De BP Ultimate Diesel schijnt erg goed te zijn en meer km/liter te geven :
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zelf rij ik bezine, maar ook altijd V-Power.
gewoon meer km’s op een tank.
en het is schoner voor je motor en het milieu.
zandvoorta schreef:Geloof niet in v-power. Gewoon weer een leuke sales truc van shell. Niet in mijn diesel!
Nou, sales truuk is het zeker niet, om maar weer eens een prehistorisch topic een schop te geven.
Het is écht ander spul, en da’s ook gelijk het grote bezwaar als je een oude diesel hebt.
Mijn BX 19 TGD diesel werd bijzonder onzindelijk na het tanken van VPower diesel: de kop van de pomp lekte behoorlijk; de “diesel” droop echt over het blok. Alsof ik er benzine in gegooid had….
Na het tanken van gewone diesel geen centje pijn meer.
Ik heb dit verhaal nu meermaals gehoord van andere mensen dus het lijkt me valide te kunnen stellen dat je het beter niet in oudere diesels kunt gooien.
Verbruik scheelde helemaal niks (zal ook aan de lekkage hebben gelegen); aan rookpluim heb ik toch al nooit veel hangen dus verschil niet kunnen zien.
Ich bin ein Breaker
Uit welk bouwjaar was die BX :
Toch niet uit 94 ofzo? want dan kan ik ook gaan lachen , met mijn Xantia, tank namelijk BP-Ultimate.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
karel schreef:zandvoorta schreef:Geloof niet in v-power. Gewoon weer een leuke sales truc van shell. Niet in mijn diesel!
Nou, sales truuk is het zeker niet, om maar weer eens een prehistorisch topic een schop te geven.
Het is écht ander spul, en da’s ook gelijk het grote bezwaar als je een oude diesel hebt.
Tuurlijk zal het best een andere samenstelling hebben, dezelfde diesel duurder verkopen zou wel heel erg dom zijn maar al dat marketing gelul van shell geloof ik dus geen barst van, schoner en zuiniger, ja ja, ze willen gewoon de milieubewuste rijder laten overstappen op dit spul zodat die kan rechtvaardigen dat ie diesel rijdt. Ik heb nog geen goed onafhankelijk onderzoek gelezen waarbij de betere resultaten echt naar voren komen. Zelfde onzin als shell pura, was ook zo’n nep spul. Heb toen geprobeerd om het TNO onderzoek te krijgen voor de werkelijke effecten, mooi dat shell die niet naar buiten brengt, dan weet ik genoeg. De standaard diesel in nederland is al van zo’n hoge kwaliteit dat je echt niet dit soort spul erin hoeft te gooien, kost je kapitalen en nogal logisch dat je nu zuiniger rijdt, het is zomer. Al die duurdere brandstoffen zijn alleen goed voor de fabrikant, reken maar dat de marge hoger is op dit soort producten ivm standaard brandstoffen. En zij maar lol hebben, het nederlands volk trapt er ook nog in.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Tuurlijk zal het best een andere samenstelling hebben, dezelfde diesel duurder verkopen zou wel heel erg dom zijn
Als ze er mee weg komen (wat ze doen), dan is het natuurlijk ontzettend slim
Ik merk er trouwens ook geen h#l van, of ik nu Vpower of van de witte pomp tank. Enkel in m’n portomonee.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Iedereen zit te klagen over de hoge brandstofprijzen en wat doet men? gooi er nog het duurste spul in ook Als het nog nut had, ok….. Ja, voor shell
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl