8 van de 41
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 10 juni 2009 04:19 AM
  [ # 106 ]

Eh harm?

Ik bedoel de GTI van Harm, met kenteken RK-55-NV

Ich bin ein Breaker

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 10 juni 2009 05:05 AM
  [ # 107 ]

@Vermond: een 16V? Mmmm…

Voor wat betreft je olieverbruik, ik kan me zomaar voorstellen dat als die motor in al die tijd maar zo weinig gedraaid heeft, dat de klepsteelrubbers mogelijk helemaal verdroogd zijn. Dat zou olieverbranding=olieverbruik kúnnen verklaren.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog diverse keerringen die de boosdoener zouden kunnen zijn, maar in principe zou je dan ook wel eens een drupje olie op de grond onder de BX moeten hebben.

Over het vervangen van de klepsteelrubbers (die op zichzelf geen drol kosten) zou je hier op het forum eens rond moeten kijken, er zijn er genoeg die dat al eens (vaker) gedaan hebben.

Succes!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 juni 2009 08:52 PM
  [ # 108 ]

@oudelut: Leuk he zo’n 16v, dat wordt mijn komende hobby project.

Ik ga toch eens denken om die kleprubbers te vervangen. Distri etc. staat ook nog op de planning, dus dan kan ik dat allemaal tegelijk doen. Jammer dat het allemaal weer geld kost….....

@Karel: Ik denk niet dat dat dezelfde is. Mijn gti heeft XB-59-ZJ als nummerbord.

En dan nog over de kloenk die ik hoor, heeft iemand daar nog ideeën over?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 juni 2009 09:08 PM
  [ # 109 ]

de klepsteel rubbers kunnen inderdaad verouderd zijn. Bij mij zou het nog geen prioriteit hebben bij 1L op 4000 km

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 10 juni 2009 09:10 PM
  [ # 110 ]

Die kloink heb ik ook en dat zit bij mij in de onderste motorsteun, het rubber dat er ooit zat zit er niet meer, ik heb een nieuw rubber gekocht maar vond in de berg onderdelen nog een complete motorsteun met een als nieuw rubber dus die ga ik er eerst maar eens onder schroeven. Het kan bij jou ook een andere oorzaak hebben natuurlijk maar je hebt het in ieder geval zo gezien als je onder je auto kruipt. Hij klopt bij heftig kantelen van de motor, dus ineens gas geven of loslaten.
Een nieuw rubbertje kost ongeveer een tientje maar je moet je rechter aandrijfas loshalen om de steun te kunnen demonteren. Je kunt met een trucje kijken of je zo snel mogelijk iets in je diff kunt proppen om olieverlies tegen te gaan maar beter is het denk ik om maar gewoon de bak leeg te laten lopen en weer 1.8 liter verse bakolie er in te blaffen na het vervangen van de steun.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 juni 2009 09:12 PM
  [ # 111 ]

Ik ga eerst even bijhouden hoe snel het peil onder het onderste merkteken komt.

De motor houdt ook in bij flink doortrekken, beetje stotteren, het lijkt of niet alle cilinders meelopen. Ik wil de bougies vervangen, is daar nog veel verschil in tussen merken?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 10 juni 2009 09:20 PM
  [ # 112 ]
Mechuccio schreef:

Die kloink heb ik ook en dat zit bij mij in de onderste motorsteun, het rubber dat er ooit zat zit er niet meer, ik heb een nieuw rubber gekocht maar vond in de berg onderdelen nog een complete motorsteun met een als nieuw rubber dus die ga ik er eerst maar eens onder schroeven. Het kan bij jou ook een andere oorzaak hebben natuurlijk maar je hebt het in ieder geval zo gezien als je onder je auto kruipt. Hij klopt bij heftig kantelen van de motor, dus ineens gas geven of loslaten.
Een nieuw rubbertje kost ongeveer een tientje maar je moet je rechter aandrijfas loshalen om de steun te kunnen demonteren. Je kunt met een trucje kijken of je zo snel mogelijk iets in je diff kunt proppen om olieverlies tegen te gaan maar beter is het denk ik om maar gewoon de bak leeg te laten lopen en weer 1.8 liter verse bakolie er in te blaffen na het vervangen van de steun.

Goed idee, dat ga ik eens bekijken binnenkort.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 juni 2009 10:13 PM
  [ # 113 ]

Ik heb ook zo’n geluid, ik gok op de aandrijfas, die heb ik besteld. Bij mij maakt hij soms ook een ‘schoepend’ geluid bij snelheden boven de 50km/u.

Die TRi, als die roestvrij is, en je doet hem voor een mooi bedrag weg, dan is het misschien wel wat voor mij. Dan zou ik de GTi in de sloot donderen en de TRi van de motor en het interieur van de GTi voorzien. Heb ik een bruine roestvrije GTi, en kan ik Hilko blij maken met bruine interieurdeeltjes.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 10 juni 2009 10:13 PM
  [ # 114 ]

De TRi eventueel weg? Sjonge! Cool
Maar ik moet eerst nog een GT verkopen… Sad

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 10 juni 2009 10:14 PM
  [ # 115 ]
knäckor schreef:

Die TRi, als die roestvrij is, en je doet hem voor een mooi bedrag weg, dan is het misschien wel wat voor mij. Dan zou ik de GTi in de sloot donderen en de TRi van de motor en het interieur van de GTi voorzien. Heb ik een bruine roestvrije GTi, en kan ik Hilko blij maken met bruine interieurdeeltjes.

Ik heb liever het geheel… Laughing

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 10 juni 2009 10:20 PM
  [ # 116 ]

Je kan zeggen wat je wil, ik denk tenminste wel aan je Wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 10 juni 2009 10:25 PM
  [ # 117 ]
knäckor schreef:

Je kan zeggen wat je wil, ik denk tenminste wel aan je Wink

Is ook.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 juni 2009 10:28 PM
  [ # 118 ]
Hilko16TZI schreef:
knäckor schreef:

in het oogpunt van: “zeg maar nee, dan heb je er 2?”

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 10 juni 2009 10:44 PM
  [ # 119 ]
McDean schreef:
Hilko16TZI schreef:
knäckor schreef:

in het oogpunt van: “zeg maar nee, dan heb je er 2?”

Dat, maar vooral ook de multipoint 1600… Wink

Profiel  

Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 11 juni 2009 12:08 AM
  [ # 120 ]
knäckor schreef:

Ik heb ook zo’n geluid, ik gok op de aandrijfas, die heb ik besteld. Bij mij maakt hij soms ook een ‘schoepend’ geluid bij snelheden boven de 50km/u.

Herkenbaar geluid, mijn rechteraandrijfas heeft speling en wil ook weleens een schoepend geluid maken.

Dan zou ik de GTi in de sloot donderen

PB mij even tegen die tijd, heb een idee’tje in mijn kop zitten maar vind het zonde om in mijn net gelaste GTi te gaan slijpen.

Profiel  

8 van de 41
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook