Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dan heb je nog 9999 andere mogelijke combinaties.
Nou, 1111 is het dus niet dan…..
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Ries schreef:Dan heb je nog 9999 andere mogelijke combinaties.
Nou, 1111 is het dus niet dan…..
Dat heb je goed gezien,professor Richard….......zal vanavond die andere 9999 codes combinaties proberen…............hihi
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Re: Andere XM:andere problemen?
Brian schreef:Regino schreef:
Na fikse regenbui:zonnekleppen nat=lekkage door antenne?
Zou heel goed kunnen, ik heb daar ook een lekkage gehad. Hoewel bij mij de zonnekleppen niet nat werden, maar het drupte uit het dakconsole
Jep, hier ook, zo op mn asbak/pook.
Ouwe mopperkont
Regino schreef:Ries schreef:Dan heb je nog 9999 andere mogelijke combinaties.
Nou, 1111 is het dus niet dan…..
Dat heb je goed gezien,professor Richard….......zal vanavond die andere 9999 codes combinaties proberen…............hihi
na 3 keer een foute code mag je en half uur wachten. Verknal je die mag je 2 uur wachten. Ik weet niet zeker of ie daarna voor altijd vast zit en het een tripje naar de dealer wordt, maar als jij het uitprobeert hoef ik het niet te doen (ik kon gelukkig na een half uur alsnof vertrekken)
Ouwe mopperkont
Hi,
Voor zover ik heb begrepen heb kun je de startblokkering uitschakelen door met lopende motor de stekker van het toetsen-paneeltje los te trekken. Je kunt dan voortaan altijd starten, ook zonder AB en nadat de accu is losgeweest. (Totdat de stekker weer wordt aangesloten wschl.) Bij mijn vorige XM, een ‘96 TD, werkte dit, ik weet niet of het bij die van jou ook werkt. en/of risico oplevert.
Is dat een oplossing voor jouw probleem??
Groeten, Michiel
XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
Hi,
Voor zover ik heb begrepen heb kun je de startblokkering uitschakelen door met lopende motor de stekker van het toetsen-paneeltje los te trekken. Je kunt dan voortaan altijd starten, ook zonder AB en nadat de accu is losgeweest. (Totdat de stekker weer wordt aangesloten wschl.) Bij mijn vorige XM, een ‘96 TD, werkte dit, ik weet niet of het bij die van jou ook werkt. en/of risico oplevert.
Is dat een oplossing voor jouw probleem??
Groeten, Michiel
XM 2.0 16V 1999 Bleu Mauritius. 56000KM.
Ex XM 2.1TD VSX 1996
Ex BX 19TZD 1992
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
mcwezel schreef:Hi,
Voor zover ik heb begrepen heb kun je de startblokkering uitschakelen door met lopende motor de stekker van het toetsen-paneeltje los te trekken. Je kunt dan voortaan altijd starten, ook zonder AB en nadat de accu is losgeweest. (Totdat de stekker weer wordt aangesloten wschl.) Bij mijn vorige XM, een ‘96 TD, werkte dit, ik weet niet of het bij die van jou ook werkt. en/of risico oplevert.
Is dat een oplossing voor jouw probleem??
Groeten, Michiel
Michiel,bedankt.Ik ga dit ff uitproberen of dit ook bij werkt?Wel jammer dat een deel v/d bescherming uitgeschakeld is,maar ja wie jat nu een XM???
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Regino schreef:mcwezel schreef:Hi,
Voor zover ik heb begrepen heb kun je de startblokkering uitschakelen door met lopende motor de stekker van het toetsen-paneeltje los te trekken. Je kunt dan voortaan altijd starten, ook zonder AB en nadat de accu is losgeweest. (Totdat de stekker weer wordt aangesloten wschl.) Bij mijn vorige XM, een ‘96 TD, werkte dit, ik weet niet of het bij die van jou ook werkt. en/of risico oplevert.
Is dat een oplossing voor jouw probleem??
Groeten, Michiel
Michiel,bedankt.Ik ga dit ff uitproberen of dit ook bij werkt?Wel jammer dat een deel v/d bescherming uitgeschakeld is,maar ja wie jat nu een XM???
Ja helaas komen we er de laatste tijd op andere manieren vanaf….
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Regino schreef:mcwezel schreef:Hi,
Voor zover ik heb begrepen heb kun je de startblokkering uitschakelen door met lopende motor de stekker van het toetsen-paneeltje los te trekken. Je kunt dan voortaan altijd starten, ook zonder AB en nadat de accu is losgeweest. (Totdat de stekker weer wordt aangesloten wschl.) Bij mijn vorige XM, een ‘96 TD, werkte dit, ik weet niet of het bij die van jou ook werkt. en/of risico oplevert.
Is dat een oplossing voor jouw probleem??
Groeten, Michiel
Michiel,bedankt.Ik ga dit ff uitproberen of dit ook bij werkt?Wel jammer dat een deel v/d bescherming uitgeschakeld is,maar ja wie jat nu een XM???
Zeg Reg, je woont niet meer in Dinxperlo!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Ries schreef:Regino schreef:mcwezel schreef:Hi,
Zeg Reg, je woont niet meer in Dinxperlo!
Neen,sinds 11/2007 al niet meer,door scheiding!Ben 1/2 jaartje bij mn zus geweest in Spanje(Malaga)nu inwonend bij mn ma in Amsterdam en in september ga ik weer richting Z-Spanje en blijf zeer waarschijnlijk daar?grt.Reggy
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ja, dat weet ik, maar dat bedoel ik niet.
Je woont nu in Amsterdam dus dan heb je heel erg een alarm en startcode nodig.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Ries schreef:Ja, dat weet ik, maar dat bedoel ik niet.
Je woont nu in Amsterdam dus dan heb je heel erg een alarm en startcode nodig.
Yep,ik snap je nu! Maar wie jat er nu een XM?? : Tja,de Marechaussee rijd ook je auto aan gort,dus hoever moet je gaan?Doch een startblokkering is nooit weg,en een alarm had ik ook in mn vorige XM,omdat in Spanje en Portugal auto’s uit NL “waardevol"zijn.Alarm bouw ik wederom in deze XM.
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
De ‘96 XM die ik onlangs heb gekocht, had een mij onbekende startcode - of het was toevallig 1111 of 0000, weet ik niet meer. Paneeltje was afgekoppeld, dus op het moment van aanschaf niet in gebruik.
Met wat geëxperimenteer (ook met de ‘95-er XM, wilde daar de code wissen) ben ik erachter gekomen dat je 1x een grace hebt; Je kunt het paneeltje aansluiten zonder dat de motor loopt, dan kun je één keer gewoon starten zonder een code in te voeren. Volgens mij is dát het moment om een nieuwe code in te voeren. Volg de instructies in het boekje op om voor het eerst een code in te programmeren en dan klaar!
Let op: mocht het allemaal niet lukken, koppel het paneeltje dan weer af vóórdat deze op rood springt (ofwel terwijl de motor nog loopt, om safe te zijn!), anders ben ik bang dat je met een vergrendelde ECU zit.
*offtopic* Regino, was dat jouw XM die daar in Zuid-Europa de plomp in is gerold, waar dat filmpje van rondzwerft?
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
*offtopic* Regino, was dat jouw XM die daar in Zuid-Europa de plomp in is gerold, waar dat filmpje van rondzwerft?
Hallo Erik,bedankt voor jouw suggestie,ga die ook eens proberen.En neen,het was gelukkig niet mijn XM,ik ken dat filmpje van Youtube opgenomen met een mobieltje.Geen handrem met boottrailer,dat is op zo.n helling:niet handig!.De mijne werd 2 weken gelkeden in de L-flank geraakt door een motor van de Marechaussee,die dacht dat hij er dwars doorheen kon rijden : Dat ging niet,helaas voor hem,en voor mij,en mn XM totalLoss.Doch heb nu een Break ct turbo uit 1998!Daarom ook dit probleem wat ik nu tegenkom.grts.Reggy
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Regino schreef:
..............Geen handrem met boottrailer,dat is op zo.n helling:niet handig!.
Ik ben er vorige week achter gekomen dat die voetrem van de XM ook niet alles is als er echt stront aan de knikker is. Ik stond achter iemand op een hellende uitrit van een A’damse parkeergarage, die op een of andere manier niet weg kon komen, en telkens een meter achteruit kwam. Ik moest telkens meezakken maar stond op gegeven moment klem tegen het hek achter me. Op zo’n moment durfde ik toch niet echt die voetrem te gebruiken, terwijl ik een handrem zonder nadenken aangetrokken zou hebben. Toch een handeling teveel (knop indrukken en voetrem indrukken) in zo’n paniekmoment….
Ik ben op een gegeven moment maar met gierende banden om die stakker heen geraasd want ik zag mezelf al geplet worden….