3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Archi’s Xantia.. remblokken achter zijn aan de beurt
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 april 2009 11:21 PM
  [ # 31 ]

Ik zie de connectie tussen knipperende oliedruklampjes, en een stukkende thermostaat niet echt? Ik denk overigens dat je oliepeillampje knippert na een koude start. Deze knippert geloof ik een halve minuut om vervolgens te doven. Ik zou dus als eerste je oliepeil maar eens checken!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 30 april 2009 09:50 AM
  [ # 32 ]

Oliepeil is OK.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 04 mei 2009 08:43 PM
  [ # 33 ]

kan zijn dat je oliepomp minder word.

kennis van me had het met een slopel.
ook olie lampje bij koude start.
Oplaatst was het olielampje tot 1500 rpm en daarna was het einde verhaal..

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 11 mei 2009 03:21 PM
  [ # 34 ]

Heb je de auto wel horizontaal staan bij het starten?

Want mijn broers Xant doet hetzelfde hier in limburg (staat een beetje schuin op de oprit). De oliepeilsensor schijnt erg gevoelig te zijn voor, of de auto horizontaal staat of niet.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 11 mei 2009 10:55 PM
  [ # 35 ]

Da’s idd het geval. Nu merk ik wel dat het geknipper ietwat nerveuzer begint te worden: hij knippert dus vaker (vooral bij de ‘warme’ start) Oliepeil is precies tussen het min- en max.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 27 mei 2009 01:54 AM
  [ # 36 ]

Vanochtend had ik weer een knipperend ‘STOP’ lampje samen met watertemperatuur. Vreemd, want hij blijft netjes rond de 80° (een enkele keer iets onder de 90) maar de vents slaan steeds loeihard aan. Tijdens het rijden zelfs om de twee seconden (4x kort en dan 1 keer lang). Vandaag bleven de vents draaien en het lampje bleef ca. 1,5km lang branden. Temperatuur bleef echter constant 80.

Iemand een id??

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 mei 2009 02:00 AM
  [ # 37 ]

De tempsensor die je koelfans aanstuurt.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 27 mei 2009 09:59 PM
  [ # 38 ]

Klinkt logisch.

Kun je mij aangeven waar ‘ie zit?

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 27 mei 2009 11:42 PM
  [ # 39 ]

Jawel, ik geloof dat het de bruine sensor is op het thermostaathuis.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 09 juni 2009 12:41 PM
  [ # 40 ]

Uhm, wat ik zei klopt niet. De fans worden aangestuurd door een thermocontact in je radiateur. Deze heeft voor de rest niets met elektronica te maken. Boven een bepaalde temperatuur schakelt hij waardoor de fans gaan draaien. Als de fans te vroeg gaan draaien, kan dat duiden op lucht in je systeem of een brak thermocontact. De bruine sensor heeft hier toch weinig mee van doen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juni 2009 06:35 PM
  [ # 41 ]
PrutsyLJ schreef:

Als de fans te vroeg gaan draaien, kan dat duiden op lucht in je systeem of een brak thermocontact.

Dat kan ook het koelvloeistoflampje verklaren. Tenminste, als het stiekem niet het temperatuurlampje, maar het peillampje is. Is het symbooltje golfjes met een thermometer, of golfjes met een drijvend dingetje erop?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 12:06 AM
  [ # 42 ]

Nee, gewoon het stoplampje wat brandt samen met het rode lampje van de temperatuurmeter. Volgens Peter van citro-advies is het een bijzonderheid: de auto is ooit voorbereid voor een airco. De oude stekker (rechtsonder) zit er gewoon nog. Terwijl er een nieuwe stekker erboven is geplaatst. Of de motor is ooit geruild, dat kan ook. Maar gezien de lage km-stand, lijkt mij dat toch niet het geval. Binnenkort wordt tijdens de d-wissel alles doorgemeten. Apart verhaal, heb de kennis niet in huis om de details te vertellen maar ik beloof jullie op de hoogte te houden.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 12 juni 2009 12:10 AM
  [ # 43 ]
PrutsyLJ schreef:

Uhm, wat ik zei klopt niet. De fans worden aangestuurd door een thermocontact in je radiateur. Deze heeft voor de rest niets met elektronica te maken. Boven een bepaalde temperatuur schakelt hij waardoor de fans gaan draaien. Als de fans te vroeg gaan draaien, kan dat duiden op lucht in je systeem of een brak thermocontact. De bruine sensor heeft hier toch weinig mee van doen.

De bruine sensor zit er niet eens in. En de fans slaan wel tijdig aan maar dan op volle kracht. En ook dat is ook niet altijd. Dan weer wel en dan weer niet.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 28 juli 2009 06:28 PM
  [ # 44 ]

Distributieriem vandaag laten vervangen, samen met waterpomp en spanrol. Ook gelijk de multiriem vervangen. Daardoor moest ook de KVS eruit. Tijdens het warmlopen sprong gelijk de fan aan met de laagste versnelling. Dat was wel ok, maar daarna (op autoweg) wéér hoge snelheid van de fan tegelijk met ‘stop’ lampje.

Als er iemand nog een suggestie heeft: graag!

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
joink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 20-12-2005

Gepost: 29 juli 2009 01:48 AM
  [ # 45 ]

Bij mijn HDi had ik ook een knipperend stop + kvs lampje, maar alleen als ik de airco inschakelde. Bleek dat één van de drie bitronrelais stuk waren. Deze zitten achter de gril bij de ventilatoren.
Kijk anders ook eens naar dit draadje (Xantia Club).

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook