Er zijn dus zeker drie varianten. Ik had al het gevoel dat de units van BasisBIX met de Boschlampen iets anders waren.
Voor mijn gevoel zijn die lampen iets groter. Er lijkt wat minder ‘vlees rond de ogen’ te zitten. Zowel links, rechts als tussen de lampen zit bij SIEM, schat ik, 0,5 cm meer ruimte.
F
De units (met Bosch lampen) die ik heb laten zien, zijn idd iets anders dan diegene die hierboven staan.
Zo is bijvoorbeeld de buitenste (de grote) lamp niet verstelbaar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Croisette 25 RD schreef:Nog een fotootje dan. Een HDR opname dit keer, gemaakt in Dorkwerd.
Ik heb inmiddels van een aantal deskundigen begrepen dat mijn type verlichting inderdaad niet van Morette is maar van SIEM. Het spul was verkrijgbaar als CX-tuning materiaal en waarschijnlijk ook via de dealer te bestellen.
Frank, wat een WAAN-ZIN-NIG mooie foto!
Hier een Citroën-accessoirefolder uit 1987 (een Duitse) waar de, ik wilde automatisch ‘morettes’ zeggen maar bedoel dus dubbele koplampen, van, voor zover ik het van jullie begrijp, Siem instaan:
Ik kwam toevallig voor het clubblad Ambiance Extreme van de XM club, op het spoor van foto’s van CXA CX-en met dubbele koplampen. Morettes dit keer.
Heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien.
wat een plaatje, niet?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
nog een plaatje

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Croisette 25 RD schreef:
Wat een fantastische foto locatie is die parkeergarage zeg! Extreem fraaie beelden!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Croisette 25 RD schreef:
Die set foto’s is baas
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie foto’s hoor
Van die ronde koplampen ben ik natuurlijk niet overtuigd, maar de kleuren in de foto’s maken een hoop goed
Waarom heb je je Croisette voorzien van zwarte sierstrips? Of is dat omdat de orginele niet te krijgen zijn..? Zo zien zien ook geen orginele achterklep?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Mooie foto’s hoor
![]()
Van die ronde koplampen ben ik natuurlijk niet overtuigd, maar de kleuren in de foto’s maken een hoop goed
Waarom heb je je Croisette voorzien van zwarte sierstrips? Of is dat omdat de orginele niet te krijgen zijn..? Zo zien zien ook geen orginele achterklep?
fotos echt top !
laat even weten als je in de buurt denkt te zijn, voor een shoot. zal ik mijn dame van te voren wassen !!
die ene buiten, met de rechte lijnen van het gebouw en het contrast met de fraaie rondingen van de dame (met ronde koplampen) !!
en ach ja, en zo krijg je altijd wel wat opmerkingen met zulke mooie foto’s. altijd wel wat te vinden…..
wat staat er op de zijstrips ....?
en je nummerbord voor is wat omgebogen…..
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Hey Frank,
Mooie foto’s!
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mijn Croisette is alles behalve origineel. Ik ben geen purist en heb er gewoon mijn ideale CX van gemaakt. Met ronde koplampen, af en toe een klimrek op de achterruit, een chromen Limousine-sierstrip, visgraat stoelen maar zwarte deurbekleding. Ze wordt steeds mooier.
De originele Croisette grijze strips waren lelijk verkleurd. Ik heb ze toen in de carosseriekleur gespoten maar vond een zwarte strip toch mooier
In de zijstrips staat mijn bedrijfsnaam, ik rijd deze wagen zakelijk. Die nummerplaat begin ik mij, vooral tijdens fotografie, ook steeds meer aan te ergeren. Binnenkort zal ik hier maar eens een exemplaar met opgelegde tekst voor aanschaffen.
F
XMTurboCT schreef:Hey Frank,
Mooie foto’s!
Groet, Arjan
He Arjen, We leggen de lat steeds een stukkie hoger
Ik zal er binnenkort ook weer eens met de XM op uit gaan want ik heb nog een mooie parkeergarage op het oog. Eigenlijk moeten we eens afspreken met meerdere citroens en fotografen op zo’n bijzondere lokatie.
F

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Croisette 25 RD schreef:XMTurboCT schreef:Hey Frank,
Mooie foto’s!
Groet, Arjan
He Arjen, We leggen de lat steeds een stukkie hoger
![]()
Ik zal er binnenkort ook weer eens met de XM op uit gaan want ik heb nog een mooie parkeergarage op het oog. Eigenlijk moeten we eens afspreken met meerdere citroens en fotografen op zo’n bijzondere lokatie.F
ik stel mijn cx belangeloos ter beschikking
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje