewuging in het asje krijgen.

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 26 november 2009 07:34 PM
  [ # 9 ]
lopezdijkstra schreef:

Je hebt een kruip-olie in een spuitbus van het merk TUNAP. Vaak is het me overkomen dat het wd40 niet lukte maar dit spul wel. Volgende stap zou m.i. zijn de kachel kraan er af halen en warmstoken en met beleid er bewuging in het asje krijgen.

Ok… het lijkt me namelijk erg kl*te om de kachel kraan eraf te halen omdat die zo weg zit gestopt achter het blok of vergis ik me?

Profiel  

lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 26 november 2009 09:19 PM
  [ # 10 ]

Het is inderdaad een manlijk (reproductie) voortplantings orgaan klus om het er achter weg te halen, maar vooral om het terug te plaatsen. Knoop en plak een touwtje je om het asje als je het er achter weg haalt. Zorg dhet touwtje mooi op het puntje van het asje uitkomt. Kun je het via het touwtje er “zo” weer intrekken.

Profiel  

Bassiechevron
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

- Visa Club
Gepost: 27 november 2009 11:09 AM
  [ # 11 ]
lopezdijkstra schreef:

Het is inderdaad een manlijk (reproductie) voortplantings orgaan klus om het er achter weg te halen, maar vooral om het terug te plaatsen. Knoop en plak een touwtje je om het asje als je het er achter weg haalt. Zorg dhet touwtje mooi op het puntje van het asje uitkomt. Kun je het via het touwtje er “zo” weer intrekken.

Was er al bang voor… ok dat is wel een goede tip. Bedankt, moet het maar snel doen want vind het behoorlijk koud in de auto s’morgens haha

Profiel  

Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 27 november 2009 11:08 PM
  [ # 12 ]

Wat dacht je van de aan/uit oftewel warm/koud knop van de kachel? Bij een 2e dash is dat een draaiknop.

En idd. meestal zet je die ‘s winters open en ‘s zomers dicht.

Profiel  

Gepost: 01 december 2009 10:37 AM
  [ # 13 ]
lopezdijkstra schreef:

WD40 is natuurlijk hoe dan ook een allround middeltje met de bijkomende gebreken van dien. Voor vanalles goed, maar voor niets goed genoeg. Een echte kruipolie zal altijd meer resultaat boeken.

Profiel  

Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 463

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 december 2009 05:49 PM
  [ # 14 ]

WD 40 is leuk en smeert ook maar ik gebruik altijd “Liquid Wrench”. Heb er jaren lang alles mee losgekregen. Werkt perfect vooral op delen die erg heet zijn geweest.

Profiel  

vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 736

Gepost: 03 december 2009 05:57 PM
  [ # 15 ]

ALs ooit de motor er uit gaat kan je het kraantje binnenin wat insmeren met kopervet.
Dan komt het nooit meer vast te zitten.
Je krijgt de kraan er ook uit zonder dat de motor weg is maar da’s een hele rottige klus.

Succes

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook