EW schreef:jpiek schreef:Enschede - R’dam : 1 uur 30 minuten
gloeiende!!!
Daar doe ik zeker twee uur over!!!!
Moet ik er wel bij zeggen dat we om ca 22:00 ‘s avonds vertrokken, dus lekker de ruimte op de weg…. En met HP voel je die betonblokken daar ook niet.
Was gemiddeld iets van 137 km/uur ofzo, cruissnelheid 170
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
jpiek schreef:metro2005 schreef:
Op benzine deed de bx tussen de 1 op 8 en 1 op 10 en op lpg was ik blij als ik de 1 op 8 haalde want meestal lag het rond de 1 op 7.
de xantia rijdt gemiddeld 1 op 12 met uitschieters naar 1 op 11 en 1 op 16.
Hoe rij je dan als ik vragen mag ? Met m’n 2.0 16v SX was ik blij als ik tenminste 1 op 10 haalde, vaker was het voor elke 300 km 40 liter tanken… En 1 op 16 ? Dat heb ik nog nooit gereden met een auto…
Als je idd. gelijk hebt, kan ik m’n idee om een BX GTI te kopen wel laten varen, ik zou dan ws. 1 op 6 rijden. ops:
anticiperen, snel opschakelen en constante snelheden rijden.
en niet vaak korte stukjes rijden.
ik heb overigens wel een 8 valve misschien dat dat scheelt.
die 1 op 16 was overigens 800km constant 100km/u rijden
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Mja, dat doe ik dus ook…
Moet wel zeggen dat de Excel 1.3 een heel stuk zuiniger rijd
1 op 14 tot 1 op 15…
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
jpiek schreef:
Was gemiddeld iets van 137 km/uur ofzo, cruissnelheid 170
Uh…..
137, is dichter bij mijn top dan jouw kruissnelheid geloof ik
Denk dat ik er maximaal gemiddeld 120 uit zou persen, dan zou ik een kwartier later aankomen…..
en twee liter olie bij kunnen vullen…...
EW schreef:jpiek schreef:
Was gemiddeld iets van 137 km/uur ofzo, cruissnelheid 170
Uh…..
137, is dichter bij mijn top dan jouw kruissnelheid geloof ikDenk dat ik er maximaal gemiddeld 120 uit zou persen, dan zou ik een kwartier later aankomen…..
Mja, met een Xantia met 135 Pk is het geen kunst hoor, die trek je ineens door naar +200 (als je de ruimte hebt).... En met 0 tot 100 in 10 sec. heb je bij voorbaat al gewonnen bij het stoplicht. Menigeen was zo stomverbaast dat ze veeeeeel te laat hun gas intrapten
En V6 of CT zou helemaal gaaf zijn, maar dan heb je echt een draaikolk in je tank.. Niet te betalen voor mij…
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
of natuurlijk de oude 2.0 16v met 155pk zoals die in de eerste vsx’en geleverd is…mijn droomxantia op een door 3e gedeelde eerste plaats
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:of natuurlijk de oude 2.0 16v met 155pk zoals die in de eerste vsx’en geleverd is…mijn droomxantia op een door 3e gedeelde eerste plaats
Serieus ? Als ik 14 Miljoen zou winnen (bijvoorbeeld), zou er bij mij een V6 Activa of 2.0 SX CT Activa voor de deur staan…. Hoewel, een XM CT is ook niet echt verkeerd…
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
dat is dan alleen voor de xantia’s
Dan zou ik eerst een mooie 93ér blauwe xantia 2.0 16v vsx willen hebben,
een beige 1.9TD(sleutelbak)
en misschien een v6 voor de power, ,maar ach als je een xm 2.5 td ook al in de collectie hebt dan mag die v6 ook weg
Aan de andere kant, dan eerst activa in de diesel
maar het begint echt op een bx-xantia sentimenten draadje te lijken ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:maar het begint echt op een bx-xantia sentimenten draadje te lijken ops:
Dat mag van mij ook, als het verder maar ontopic blijft
(dus alleen de BX t.o.v. de Xantia, of omgekeerd)
Vele Xantiarijders hebben namelijk ervoor een BX gehad (of meerdere)....en nu blijk ik niet de enige te zijn die geswitcht is van een Xantia naar een BX.
Nouja, ,hoe kan je mijmeren over een auto die je nog niet gehad hebt? of mijmeren over een auto die je voorlopig niet zult rijden ook niet..
Zoals je misschien een beetje hebt gelezen wordt de xantia mogelijk dinsdag vervangen door een XM… een actie waar ik niet blij mee ben maargoed, helaas laat de verzekering mij ook niet echt toe om voor mijzelf een xantia te kopen dus helaas pindakaas..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:.. een actie waar ik niet blij mee ben maargoed, helaas laat de verzekering mij ook niet echt toe om voor mijzelf een xantia te kopen dus helaas pindakaas..
Dus de TD van je vader mag (of kan) je niet van hem overnemen ?
Zou wel jammer zijn, je kent die auto zo ondertussen van onder tot boven.
Zeg maar tegen je Pa dat ik 3,5 jaar geleden de BX 1.4 ook 3 maanden stil heb laten staan totdat Renz z’n rijbewijs had (had ie al maar alleen militair)....is toch leuk als je allereerste auto..(Eh..sorry) CITROEN van je Pa is geweest ?
Laat hem dit stukje maar eens lezen en zeg maar dat IK hem aanraad om die TD voor jou te laten staan….dat schept een extra band tussen vader & zoon.
Nou en of….maar het wordt nu wel erg krap en om dan vanaf mijn 18e minimaal 1318 p/jaar aan verzekering af te tikken vind ik zonde…
Het moet wel heel gek lopen….
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Niet TE snel reageren, Nico…ik had er nog wat bijgeschreven.
Enne…als jij nou de prmie betaald en hij blijft gewoon op je Pa’s naam staan ?
Renz had natuurlijk het geluk dat hij meteen een aparte verzekering van defensie kon krijgen.
ik zal het uitprinten en alvast in de auto leggen, ,morgen ben ik te slaperig
morgen weer vroeg op, postbussen rijden en dan door naar….uhm ja, ergens heen…echoapparatuur afleveren bij een ziekenhuis, je wil niet weten hoeveel ziekenhuizen ik van binnen heb gezien
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ik kan natuurlijk niet in de portemonnaie van je vader kijken…...maar ik kan wel een beetje op zijn gemoed (en vadergevoel) spreken, door te stellen dat jij hem al heel wat keren uit de brand hebt geholpen met de TD….en dat je GRAAG straks (wanneer wordt je 18 ?) de Xantia van hem zult koesteren als geen ander.
Want reken maar dat ik een goed gevoel had toen ik zag dat Renz elke week (zonder pech) met die rode 1.4 naar de kazerne reed….toen reed IK knapper dan hij.,......nu delf ik het onderspit met een TD tegen een HDI 110 pk Exclusive ops:
Nou,...zo kan ie wel hè ?