15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 

Les BX d’Avenue Centime - Breek: Weg (Epiloog p.16)
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11791

- Xantia TD SX
Gepost: 20 mei 2009 02:09 AM
  [ # 211 ]
BasisBIX schreef:

Wat is er nou mis met de BX pook?  Rolling Eyes

Ik vind dit zo’n slappe hap/zak…..  Wink

Is ook. Maar ach, eens wat anders… De op de Xantia/XM pookknop aangepaste rubberhoes heb ik nog gewoon dus die kan er ook zo weer in Wink

Maar ik vond de suggestie van Knäckor de moeite waard - als XM knop, dan ook luxe hoes. Gelukkig werd mijn creatieve hersenhelft vanmorgen het eerst wakker, dus had ik ineens het idee voor een quick fix Very Happy

Ik zag op eBay trouwens een 8-ball pookknop voor de Xantia, die moet dus ook passen Rolling Eyes

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 07 juni 2009 02:26 PM
  [ # 212 ]

Goed, hoe staat het ervoor met de BXen?

De beide bollenbakken hebben gisteren een oliebeurtje gehad (was hard nodig). Brandstoffilters, oliefilters, luchtfilters & olie. Verder wat kleinigheden weggewerkt, met name aan de Breek: losse paravent, losse handgrepen aan het plafond en een rotte deurschakelaar.

Maar toch, maar toch…

Dat apparaat kwengelde al danig met motorolie (nogsteeds trouwens), maar nu ook weer met LHM (vanaf de hoofdbol, die zo te zien een forse roei gehad heeft), er moeten nog nieuwe remblokken achter in, er moet linksvoor nog een stevig lasklusje worden gedaan, de dynamo loopt op zijn allerlaatste benen en sinds gisteren is de koppeling dood. Ik ben zelf heel nieuwsgierig hoe dat afloopt voor de Breek, maar als iemand intussen nog een technisch gezonde BX diesel te koop weet…

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 07 juni 2009 08:18 PM
  [ # 213 ]
Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2009 08:29 PM
  [ # 214 ]

Dank je.

Maar ‘t heeft niet geholpen. De Breek staat voor de tweede keer in een maand met twee wielen op de sloop. Natuurlijk, er kan heel goed een nieuwe koppeling in, maar daar houdt ‘t niet mee op. Er zijn zó veel puntjes en punten die dan in de nabije toekomst voor gelazer gaan zorgen dat ik er niet eens aan wil denken. Gezien mijn werk en jaarkilometrage heb ik een auto nodig die ik gewoon domweg kan vertrouwen.

Wat niet wegneemt dat dit verder best een redelijke BX is, waar ook wel perspectief in zit op zich, maar ik heb zelf de middelen en de tijd niet om het goed te doen. Dus ze gaat weg…

Het plan is om de wielen onder de Zwarte TZD te gooien (daar moeten toch nieuwe banden om en die hebben niet lang gelopen onder de Breek) en om ook het stuurhuis over te beunen (die is op de breek potdicht en op de TZD tamelijk lek). Verder blijven er uit de Breek nog wat trivia over voor de TZD. Wat dan overblijft is up for grabs (chic deurpanelen, GTi/Progress meubilair, eerste neus, goede portieren, achterklep enz. enz. Of gewoon een donorauto. Of een projectje voor iemand om aan te pakken…)

De Zwarte TZD blijft wel, dus jullie zijn nog niet van me af. En ik zal de Breek zeker weten missen…

Derk

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6168

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 08 juni 2009 09:46 PM
  [ # 215 ]

Jammer. Je zult het zelf het beste weten; je bent enthousiast genoeg!
Ik hoop dat je de auto nog kwijtkunt aan een liefhebber.
Anders is wellicht het BX clubmagazijn nog een optie?
In ieder geval, succes met de zwarte diesel. En ik hoop toch dat de Breek nog goed terecht zal komen.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2009 09:52 PM
  [ # 216 ]

Ja, hmja.

Het is wel zonde inderdaad omdat ik net de ombouw een beetje klaar had enzovoorts. Maar het wordt een beetje een regen/drup verhaal. Dat kan ik nu niet gebruiken, gewoon uit tijd/faciliteiten overweging. Maar inderdaad, liefhebbers meldt U. Het is minder pijnlijk als ze weer goed terecht komt… Het kan wel klaar, maar dan moet je eigenlijk zelf kunnen klussen. Daar heb ik dus even de ruimte niet voor. De koets is wel heel redelijk verder, en dat is wel iets waar we eigenlijk zuinig op zouden moeten zijn…

Tja. Ik baal er enorm van Confused

De Zwarte TZD krijgt hierna denk ik een VIP-treatment. Gewoon omdat ‘t toch nodig is om tenminste één echt lekkere bollenbak aan het verhaal over te houden Wink

Derk

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 09 juni 2009 05:55 AM
  [ # 217 ]
Penny Lane schreef:

maar als iemand intussen nog een technisch gezonde BX diesel te koop weet…
Derk

De TZD-automaat op dit forum wellicht? Of is-t-ie al weg?  Rolling Eyes

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 09 juni 2009 07:42 PM
  [ # 218 ]

Heb ik aan gedacht, maar heeft ook weer het e.e.a. nodig plus, die lust een beetje olie. Mijn ervaring met dat soort teksten is dat ik op 60K per annum zomaar elke week er een litertje in moet gooien. Dat moest maar niet.

Het zit ‘m ook wel in het veelrijderschap hoor. Ik rij drie stevige jaarkilometrages per jaar, en dan is een BX wel lekker maar ook wel al kwetsbaar door de leeftijd. En dat sluit punt-voor-punt repareren ook een beetje uit omdat je dan bijna om de 14 dagen ter werkplaats moet…

(Dus heb ik een ‘99er Mazda 626 GLX Station DiTD 110 pk Mad gekocht met anderhalve ton minder op de klok dan de Break een ruim een halve ton minder op de klok dan de eerstvolgende Xantia diesel…)

Het maffe is dat die Zwarte TZD Berline met 409K op de klok loopt als een nieuwe en maar weinig olie verspeelt. Die kan nog jaren draaien!

Desalnietteminniettegenstaande dat alles kan iemand met minder jaarlijkse KM’s en betere eigen sleutelfaciliteiten er nog jaren lol van hebben…

Derk

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9070

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 juni 2009 09:09 PM
  [ # 219 ]
Penny Lane schreef:

(Dus heb ik een ‘99er Mazda 626 GLX Station DiTD 110 pk Mad gekocht

Shocked

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 09 juni 2009 09:38 PM
  [ # 220 ]
Timo1990 schreef:
Penny Lane schreef:

Shocked

idem

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 09 juni 2009 11:39 PM
  [ # 221 ]
Tjerk schreef:
Timo1990 schreef:
Penny Lane schreef:

Shocked

idem

idem

Maar ik beloof dat de TZD wel een VIP-treatment houdt. En in (uit?) principe wil ik de Breek goed laten afvloeien naar een liefhebber. Heeft trouwens nog iemand zwarte C-stijlbekleding voor een Berline??

Derk

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 juni 2009 02:36 PM
  [ # 222 ]

deze wilde ik jou niet onthouden….

En laat jouw witte break nou nog net een motorsteun hebben:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-bx-break-19-tgd-stationwagon-5-drs-48753149.html

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 10 juni 2009 02:54 PM
  [ # 223 ]
McDean schreef:

deze wilde ik jou niet onthouden….

En laat jouw witte break nou nog net een motorsteun hebben:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/citron/citron-bx-break-19-tgd-stationwagon-5-drs-48753149.html

Thanks! Maar nu eerst te laat. Ik ga even een tijdje met een oerdegelijke Jap Mad op pad, en dat Citroën rijden komt later goed. Er staat altijd nog een strakke TZD en later als ik groot ben komt die DSuper ook weer op de weg (Daar heeft mijn vader zijn pensioneringsproject van gemaakt). Dus met bloedend hart even reduceren tot weer 1 BX (maar lekker wel een hele mooie Cool)

Zou er iemand de lol van inzien om een 21 turbodiesel van een XM in de Breek te lepelen? Dat kan wel heel goed namelijk… Think of it. Type 1 uiterlijk, redelijk luxe interieur en in verhouding een leuke puist power onder de kap…

Derk

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 juni 2009 06:22 PM
  [ # 224 ]

best leuk!

Maar waarom ver type 1 je de TZD niet?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 10 juni 2009 06:49 PM
  [ # 225 ]

Omdat die nog romdom super in de lak zit. Ik heb witte T.1 spullen, en dat gaat raar staan op een zwarte BX. Overspuiten vind ik nog zonde… Ik had er wel aan gedacht trouwens! Maar goed, T1 Berlines zijn er nog wel, as opposed to Breaks.

Derk

Profiel  

15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook