mmmmm….leuk !!!
Mijn “ABS is out of use” lampje brandt tegenwoordig als ik stil sta en dooft na enkele meters rijden…..idiote electronica….ik heb ABS toch niet nodig als ik stilsta.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Misschien toch vervelend bij een APK keuring?
DS4
DS3
C4 VTR+ Coupé,
C1 1.0 Ambiance
C2 1.1 Plaisir,
C1 1.0 Séduction
XM 2.0 CT VSX 1995
XM V6 Ambiance 1992
XM Turbo D12 1989
BX 16 TRI 1989
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Misschien goed om even aan te geven dat er twee types ABS units zijn voor de XM.
Tot en met modeljaar ‘95 is er gebruik gemaakt van een ABS systeem van Bendix. ABS computer zit in de bak en het ABS blok rechtsonder net voor de versnellingsbak. Bij deze types is heel vaak de aansluiting op het ABS blok slecht. De beste oplossing is om deze opnieuw door te solderen. De aansluiting op de computer blijft eigenlijk altijd goed.
Hierna is men over gegaan op een ABS systeem van Teves wat alleen uit een ABS blok bestaat met geintergreerde computer.
Vaak zijn er inderdaad sensoren vies, maar als ik jou verhaal hoor dan zou ik het ergens anders zoeken. Ik heb ook weleens last gehad van vuile sensoren, dan deed ie het soms wel en soms niet. Toen ie het bij mij een keer echt niet meer deed (was bij mijn vorige auto) bleek dat de aanlsuiting op het ABS blok gaar was. Opnieuw gesoldeerd en nooit meer last mee gehad.
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Misschien goed om even aan te geven dat er twee types ABS units zijn voor de XM.
Tot en met modeljaar ‘95 is er gebruik gemaakt van een ABS systeem van Bendix. ABS computer zit in de bak en het ABS blok rechtsonder net voor de versnellingsbak. Bij deze types is heel vaak de aansluiting op het ABS blok slecht. De beste oplossing is om deze opnieuw door te solderen. De aansluiting op de computer blijft eigenlijk altijd goed.
Hierna is men over gegaan op een ABS systeem van Teves wat alleen uit een ABS blok bestaat met geintergreerde computer.
Vaak zijn er inderdaad sensoren vies, maar als ik jou verhaal hoor dan zou ik het ergens anders zoeken. Ik heb ook weleens last gehad van vuile sensoren, dan deed ie het soms wel en soms niet. Toen ie het bij mij een keer echt niet meer deed (was bij mijn vorige auto) bleek dat de aanlsuiting op het ABS blok gaar was. Opnieuw gesoldeerd en nooit meer last mee gehad.
het verhaaltje klopt niet helemaal : ik heb een 96’r xm 21TD
dan zou ik dus een teves moeten hebben maar deze hebben “slechts” 35 pennetjes….........ik heb er 37 geteld hetgeen betekend dat het een bendix is ook is het ABS blok geintergreerde met de (abs)computer.
tja het blijft een citroen…hetgeen zoiets betekend als wat hebben we vandaag in het schap liggen: nog 23 bendixen : dan monteren we vandaag maar bendixen in de xm’s
wel heb ik inmiddels de locatie: onder het accuhuis Oh ja, de vier sensoren zijn oke: alle 4 zijn 1.1K-ohm
ga me nu maar eens verdiepen in het uitlezen van de codes mbv een ledje…....
relais schijnt oke te zijn.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Link direct naar het diagnose pdfje
http://members.home.nl/jympie/diagnose codes.pdf
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Duizend bommen en granaten!!! Gisteren bij de herkeuring ging mijn ABS weer opspelen! Halve dag later was er niets meer aan de hand en goedgekeurd.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)