Op 7 juni zijn XM clubleden van harte welkom bij de toerrit door een deel van Zeeland. We rijden over dijken, bruggen en langs de kust. En er is volop ruimte om uit te stappen in plaatsen als Domburg, Middelburg en Veere. Kortom meld je op 7 juni om 10.00 uur op Neeltje Jans in Zeeland.
Verzamelplaats
We verzamelen op het alom bekende Neeltje Jans. Niet bij het Delta Park Neeltje Jans, maar bij het ir J.W. Tops-huis. Op de N57 kom je vanzelf bij de afslag Neeltje Jans. Ga onderaan de afrit linksaf. En neem daarna de eerste weg rechts. Dan kom je uit bij het parkeerterrein van het informatiecentrum Oosterschelde. Je kunt onderaan de afrit ook de borden i Oosterschelde volgen.
Enkele trekpleisters
Domburg, Terra Maris en Kasteel Westhove
Dit is het natuur- en landschapmuseum van Zeeland. Het museum vertelt het verhaal van het Zeeuwse landschap. Kasteel Westhove dateert uit de 13e eeuw en is omgetoverd tot een Stayokay hostel.
Middelburg, centrum
Breng een bezoek aan het historische hart van de hoofdstad van de provincie Zeeland. Bekijk het stadhuis, de Abdij van Middelburg of de bijzondere combinatie van oude en hedendaagse architectuur van het Zeeuws Archief.
Veere, monumentale vestingstad
Dwaal door het historische hart van deze stad. Slenter langs de historische panden en luister naar het stadscarillon.
Nisse, landschap
De omgeving van Nisse is bijzonder door de mooie landschappen. Geniet van de polders, de bomen en de dijkweggetjes.
Zierikzee, centrum
Hier kun je het oude en nieuwe stadhuis bekijken of de Sint-Lievensmonstertoren bekijken, het nooit voltooide bouwwerk dat het hoogste van Nederland had moeten worden.
Even de weg zoeken…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gretver dan vier ik de verjaardag van mijn dochter…. Is OOK leuk natuurlijk
Dat kun je ook op zaterdag vieren… We hebben een mooie tocht gemaakt!
Groet, Arjan
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat jammer nou, ik heb geen XM
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
ZX1.4i schreef:Wat jammer nou, ik heb geen XM
Koest kokkie af terug in de keuken jij
Balen hier…....
Mark Nijenhuis schreef:ZX1.4i schreef:Wat jammer nou, ik heb geen XM
Koest kokkie af terug in de keuken jij
Balen hier…....
kun je niet met iemand meerijden??? Dan ga je achterin zitten, met een krantje
Overigens,
Op het Xm forum staat dit als kampeer weekeind genoteerd maar daar lees ik hier verder niets van. Is het nu alleen die rit of is het meer ?
Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
En wie is er nu geweest ? of is iedereen nog zoek ?
Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Scheisse, wieder mal zu spat
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Ik was er, met Lucas en Sohail en verder was de opkomst jammer genoeg niet al te groot… Maar niet getreurd op 12 september een herkansing! En dan ‘iets’ centraler, namelijk in Hilversum en omgeving.
Citroën XM turbo ct
Het was best mooi in Zeeland, weer eens wat anders dan de stadsdrukte.
Komt er iemand naar me toe en vraagt, hoe lang ik al XM rij ?
Ik rij geen XM, ik repareer ze alleen