tikkende hd pomp
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 06 juni 2009 10:40 PM

Na zowel de hoofdbol alsmede de drukverdelerbol te hebben vervangen, vraag ik me af wat verder te doen aangezien de hd pomp te snel tikt (vooral bij het optrekken. Wie kan mij advies geven hierover? Moet ik de andre bollen alsnog testen/vervangen? Voor de rest veert mijn v6 normaal.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 07 juni 2009 01:26 AM
  [ # 1 ]

Als alle bollen goed zijn, zou je HD-regelaar ook een probleem kunnen hebben met de in -en uitslagdrukken. Maar dan moet je hem testen met manometers in het systeem. Ook kun je beginnen met alle retourleidingen van de diverse componenten los te nemen, misschien is er 1 bij die enorm lekt. Begin eens bij je stuurhuis en je remservo…

Anders even bij een specialist langs voor een korte checkup. Chyparse is in deze een goede trouble-shooter maar Almere is nu ook weer niet echt naast Den Haag.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
dimmar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 18-12-2005

Gepost: 07 juni 2009 09:08 PM
  [ # 2 ]

xm tikkende hogedrukregelaar

inderdaad, een paar dagen later is het tikkende geluid vooral aanwezig als ik het stuur draai, ook in het begin bij het optrekken maar dat wordt later minder.
zou er dan toch iets mis zijn met het stuurhuis?

dirk

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juni 2009 10:32 PM
  [ # 3 ]

heb je iets meer info:
frequentie van tikken
wanneer gaat er precies sneller/langzamer getikt worden?
diravi? (denk het wel, met een V6)

Ik ben namelijk ook met een project bezig dat hier mee te maken heeft.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 07 juni 2009 10:48 PM
  [ # 4 ]

Mijn HD tikt ook als een gek Smile maar ik weet ook dat ik een grote lek heb dus daar kan het mee te maken zijn Smile en idd het is ook bij mij met het optrekken dat hij dan rustiger word.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 07 juni 2009 11:27 PM
  [ # 5 ]

@pimperklaas
Is dat een intern of extern lek, en waar?

Er wordt vaak snel naar het stuurhuis gewezen, maar ik heb mijn totale stuurhuis vervangen, maar het probleem bleef. Ik ben nu met de remservo bezig, hopen dat daar het probleem zit.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 07 juni 2009 11:39 PM
  [ # 6 ]

mijne tikt omdat bij de t (ookwel Y genoemd) splitsing enrnistig lekt.. probleem bekend maar nog niet opgelost Very Happy tevens had ik ook een lek bij mijn stuurhuispomp (ofzo hoe dat ding ook heet Razz)

Profiel  
 
pieter v6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 08 juni 2009 11:59 PM
  [ # 7 ]

heb niet de oplossing maar wel hetzelfde probleem.
mijn bollen zijn allemaal okay (chyparse geweest) heb nu nog spoelolie in het systeem en ga ik binnenkort vervangen. Zolang ik rechtuit rij is er niets aan de hand, bij stadsverkeer (sturen, manouvreren) hoor ik hem veel te veel. betreft overigens ook een v6 (diravi). Hoogteregelaar wil ik ook reviseren/vervangen omdat ie af en toe met de kont in de lucht blijft hangen. Ben benieuwd naar jullie ideeën.

gr pieter

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 09 juni 2009 12:11 AM
  [ # 8 ]

BTW,,, voor de mensen al een keer geprobeerd om hem te ontluchten???

Profiel  
 
pieter v6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 18-12-2007

Gepost: 09 juni 2009 12:42 AM
  [ # 9 ]

systeem ontlucht zichzelf toch?

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 juni 2009 02:11 AM
  [ # 10 ]
pieter v6 schreef:

systeem ontlucht zichzelf toch?

Deels, het remgedeelte niet helemaal. de rest wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 09 juni 2009 04:36 AM
  [ # 11 ]
Brian schreef:
pieter v6 schreef:

systeem ontlucht zichzelf toch?

Deels, het remgedeelte niet helemaal. de rest wel.

Lijkt me dan ook niet de oorzaak van het tikken van je pomp.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook