Voorkant komt slecht omhoog
deBoesselaere
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 30-03-2009

Gepost: 07 juni 2009 04:38 PM

Beste BX-liefhebbers,

Ik rij nu al zo’n 2 maanden in een BX (deauville 1993 berline), ik ben over het algemeen erg tevreden over de auto, hij rijdt erg lekker en is best zuinig.

Alleen ondervind ik wel wat probleempjes: sinds kort komt de voorkant erg slecht omhoog. Als ik de wagen op de standaard rijhoogte laat staan (ik rij meestal alleen in het weekend) dan is ‘ie na een weekje omlaag gezakt en komt hij na het starten niet omhoog voor. Alleen als ik de hoogteregelaar een standje hoger zet begint ‘ie te komen. Hoe zou dit kunnen komen? Is er iets dat ik zelf kan controleren?

Alvast bedankt!

Groet,
Willem

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 07 juni 2009 04:45 PM
  [ # 1 ]

Hoogteregelaar zit vast; zeiknat in de WD40 of een goeie kruipolie spuiten en een paar ‘dansoefeningen’ (omlaag-omhoog-etc) doen.
Komt wel vaker voor en is niet echt serieus.
Meestal betekent dat ook dat de LHM wel een keer verwisseld mag worden…

Een ‘93-er?
Mmm…hoe is de kofferbak/ subframe van onder de auto uit gezien..?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11791
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juni 2009 05:32 PM
  [ # 2 ]

Ja. Ik heb hetzelfde gisteren gedaan, maar geen dansoefeningen. Boeltje een half uurtje in de WD40 laten weken, daarna even lekker raggen met de hoogtehandle en nu stijgt/daalt de TZD weer keurig netjes. Ben benieuwd voor hoe lang trouwens…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 07 juni 2009 07:54 PM
  [ # 3 ]

ik heb er eerlijk gezegt nooit geen problemen mee. nog nooit een sleutel of spuitbus aan de hoogteregelaar geweest.  Cool

achter lekt de hoogteregelaar wel een beetje (druppels aan het rubberen afdekkapje), en lekt volgens mij ook een beetje langs de veercilinders, hij staat namelijk na 5 minuten al met de kont aan de grond.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 juni 2009 09:38 PM
  [ # 4 ]

Ik had hetzelfde probleem, inderdaad een vervuilde hoogteregelaar. Nieuwe LHM en veel gymnastieken heeft bij mij goed geholpen.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 08 juni 2009 02:21 AM
  [ # 5 ]

Als je ‘m nog niet zo lang hebt kun je beginnen met verse LHM, eventueel spoelolie erin. En aangezien veel BXen niet onderhouden worden, zul je ook wel een rondje nieuwe bollen kunnen gebruiken…

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 juni 2009 03:21 AM
  [ # 6 ]

Ik zou zeggen: als je de onderhoudshistorie niet kent, begin dan maar eens met het verversen van de LHM, het legen van de tank, reinigen van filters en doorspoelen van leidingen. Daar is al genoeg over geschreven. Na enige tijd moet het probleem zijn verdwenen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook