Simpele Ziel schreef:ZX1.4i schreef:Hoe kan het dan dat Karel ze daar heeft gekocht? of is dat ook via Technique Digital gegaan?
Je kijkt verkeerd:
Karel heeft het bij IDDStechnique
datgene dat TD quote is die andere tent: http://www.leoruygrok.nl
in Abbenes.dus aan particulieren wordt geleverd door:
IDDS technique en Technique Digital
En da’s nou weer net hetzelfde.
Maar je verhaal klopt verder wel.
Ich bin ein Breaker
open schreef:bx-cannes schreef:het lekje is gevonden. ik heb idd met wcpapier de zone schoongemaakt en steeds dichter bij de bron het natte plekje gevonden. nu weet ik waar het zit. het is dat zwarte rubberen blok waar een aantal retourslangen op samenkomen. in dat blok komt een transparant slangetje uit, waar bij de overgang slangetje-rubberenblok een dikke groene druppel ontstaat. dat tranparante slangetje komt uit de grote bundel die in een beschermhoes zit die weer vanaf het linkervoorwiel komt.
wat nu? dat hele blok met al die slangen vervangen lijkt me wat veel werk. is er een foefje voor?
Voor jou komt dit foefje mogelijk wat laat, maar voor anderen kan het iets zijn.
Ik had ook een lekkage bij het zogenaamde zwarte blokje.
Bij mij bleek de aansluiting richting de hoogteregeling te lekken op het kraakje dat de aansluiting is met het blokje. Het betreft een heel kort slangetje dat tevens een scherpe bocht maakt naar de hoogteregelaar.
De bocht zorgt voor spanning op het rubber en gaat natuurlijk scheuren na meer uitdroging. Ik heb het kraagje op zo,n 1 cm van het blokje afgesneden en vervolgens een hardplastic aanzuigslang uit een BANG-spuitfles(schoonmaakmiddel) in het kraagje gestoken(met een schuim afgesneden einde). Daarna over het geheel een stuk krimpkous geschoven van zo’n 1 cm doorsnede. Aan de ander zijde een stuke benzineslang geschoven en het geheel met een kleine vlam of hete haarfhune laten krimpen. (maak alles vooraf wel goed schoon als je een vlammetje gebruikt, want brand is natuurlijk een risico). Als beide rubbere einden bij elkaar vast zitten door 1 stuk krimpkous zit het lek dicht en kan je verder de aansluiting met de ander zijde van de leiding maken.
Opm. schuif het hardplastic buisje niet te diep, want je zou daarmee een verstopping kunnen maken.Bij mij heeft dit de kosten van een nieuwe octopus kunnen besparen. Succes ermee!
Hakky
Makkelijker is, en wat ik zelf al een aantal keer gedaan heb: stompje aan het blokje zo nodig recht afsnijden, een schroef (plm 4-5 mm) erin draaien en vanaf de hoogteregelaar met dun benzineslang (was het 6 mm?) direct naar de voorraadpot, alwaar je een T-stukje opneemt in 1 van de dunne aansluitingen. Let wel op, er is er 1 waar een kogeltje in zit. Da’s op zich niet erg, als je het kogeltje maar laat zitten.
Ich bin ein Breaker
open schreef:bx-cannes schreef:het lekje is gevonden. ik heb idd met wcpapier de zone schoongemaakt en steeds dichter bij de bron het natte plekje gevonden. nu weet ik waar het zit. het is dat zwarte rubberen blok waar een aantal retourslangen op samenkomen. in dat blok komt een transparant slangetje uit, waar bij de overgang slangetje-rubberenblok een dikke groene druppel ontstaat. dat tranparante slangetje komt uit de grote bundel die in een beschermhoes zit die weer vanaf het linkervoorwiel komt.
wat nu? dat hele blok met al die slangen vervangen lijkt me wat veel werk. is er een foefje voor?
Voor jou komt dit foefje mogelijk wat laat, maar voor anderen kan het iets zijn.
Ik had ook een lekkage bij het zogenaamde zwarte blokje.
Bij mij bleek de aansluiting richting de hoogteregeling te lekken op het kraakje dat de aansluiting is met het blokje. Het betreft een heel kort slangetje dat tevens een scherpe bocht maakt naar de hoogteregelaar.
De bocht zorgt voor spanning op het rubber en gaat natuurlijk scheuren na meer uitdroging. Ik heb het kraagje op zo,n 1 cm van het blokje afgesneden en vervolgens een hardplastic aanzuigslang uit een BANG-spuitfles(schoonmaakmiddel) in het kraagje gestoken(met een schuim afgesneden einde). Daarna over het geheel een stuk krimpkous geschoven van zo’n 1 cm doorsnede. Aan de ander zijde een stuke benzineslang geschoven en het geheel met een kleine vlam of hete haarfhune laten krimpen. (maak alles vooraf wel goed schoon als je een vlammetje gebruikt, want brand is natuurlijk een risico). Als beide rubbere einden bij elkaar vast zitten door 1 stuk krimpkous zit het lek dicht en kan je verder de aansluiting met de ander zijde van de leiding maken.
Opm. schuif het hardplastic buisje niet te diep, want je zou daarmee een verstopping kunnen maken.Bij mij heeft dit de kosten van een nieuwe octopus kunnen besparen. Succes ermee!
Hakky
Ik heb mijnes (oktopus) ook lek maar heb een dieselturbo met stuubekrachting, denk iets minder ruimte iemand ervaring mee?
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…