Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Lelijke Eend schreef:M9 bestaat wel degelijk. Wat de bijbehorende spoed is durf ik zo niet te zeggen. Echter, die M9 bouten kan je bijna niet vinden. Bijna Tip: informeer eens bij Harry Martens uit Limmen. Die is hier lid en adverteert hier ook.
Spoed van de boutjes kan je meten met een draadkammetje !
Die is 1mm zoals ik misschien wat cryptisch schreef in de vorige post
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Boutencentrale in de Spaanse Polder.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
M9x1,25.
Moet je een bout hebben? Kom maar langs…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je ziet: Zelfs M11 is genormeerd.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Hehe, dit ging niet helemaal volgens de regeltjes, maar het ging:
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed zo!
Motortje heeft wel een beetje erg rijk gelopen, zo te zien….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
DriverD schreef:Goed zo!
Motortje heeft wel een beetje erg rijk gelopen, zo te zien….
Ja, verbrandingskamers zijn ook wat zwart.
Nu eens bedenken hoe ik de klepseals er uit krijg zonder dingen te slopen.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ok, dat viel ook weer mee. Klopt het als ik zeg dat de inlaatklep een dunnere steel heeft, en dat als ik daar de 2 verschillende klepseals die ik heb gekregen opschuif, dat ik dan de gene moet hebben die het moeilijkst over de steel schuift?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:Ok, dat viel ook weer mee. Klopt het als ik zeg dat de inlaatklep een dunnere steel heeft, en dat als ik daar de 2 verschillende klepseals die ik heb gekregen opschuif, dat ik dan de gene moet hebben die het moeilijkst over de steel schuift?
Ja , klopt.
Als je ze naast elkaar zet zie je het ook. Je hebt een hoge en een lage.
De hoge is voor de uitlaat , lage voor inlaat.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Bedankt.
Nog een vraagje dan maar (liever nu dan dat straks de hele boel weer in elkaar zit…)
De oude seals zaten geborgd met een metalen veerklemmetje; de nieuwe hebben zelf al een metalen omhulseltje. Moet ik de nieuwe ook borgen met het klemmetje? (Alhoewel me dat weinig nut lijkt te hebben met het metalen omhulsel, maar heel strak vind ik ze niet zitten…) Ik heb er weinig zin in dat de klepseals losraken…
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:Bedankt.
Nog een vraagje dan maar (liever nu dan dat straks de hele boel weer in elkaar zit…)
De oude seals zaten geborgd met een metalen veerklemmetje; de nieuwe hebben zelf al een metalen omhulseltje. Moet ik de nieuwe ook borgen met het klemmetje? (Alhoewel me dat weinig nut lijkt te hebben met het metalen omhulsel, maar heel strak vind ik ze niet zitten…) Ik heb er weinig zin in dat de klepseals losraken…
Kan ik me zo niet herrineren dat er een borgveertje voor gezeten heeft.
Weet ik zo dus niet , maar als ie er weer gemonteerd kan worden zal ik het zeker doen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat borgveertje is inderdaad van jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden. De nieuwe seals kun je zo monteren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Wederom hartelijk dank voor de antwoorden.
Zojuist even in alle rust de verbrandingskamers van de ergste koolaanslag ontdaan:
Links zit wel erg vastgekoekt, ik doe het heel rustig met een dremel met messing borsteltje. Gaat niet snel, maar wel voorzichtig. Onder de koollaag ziet het er allemaal erg netjes uit, klepzetels nog in prima staat.
Morgen even slijppasta en een stokje met zuignapje kopen en dan kan na het slijpen de kop weer in elkaar.
En dan kop nummer 2
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Er zit schot in de zaak, mooi mooi mooi.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “