Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
icefire schreef:Peteryed schreef:icefire schreef:stuurbekrachtiging is een “moet” omdat we het gewoon fijn vinden. Verder is er nix aan de hand met ons
Nou dan kan je ook wel een 14 proberen.
De leen-zx die ik altijd meekrijg vind ik niet prettig sturen. Maar nu vergelijk ik appels en peren.
BX-en met SB sturen soms nog wel eens zwaarder als een 14 zonder. Tenminste dat is mijn ervaring met mijn TZD turbo en een 14 die ik te leen had van de garage tijdens mijn stage.
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
ligt ook a/d bandengrootte… dit kan een hoop schelen qua zwaar sturen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Peteryed schreef:icefire schreef:stuurbekrachtiging is een “moet” omdat we het gewoon fijn vinden. Verder is er nix aan de hand met ons
Nou dan kan je ook wel een 14 proberen.
Precies
Mijn 16TRS automatic heeft gelukkig geen SB. Dat scheelt een hoop gezeur met vage storingen en lastige lekkages. En het ding stuurt zowat lichter dan mijn TZD TURBO break mét SB (die overigens heel gezond is).
Maar och, ter verdediging van TS’s vraag: SB-modellen hebben een iets zwaardere overbrenging (iets minder slagen) dus sturen wat directer dan modellen mét SB. Om het lichte sturen gaat het dus misschien niet eens, maar om het stuurgedrag.
Ich bin ein Breaker