Ik ga voor school mee doen aan jong ondernemen volgend jaar. Dit houd in dat we via die organisatie een bedrijf mogen oprichten en een jaar runnen, als het goed loopt kunnen we het bedrijf daarna nog doorzetten.
Nu viel mij pas geleden op dat er in nederland geen online onderdelen winkels zijn. Er zijn een aantal zaakjes die wat oline verkopen maar dat is meestal tunings onderderdelen of een zeer beperkt assortiment. Daarom leek me dit een mooi bedrijf om op te gaan zetten.
Nu is mijn vraag, is hier belangstelling voor? Of kopen jullie liever alles bij de brezan/dealer enz.?
Die winkels zijn er wel degelijk namelijk: onderdelendirect en autopartsonline . Binnenkort komt er ook nog een webshop voor accu’s bij. Overigens lopen beide webwinkels als een trein. Dus ik denk dat er zeker genoeg markt voor is .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik koop regelmatig onderdelen bij CX-basis.de. Prima, maar niet heel goedkoop.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik koop heel veel bij CitroWorld .
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Het is zeker wel een idee om daarin iets te beginnen, of het mij trekt weet ik niet. De monteur van de lokale garage woont 10 huisnummers verder en dus is het even ‘s ochtends bellen en ‘s avonds ligt het bij hem thuis.
Vraag is alleen wat doe je met verkeerde bestelde onderdelen? Soms is het niet direct duidelijk welk je moet hebben en zou je alle 3 onderdelen bestellen, bij reparatie kijken welk het eigenlijk is en dan de andere 2 terugsturen….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
autopartsonline verkoopt alleen remmen en veren enz. dus niet een volledig aanbod, die ander kon ik nog niet.
maar als ik het hier zo hoor is er wel redelijk markt voor.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik zie dat ze bij onderdelendirect lang alles niet verkopen.
Koppelingen b.v.
http://www.artaparts.nl
Maar een beperkt aanbod.
Misschien een afspraak maken met de mannen van H-base, je zet heel de winkel op, achteraf heb je gelijk werk.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
dat was idd het idee, om met bijvoorbeeld h-base samen te gaan werken, beetje zoals bol.com het doet. die hebben alleen een kantoor en zien in principe alle spullen die ze verkopen nooit zelf.
Ik zou zeggen doen.
Succes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
-niels- schreef:dat was idd het idee, om met bijvoorbeeld h-base samen te gaan werken, beetje zoals bol.com het doet. die hebben alleen een kantoor en zien in principe alle spullen die ze verkopen nooit zelf.
Dat is bij onderdelendirect ook zo. Ik moet op mijn werk regelmatig onderdelen afleveren voor particulieren die via onderdelendirect besteld zijn. Onderdelendirect heeft weer een dealtje met mijn werkgever, die het spul dus levert.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Hee, Niels! Met dat jong ondernemen ben ik nu ook bezig
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bij zaken die er nu al zijn online koop ik ook. Scheelt kilometers. Een (zeer) uitgebreid assortiment mis ik online nog wel, dus daar liggen wat mij betreft kansen.
kej, wat voor bedrijf heb je? of begin je nu net?
dat was mij ook al opgevallen, aanstaande vrijdag gaan we er over vergaderen dus dan zien we wel hoe we het gaan doen.
Wij hebben Cupwcc. http://www.cupwcc.nl site is bij lange nog niet af. Maar daar staat wel een beetje wie wat hoe.
Zorg maar wel dat je je mentor te vriend houd, want die van ons is er al mee gestopt
ziet er idd netjes uit bart, succes.