Kan iemand mij helpen? Ik vind dat de contactsleutel van de C5 Phase I wel erg groot zijn….. zijn er misschien andere te koop die wèl in je broekzak passen? Ik heb al een tijdje gezocht naar een discussie over dit onderwerp, maar niets gevonden! Mogelijk ben ik de enige die zich hieraan stoort!
Graag reacties!
Vrgr Erik
Sinds mei 2009 een C5 20 Break Exclusive automaat uit 10/2003, Gris Aluminium, met navigatie, telefoon, afneembare haak etc.
of een broek met grote zakken uitzoeken
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Ik kreeg bij aanschaf van mijn C5 maar 1 sleutel (de bewuste dikke). bij mij vorige auto ben ik er 1 kwijrgeraakt (in het water gevallen ).
Ik heb er dus meteen 1 laten bijmaken. Dit is een dunne zeg maar de gewone oude auto sleutel.
Als je hem gebruikt heb je alleen geen afstandsbediening en mijn alarm gaat af als ik de deuren open doe verder werkt hij prima, heeft me volgens mij rond de 90,- euro gekost.
Ik de winter gebruik hem om de auto alvast warm te laten lopen en ik kan dan toch de deuren op slot doen..
Ik heb nergens last van…
Ik ook niet..
Maar jij hebt ook geen C5 bartje…
Ben het eens met de auteur.
Tevens lullig dat cit wel betere heeft (picasso sleutel is bv een stuk compacter met dezelfde functies).
Wil je het oplossen moet je de electronica zien over te lepelen naar een ander kastje . Lijkt me onbegonnen werk eigenlijk.
Behalve als de signalen van de picasso compatible zijn met de C5, dan zou het met inleren moeten lukken. Laat onverlet dat je dan van die kastjes van de picasso moet zien te bemachtigen (duur!), daar de fysieke sleutel van de C5 aan moet zien te krijgen en de zaak laten inleren.
Omdat het anti diefstal is denk ik eigenlijk dat het mision impossible is.
Als je een cit hebt met fabrieksalarm (exclusive) dan krijg je er 2 kastjes plus 1 sleutel bij. Andere modellen krijgen standaard 1 kastje en 1 sleutel
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Zijn die sleutels van de fase 1 en 2 verschillend dan?
de sleutel van mijn vorige c5 ( ph2) vond ik degelijker aanvoelen als de sleutel van mijn huidige PH3
en storend vond ik de sleutel ook niet ops:
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Naar mijn bescheiden mening is er niks mis met de klap-sleutel van de Ph1. Ik heb geen moeite met het ding, ook al is ie wat groot. Bij mij hangt ie aan een sleutelring, met nog wat kleine sleuteltjes, en dat geheel prop ik dan in zo’n sleutel-zakje. En dat prop ik vervolgens weer in mijn broekzak, waar dan ook al een zakdoek in zit. Geen probleem.
Dus ja, ik denk dat de oplossing is: in het vervolg broeken met grotere zakken kopen!
Gr. Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Eemspoort schreef:Bij mij hangt ie aan een sleutelring, met nog wat kleine sleuteltjes, en dat geheel prop ik dan in zo’n sleutel-zakje. En dat prop ik vervolgens weer in mijn broekzak, waar dan ook al een zakdoek in zit. Geen probleem.
Wat je vroeger deed met een rol pepermunt doe je nu met je sleutels, gewoon je broek opvullen.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110