Ik merk al dat het een enorm technisch verhaal wordt wil je cruise control installeren? Ik heb een keer gehoord dat iemand op een Dyane een cruise control heeft gezet. Ik ga het hem vragen, maar weet zo niet hoe hij dat deed.
@ ZX1.4i:
Ik had er al aan zitten denken om dit setje (MS50) in mijn ZX te bouwen. Waarom werkt de meegeleverde pulsopnemer niet zo goed?
mvg
Willem
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Hier is een CC ingebouwd http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192106
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ZX1.4i schreef:
De Waeco MS50 bij Conrad kost c.a. 150 euro, word compleet geleverd, incl. koppelingschakelaar, magneetjes en een sensor voor op je aandrijfas. Dit werkt wel, maar niet zo fijn als als het pulssignaal van de auto zelf, indien aanwezig uiteraad. Deze set heb ik ook in mijn Xantia zitten, pulssignaal haal je achter het klokkenpaneel, een fijn setje is dit.
Dus die Waeco werkt niet op vacuum en kan ik gewoon op mijn breok schroeven?
ZX1.4i schreef:
Helaas geen ruimte in de Xantia Break TD om de vacuum servo in te bouwen, word een elektrisch-servo ding van VDO.
Al had je de ruimte, een van de uitkomsten van dit topic was toch dat een vacuumgestuurde cruisecontrol niet op een diesel zou kunnen of zie ik iets over het hoofd?
Eveneens ben ik tevens ook.
den willem schreef:Ik had er al aan zitten denken om dit setje (MS50) in mijn ZX te bouwen. Waarom werkt de meegeleverde pulsopnemer niet zo goed?
Omdat het signaal daarvan (veel) minder pulsen per km bevat, dan een echt pulssignaal uit een ECU of BDP sensor op de bak. Voor een ZX1.4i-Reflex is een MS50 prima bruikbaar, afhankelijk van het type motor, kun je het pulssignaal uit de ECU halen bij een verderlerloze ontsteking (DIS Boine), of uit het stekkertje op de bobine indien je een verdeelkap heb.
@knäckor, de MS50 werk op vacuum.
Niet HP-Geveerde diesels hebben een vacuumpomp voor de rem-bekrachtiging.
HP-Geveerde diesels met een EGR hebben ook een vacuumpomp.
Mijn Xantia 1.9D heeft een motor uit een Berlingo, de pas gekochte Xantia Break 1.9TD, heeft een EGR.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ah, dan snap ik dat ook weer. Jammer voor mij dus, of ik zou ergens een vacuumpomp van een EGR moeten kunnen scoren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ben bang dat je er dan nog niet echt veel aan heb, bij een BX zit aan die kant toch de HD-Pomp?
Als daar geen HD-pomp zit, dan heb je een “kortere” nokkenas erin zitten.
Je kan op zoek gaan naar een elektrische vacuumpomp, er zijn XM2.1D/TD’s met een dergelijke pomp voor de EGR. Of de moeite van zoek en ombouwwerk besparen en meteen een CC met elektrische-servo-motor aanschaffen. Bij de automaterialenzaak waar ik kom, verkopen ze een VDO met elektrische servo, voor c.a. € 250, het enige wat je erbij moet kopen is een koppelingsschakelaar voor een paar euro. Ander voordeel is dat de elektrische-servo kleiner van formaat is, dus makkelijker in te bouwen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
ZX1.4i schreef:Of de moeite van zoek en ombouwwerk besparen en meteen een CC met elektrische-servo-motor aanschaffen. Bij de automaterialenzaak waar ik kom, verkopen ze een VDO met elektrische servo, voor c.a. € 250, het enige wat je erbij moet kopen is een koppelingsschakelaar voor een paar euro.
Dat is ook nog wel te overwegen, ik dacht dat het bij 400 begon.
Eveneens ben ik tevens ook.