Ik hoorde dat m`n distributieketting erg veel lawaai maakte; ik vermoed derhalve dat een spanner kapot is. Iemand een idee tegen wat voor een kosten ik aankijk ? Is dit eventueel zelf te repareren ? (moet de moter uitgebouwd worden, is de ketting goed bereikbaar e.d.)
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Hier moet je heel erg mee uitkijken ! Het kan ook zijn dat de kettingen van de balansassen op zijn. Dat gebeurd vaker als dat de distributieketting moet worden vervangen.
Dit kun je simpel controleren:
Start de motor en draai de oliedop er vanaf. Als je links in de opeing kijkt zie je een staafje bewegen die in een oogje zit. Dit is de spanner van de balansasketting. Deze staaf moet nog ca. 2cm uit het oogje steken bij stationair toertental. Bij 1cm moet je echt gaan uitkijken. Als deze namelijk eruit schiet dan kun je de motor afboeken.
Als dit het euvel is dan is dit redelijk simpel op te lossen. Is wel wat werk, maar geen drama.
De spanner en/of de distributieketting is $$$$$$. De motor moet er dan uit en er moet heel wat uit elkaar.
Domme vragen bestaan niet.
Dank je Simmetje; ik ga het subiet checken en dan hoor je nog van me.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)