Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 25-10-2006
- 2CV Special
- GS/GSA Break Club
- GS/GSA Break special TE KOOP
- SM 3.0 Carbu BVM5
- (Grand) C4 Picasso ligne business
Beste,
Benzine met 98 octaan wordt steeds lastiger te verkrijgen, zelfs bij ons in het dorp. Nu is de laatste pomp bij ons in de buurt ook overgegaan op Total Excellium. Dat heeft een octaangetal ergens tussen 95-96.
Kan je in een 1220 motor euro 95 rijden? Of niet?
en zo niet, wat kan je dan het beste doen? Bestaat er octaanbooster, of iets dergelijks?
graag tips.
groet
ruben
Einstein:
“als je niet weet waar je naar toe gaat, zal je er ook niet komen”
Pluisch:
“Rij Citroen, dan is ergens aankomen niet belangrijk”
Je kan proberen op 95 te rijden en goed opletten of de motor niet gaat pingelen, is dit wel het geval over stappen op 98, of shel v-power(schijnt in t echt 97 te zijn) ondanks dat er 95 aan de pomp staat ten gevolge van een onintresant wettelijk verhaal. Je kan ook de ontsteking iets later zetten en kijken of ie dan niet meer pingelt op 95. of evt een octaanbooster proberen. Maar in principe is je gs gemaakt om op 98 te rijden iig.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
als je op 98 gaat rijden, moet er dan ook de octaanbooster bij?
ik rijd nu al een jaar op 95.
merk eigenlijk geen verschil.
denk er aan : de Ark werd gebouwd door amateurs, de Titanic door professionals!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als het goed gaat op euro 95, waarom zou je er dan 98 in gooien? Octane booster is dan helemaal niet nodig.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik rij ook altijd op 95 , gaat prima.