6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

XM TurboCT van Emiel ABS storing opgelost
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 21 april 2009 08:33 PM
  [ # 76 ]

5W40 en 10W40 kan prima. De 5W40 is echt niet te dun en heeft tov een 10W40 een betere kwaliteit basisolie waardoor er veel minder afzettingen plaats vinden.

In mijn PRV V6 24v motor doe ik een veel dunnere 0W40 Mobil1 Cool en dat is de enige motorolie die mijn motor krijgt Very Happy .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 07 mei 2009 12:15 AM
  [ # 77 ]

Dit topic begint weer stoffig te worden, tijd voor een kleine update;

Ik heb vorige week het carter weer gevuld met 10W40 olie, echter het probleem van het lekken blijft, het komt echt tussen de bak en de motor weg, ik geloof dat ik mij er voorlopig bij neer moet leggen en moet ga nadenken om in de toekomst toch eens de bak erachter weg te halen om koppelingsetje te vervangen en de keerring Rolling Eyes

Vandaag ook even de tijd genomen om twee sloperijen te bezoeken in Drachten en dat was zeker de moeite waard, bij sloperij Lettinga op de Hemmen in Drachten staan zo’n 6 XM’s waarvan er eentje in de goud/champagnekleur van Patje74, wellicht is dat nog een tipje waard, plaatwerk leek niet verkeerd!
Ik heb een bakje gevonden voor boven de radio en ook nieuwe schakelaars voor de spiegelbediening en de achter ruitenwisser, de lampjes van die twee schakelaard brandden niet meer, nu wel en de sproeier achter werkt weer naar behoren.
Ook heb ik het kleine bakje in de middenconsole gevonden en vervangen, de oude was voorzien van twee gaten en leek daardoor niet mooi meer, nu lijkt alles weer netjes.
Bij sloperij Nicolai op de Fokgertsterleane (ri. Surhuisterveen) stond maar een XM, een blauwe type 2 echter geheel leeggehaald al, de eigenaar van de sloop vertelde mij dat hij begin deze week een nagenoeg compleet exemplaar gesloopt had omdat die in de weg stond, tsjah probeer zo iemand maar eens de waarde van een XM uit te leggen, dat heb ik dus maar niet geprobeerd…

Emiel

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 07 mei 2009 12:18 AM
  [ # 78 ]
BX19trs schreef:

Vandaag ook even de tijd genomen om twee sloperijen te bezoeken in Drachten en dat was zeker de moeite waard, bij sloperij Lettinga op de Hemmen in Drachten staan zo’n 6 XM’s waarvan er eentje in de goud/champagnekleur van Patje74, wellicht is dat nog een tipje waard, plaatwerk leek niet verkeerd!

Tof! Heb je daar toevallig adresgegevens van? Dan kan ik daar de spatborden mooi van overzetten.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 19 trs
Gepost: 08 juni 2009 12:24 AM
  [ # 79 ]

Helaas, aan alle pret komt soms een einde….

Wat afgelopen vrijdag had kunnen beginnen als een leuk en gezellig kampeerweekend met de familie eindigde zo’n 2 km buiten Leeuwarden met een vastloper in de versnellingsbak boven op een brug…

De XM kwam met een klap tot stilstand met blokkerende wielen…

De motor loopt nog als een zonnetje, de pook lijkt alle versnellingen nog te selecteren maar de bak lijkt muurvast, echter de XM wil nog wel rollen met ingedrukte koppeling…
De ANWB constateerde een vastloper van de motor, echter na enig uitlegwerk van mijn kant (de motor liep nog) kon hij ook maar een ding concluderen en dat is dat de bak aan gruzelementen is.
Theo Faber heeft de XM afgesleept naar mijn werkplaats in Leeuwarden waar hij nu staat te wachten op reparatie.
Ik zoek dus een betrouwbare versnellingsbak!

Is een automatische versnellingsbak ook een optie of komt daar het nodige ombouw-werk bij kijken wat elektronica betreft?

Emiel

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6330

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 08 juni 2009 12:33 AM
  [ # 80 ]

Jeetje,
ik ben heel benieuwd wat daar in de bak heeft plaats gevonden! Sterkte met de klus in ieder geval en gelukkig geen persoonlijk letsel.

Groet,

L

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 08 juni 2009 12:36 AM
  [ # 81 ]

Das balen!

Temeer omdat ik laatst een tct bak heb weggegooid omdat niemand hem wilde hebben!!!

Marco

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 08 juni 2009 12:43 AM
  [ # 82 ]
Xsara Coupe schreef:

Das balen!

Temeer omdat ik laatst een tct bak heb weggegooid omdat niemand hem wilde hebben!!!

Marco

Da’s inderdaad balen…

Temeer omdat zowel de visa als de XM nu in de werkplaats staan wachtend op reparatie…

Gelukkig nu een fijne witte BX GTi voor de deur van schoonpa!

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 juni 2009 01:17 AM
  [ # 83 ]

Ik heb nog een sloper met een V6 handbak, als je er wat aan hebt ?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 juni 2009 02:10 PM
  [ # 84 ]
Xsara Coupe schreef:

Das balen!

Marco

Is dat niet die bak die ik uit verveling uit elkaar getrokken heb ConfusedSurprisedops:

Het is in iedergeval balen, sterkte met de reparatie.

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten

- BX 19 trs
Gepost: 09 juni 2009 12:05 AM
  [ # 85 ]

Zoals ik vandaag heb kunnen constateren lijkt het er op dat de bak vaststaat in z’n tweede versnelling, hij wil wel wegrijden als de pook in de vrijstand staat maar zodra er een versnelling geselecteerd is blokkeert alles als je de koppeling laat opkomen.
Dit komt aardig overeen met wat er gebeurd is, zodra ik de derde versnelling in wou schakelen kwam de auto tot stilstand, ik begin steeds meer te vermoeden dat het oliepeil in de bak te laag was…

Emiel

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 juni 2009 12:32 AM
  [ # 86 ]
BX19trs schreef:

Zoals ik vandaag heb kunnen constateren lijkt het er op dat de bak vaststaat in z’n tweede versnelling, hij wil wel wegrijden als de pook in de vrijstand staat maar zodra er een versnelling geselecteerd is blokkeert alles als je de koppeling laat opkomen.
Dit komt aardig overeen met wat er gebeurd is, zodra ik de derde versnelling in wou schakelen kwam de auto tot stilstand, ik begin steeds meer te vermoeden dat het oliepeil in de bak te laag was…

Emiel

Mooi waardeloos zeg! Ik hoop dat je een bak vindt en de dame weer rijdend krijgt. Sterkte ermee! Surprised

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 09 juni 2009 12:35 AM
  [ # 87 ]

Ik heb zo het flauwe vermoeden dat even de bakolie verversen hier weinig uithaalt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 juni 2009 11:50 AM
  [ # 88 ]

Iets voor jou Emiel?

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 09 juni 2009 12:13 PM
  [ # 89 ]

Ik heb ook wel een automaatbak liggen, maar ik lees tussen de regels door dat het een handbak is ?

Ouwe mopperkont

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 09 juni 2009 01:00 PM
  [ # 90 ]
Matthijs309 schreef:

Ik heb ook wel een automaatbak liggen, maar ik lees tussen de regels door dat het een handbak is ?

Ja, maar ergens hierboven vraagt Emiel zich af of een automaat ook een optie is.

Profiel  

6 van de 11
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook